سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
دوشنبه 91 اسفند 28 :: 5:37 عصر :: نویسنده : فاطیما

نحوه بخار دادن به پوست صورت!

نایت اسکیننحوه بخار دادن به پوست صورت!
چگونه پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان رومـی هـا
 
 
? بخار دادن به صورت 
یکـی از سـوالاتی که به وفور مطرح می شود این است که چگونه میتوانیـم پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داریم؟

چـقدر جـالـب اسـت بـدانـید کـه پـاسـخ این سـوال را اقوام باستان بهتر از ما میدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار برمی گردد بـه زمان رومـی هـا. آنـها بـرای تمیز کردن بزرگان خود ابتدا آنها را در محلی پر از بخار وارد میکردند، سـپس آنها را می شستند و بعد هم ماساژ می دادند. در عصر اخیر بخار دادن بـعنوان خـدماتی فـانتزی از سـوی سـالن هـای آرایشـی محسوب می شود. 
 

? بخار دادن به صورت از مزایای فراوانی برخوردار است: 
? منافذ پوست را باز می کند 
? سلول های مرده ی پوست را از روی آن پاک می کند 
? جریان خون را تسریع می کند 
? پاک کنندگی عمقی را مقدور می سازد 
? برای بهبود آکنه و جوش های سر سیاه مفید است

توانید بخار دادن به پوست را هفته ای یک مرتبه به صورت روتین انجام دهید و پس از آن ماسک صورت را بر روی پوست خود استعمال کنید.

برای اینکه بهترین سود را ببرید و هزینه های بالای سالن های آرایش هم بر شما تحمیل نشود، می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید صورت خودتان، ماده ی تمیز کننده، ظرف، آب و یک حوله ی بزرگ است.

1) آرایش روی صورت را پاک کنید. پوست خود را با آب و صابون و یا هر ماده ی تمیز کننده ی دیگری که می دانید پاک کنید و سپس پوست صورت را به طور کامل خشک نمایید.

2) ظرف را پر از آب کنید. حداقل 3 فنجان آب؛ و آن را جوش بیاورید.

3) آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید.

4) صورت خود را حداقل 20 سانتی متر بالا تر از ظرف قرار دهید، حوله را روی سر خود بیندازید. بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی می کردید، سریعاً این کار را متوقف کنید!

5) برای مدت زمانی نزدیک به 5 تا 10 دقیقه زیر حوله بمانید، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار به مصدود شدن منافذ پوست کمک می کند.

6) در این زمان می توانید از مرطوب کننده و یا ماسک صورت استفاده کنید.

شما می توانید در بخار آب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نیز استفاده کنید. گیاه را در یک فنجان خیس کرده و به آب در حال جوش اضافه نمایید. پیش از استفاده از هر گونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و پوستتان نسبت به آن حساسیت ندارد.
 

? یکی دیگر از شیوه های رساندن بخار به صورت این است که: 
1) پوست صورت را تمیز کنید.

2) لیفتان را در آب کاملاً گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورتتان قرار دهید.

3) زمانیکه لیف سرد شد (معمولاً در کمتر از یک دقیقه) آنرا از روی صورت خود بردارید، و مرحله ی 2 را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به بهترین ننتیجه باید این کا را 5 تا 10 مرتبه تکرار نمایید.

4) با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید و سپس از ماسک صورت یا مرطوب کننده ی ملایم استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که استفاده از موادی که دارای درجه حرارات بالایی هستند در هر دو متد نه تنها فایده ای ندارد بلکه می تواند به پوست شما آسیب هم برساند. بخار بیش از اندازه می تواند پوست صورت را بسوزاند. مراقب باشید و کاری را انجام دهید که در آن احساس راحتی کنید.

اگر پوستتان حساس است و یا قبلاً دچار بیماری های پوستی بودید پیش از استفاده از هر گونه ماسک و یا بخار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجایی که بخار کل ناخالصی های پوست را از بین می برد، کاملاً طبیعی است که لکه هایی پس از آن بر روی پوست ایجاد شود، که البته این لکه ها به مرور زمان از بین می روند. چهره ی شما پس از استفاده ی مکرر از ماسک و بخار تغییر زیادی پیدا خواهد کرد. 
 
حال در اینجا به شما چند نوع ماسک را به شما آموزش میدهیم:

پس از سپری کردن یک روز طولانی و سخت،برای پوستتان چه چـیزی مـی تواند بـهتر از تغذیه شدن با موادی که به آن نـیاز دارد بـاشد؟ ماسک هـای صـورت ابـزاری منـاسب برای تغذیه و زیبا سازی پوست به شمار می روند.
 
انواع آماده ی این ماسک ها هستند که میـتوانید آنها را تهیـه نمایید، اما نـیازی بـه ایـن کـار نیـست. شـما به راحتی و با استفاده از مواد اولیه ای که در هر آشپزخانه ای پیدا میشود، بـراحـتی می توانید ماسک های فوق العاده ای تهیه کنید. مواد طبیعی نظیر عسل، آووکادو، خیار، و حتی کاکائو می توانند بهشت را برای پوستتان به ارمغان بیاورند. 

ماسک های صورت در انواع مختلف هستند و برای مصارف متفاوت نظیر: پاک کننده، صاف کننده، و معطر و تازه کننده کاربرد دارند. نوع ماسکی که شما استفاده می کنید به نوع پوستتان بستگی دارد.

افرادی که دارای پوست های خشک هستند می توانند موارد زیر را امتحان کنند: 
? زرده ی تخم مرغ به همراه روغن زیتون و عسل گرم شده 
? 4/1 هویج له شده به همراه یک زده تخم مرغ 
? 2/1 آووکادو که در زرده ی تخم مرغ میکس شده باشد

? چند گزینه ی مناسب برای پوست های چرب هم عبارتند از: 
? یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با مقدار کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف کرده به خود بگیرد. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.

? مقداری از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره در آورید، سپس مقداری پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کرده تا یک مایع خمیر مانند بدست آید.

? سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره لیمو ترش مخلوط کنید. این کار همچنین در برطرف کردن جوش های سر سیاه معجزه می کند.

? خیار هم پوست را سفید می کند و هم می توانید از تکه های بریده شده آن بر روی چشم ها استفاده کنید تا هم از پف چشم ها کاسته شود و هم حلقه های مشکی دور چشم کمتر شوند.
 

? پوست های چرب و لکه دار: 
با 4/1 سیب، 4/1 هلو، 4/1 خیار، 4 گرم صدف دریایی پودر شده و 6 گرم آرد شروع کنید. میوه های را با هم مخلوط کرده و در بلندر بریزید تا محلول سسی شکلی بدست آورید، سپس پودرهای دیگر را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.

یک ماسک فوق العاده برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست که حتی برای پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد مخلوطی از آرد جو و عسل است. ( 3 قاشق چایخوری از هر یک)

و برای آن دسته از افراد خوش شانس که دارای پوست های معمولی هستند
 (و یا حتی برای هر کسی که تمایل دارد از آن استفاده کند) ماسک شکلاتیصورت را امتحان کنید! این ماسک حساس یک مرطوب کننده ی عالی به شمار می رود و پوست صورت شما را مانند پوست کودکان نرم و لطیف می کند. 
? به این منظور باید: 
ـ 3/1 پودر کاکائو 
ـ 3 قاشق سوپخوری خامه ی پر چرب 
ـ 2 قاشق چای خوری پنیر محلی 
ـ 4/1 فنجان عسل 
ـ 3 قاشق چای خوری آرد جو 
را با هم مخلوط کنید و آنها را بر روی صورت خود بمالید. برای 10 دقیقه دراز بکشید و سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. به طور باورنکردنی و با خوشمزگی تمام پوستتان تازه و شاداب می شود.

یکی از انواع ماسک ها که هم اثر بخشی بسیار بالایی دارد و هم می تواند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از عسل و تخم مرغ است. (سفیده ی تخم مرغ برای پوست های چرب و زرده ی تخم مرغ برای پوست خشک) و مقدار کمی روغن زیتون.

این مواد را با هم مخلوط کرده و آنرا با کمک انگشت روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست ضربه های کوچکی وارد کنید تا به خوبی جذب شوند. پس از اینکه محلول را بر روی پست خود مالیدید، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. مجدداً این کار را تکرار کنید و لایه ی نازک دیگری را بر روی پوست مالیده و مجدداً ماساژ بدهید.

در تمام موارد باید محلول را بر روی پوست استعمال کرده و اجازه دهید تا به طور کامل بر روی پوستتان خشک شود.

به عنوان یک قاعده ی کلی باید همیشه به خاطر داشته باشید که نمی بایست برای مدت زمانی بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک ها استفاده کنید. همچنین باید سعی کنید که هر مرتبه محتویات آنرا عوض کنید. بد نیست که پیش از استعمال ماسک ابتدا آنرا تست کنید. به این منظور کمی از آن را به پشت گوش خود بزنید، 20 دقیقه صبر کنید، سپس آنرا بشویید. اگر پس از 24 ساعت پوست پشت گوشتان طبیعی بود، آنوقت می توانید از آن ماسک استفاده کنید.

بیشترین مصرف کنندگان ماسک های صورت را خانم ها تشکیل می دهند، اما آقایون نیز می توانند به اندازه ی خانم ها از مصرف آن لذت برده و از مزایای آن بهرمند شوند. 

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 اسفند 28 :: 5:34 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

کرم پودر و اگر پوست شما زرد باشد
کرم پودر و اگر پوست شما زرد باشد
تشـخیـص رنـگ پوست در انتخاب نوع و رنگ آرایش، نقش مهمی را ایفا می کند؛ اما شاید ندانید که چگونه میتوانیدرنـگ و حـالت پـوست خـود را تشخیص دهید. باید به دنبال چـه چـیـزی باشید؟
 
بـه عنـوان مـثـال اگر پوستتان در حالت کـلی بـی رنـگ باشد، اما مناطقی از قرمزی و یا بی رنگی داشـته بـاشـد، چـطور؟ نـکته جالب اینجاست که تشخیصتـون پـوست آنـقدرهـا هـم که شما تصور می کنید، دشوارنیـست.
 
یـک روش سـاده شـنــاسایی این است که ببینید زمـانی که پوستتان در معرض آفتاب قرار می گیرد می سوزد و یا برنز می شود:
 
1- اگر پوست شما به راحتی برنزه می شود میزان ملانین طبیعی پوست شما (رنگ دانه ای که به طور طبیعی موجب رنگ دادن به پوست می شود) در سطح بالاتری قرار دارد و به احتمال زیاد زمینه رنگ پوست شما زرد مایل به زیتونی است.
 
2- کسانی که پوستشان به سرعت نمی سوزد و یا در مقایسه با سایرین کمتر میسوزد، ملانین کمتری دارند، که موجب می شود ته رنگ پوستشان به بنفش، آبی - قرمز، و گلی متمایل شود. به علاوه علائم بارز دیگری نیز وجود دارد: پوست های گلی، نشانه های مشهود قرمز دارند و یا اینکه قرمزی بر روی آنها به سرعت نمایان شده و خود را نشان می دهد.
 
3- اگر پوست شما زرد باشد (معمولا به عنوان زرد - خاکستری شناخته می شود) آنوقت متوجه می شوید که کرم پودر ها و پن کک هایی که در آنها رنگ زرد به کار رفته، چهره شما را زیبا نمی کنند و معمولا چهره بیمارگونه به شما می دهند.
 
4- پوست های زیتونی نیز معمولا تا حدودی، انشعابی از خاکستری و رنگ فیلی را نمایان می کنند. ترکیب این رنگ از تون زردی که در پایه هر پوستی قرار دارد و کمی سبزی که تنها مختص این گروه می باشد، تشکیل شده است.
 
5- پوست بیرنگ نیز به پوستی اطلاق می شود که هیچ تونی از زیتونی، زرد، و یا قرمز در آنها دیده نشود. این دسته بندی برای تمام خانم ها، حتی سیاه پوستان نیر کاربرد دارد؛ رنگ پوست زیرین (یا همان رنگ پایه) شما همیشه با یکی از موارد ذکر شده ارتباط دارد.
 
شاید همیشه به شما گفته شده باشد که باید در آرایش از اصل ""فصلی"" بودن، پیروی کنید و با تغییر فصل، رنگ لباس ها و آرایش خود را تغییر دهید، مثلاً آرایش خنک (رنگ آبی و تون های صورتی) و یا گرم ( زرد، خاکستری/ زیتونی). متاسفانه این شایعه همه گیر در مورد رنگ پوست، ممکن است شما را زمان انتخاب سایه ها و میک آپ با مشکل مواجه کرده و گمراهتان کند. تعیین رنگ پوست، معمولاً زمان انتخاب کرم پودر و پن کک مورد توجه قرار می گیرد.
 
زمانی که رنگ های مختلف کرم پودر را تست می کنید، به طور قطع باید رنگ کلی و دقیق پوست خود را پیدا کرده تا با توجه به آن بتوانید رنگ مناسبی پیدا کنید.
نباید رنگ سطح پوست خود را مبنا قرار دهید. هدف شما از استفاده کرم پودر این است که تمام دورنگی های سطحی پوست خود را از بین برده و تمام رنگ را یکنواخت کرده و آنها را به نوعی بی رنگ کنید و به یک رنگ تقریبا زرد کمرنگ برسید.
 
ولی حالا چرا زرد کمرنگ؟
به این دلیل که تمام پوست ها کم و بیش دارای زیر لایه تقریبا زرد رنگ هستند: دلیلش هم این است که رنگ طبیعی ملانین زرد است. دقت کنید که کرم پودر شما باید بدون توجه به نژاد، گونه، ملیت، و سن، سایه هایی از رنگ های خنثی نظیر رنگ عاج فیل، خاکستری کمرنگ، برنز، قهوه ای کمرنگ، قهوه ای پر رنگ یا گردویی داشته باشد به علاوه یک تون نامحسوس زرد رنگ نیز در آن مشهود باشد، اما دقت کنید که به هیچ وجه از رنگ های نارنجی، صورتی، سرخ، سبز، خاکستری و آبی در آن به کار نرفته باشد حتی به میزان خیلی کم. اضافه کردن چنین سایه هایی به کرم پودر نه تنها شما را زیبا جلوه نمی دهد، بلکه تا حد بسیار زیادی چهره شما را مصنوعی کرده و زیبایی های طبیعی تان را نیز از بین می برد.
 
البته استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد: خانم های آمریکای شمالی و جنوبی، درصد پایینی از خانم های دورگه آفریقایی - آمریکایی، و برخی از خانم های سواحل پلینزی، قالباً تا حدودی لکه های قرمزی در پوست خود دارند. این خانم ها باید به طور کلی نظریه استفاده از کرم های بی رنگ و خنثی را به طور کلی فراموش کنند. به این دلیل که پوست آنها به طور طبیعی دارای قرمزی است به همین دلیل باید به دنبال کرم پودرهایی باشند که رنگ قرمز آنها را ملایم تر کرده و به نوعی آنرا در تمام قسمت های صورتشان پخش کند تا زیاد توی ذوق نزند. البته باید دقت کنند که این قرمزی را به قهوه ای قرمز متمایل کنند نه مسی، نارنجی و یا هلویی.


به هر حال برای انتخاب کرم پودر پایه، می بایست حتما آنرا بر روی پوست خود امتحان کنید و بهتر است که این کار را در روشنایی روز انجام دهید و ببیند که آیا با پوست شما همخوانی پیدا می کند یا خیر.
 
این بهترین راه اتنخاب میک آپ است. با این روش می توانید رنگی را انتخاب کنید که به صورتتان می آید، دیگران نباید متوجه شوند که شما آرایش کرده اید و یا بدتر انگار ماسک بر روی صورت خود زده اید. انتخاب رنگ های سایر لوازم آرایش بطوریکه به پوستتان بیایند هنگامیکه به مجله های مد و لباسی نگاه کنید، چهره ها به این دلیل زیبا به نظر میرسند که از رنگ مناسب استفاده کرده اند. در آرایش مدل ها از رنگ هایی استفاده می کنند که به طور کلی با رنگ پوست اصلی شان همخوانی داشته باشد.
 
 
خانم هایی که موهای قرمز دارند و رنگ پوستشان نیز روشن تا متوسط است باید از از رنگ های مرجانی، قهوه ای، کهربایی، برنز و دیگر رنگ های خاکی استفاده کنند.
 
موی بلوند با رنگ پوست روشن تا متوسط ، مثل گویینت پالترو، پاریس هیلتون، کریستین دانست، باید بیشتر از گروه رنگ های صورتی استفاده کنند.
 
 
موی قهوه ای روشن، و خرمایی با رنگ پوست روشن تا متوسط مثل جولیا رابرتز، و جنیفر گارنر، معمولا از قرمز روشن و قرمز مایل به عسلی استفاده می کنند.
 
 
خانم هایی که موها قهوه ای تیره و پوست روشن تا متوسط دارند، مثل دمی مور، سندرا بولاک، و پنلوپه کروز، بیشتر از سایه های روشن، قرمز، و آلبالویی استفاده می کنند.
 

 
موهای مشکی و رنگ های پوست تیره تر، مانند هال بری، و آنجلا باست، از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده می کنند، مثل: صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن، و مرجانی بی حال.
 
 
البته همانطور که می دانید استثناهایی وجود دارند و مدل های آرایشی با سرعت نور در حال تغییر هستند؛ ( بدون ذکر تغییر در رنگ مو) به عبارت دیگر، انتخاب رنگ مناسب برای آرایش، تاثیر گرفته از سلایق فردی است که در افراد مختلف، متفاوت می باشد؛ درست مثل انتخاب طرح و مدل لباس. برای اینکه در این خودآرایی ها در امان بمانید باید نکات کلی اشاره شده در بالا را رعایت کنید. در حقیقت تا زمانی که تعادل را رعایت کنید، در مصرف وسایل آرایشی زیاده روی نکنید، و رنگ ها را به درستی با هم ست کنید، چهره ای زیبا خواهید داشت
 
 
تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی
سیمرغ




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 اسفند 14 :: 8:32 صبح :: نویسنده : فاطیما

هر پوستى با توجه به رطوبت، چربى، جوش و منافذى که دارد براى شادابى بیشتر نیاز به تقویت دارد. در زیر با ارائه ماسک هاى طبیعى که از میوه هاى گوناگون تهیه مى شود، مى توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه دارید.

ماسک انگور:
این ماسک براى روشن نگه داشتن پوست صورت مفید است.

ماسک انگور با 

toolbar
ماسک صورت

ماسک صورت

روغن زیتون:
براى شادابى و لطافت پوست مقدارى دانه انگور را در روغن زیتون بجوشانید و آن را صاف کرده و روى پست صورت خود بمالید.

ماسک اسفناج:
اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتى که بورانى درست مى کنید بعد این ماسک را روى صورت پهن کنید. این ماسک براى پوست هاى کدر مفید است و باعث درخشش پوست مى شود.

ماسک میخک:
مقدارى گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقدارى عسل و آب خیار مخلوط کنید. به اندازه یک فنجان از این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلاى پوستتان مى شود.

ماسک گیلاس:
ماسک زیبایى که از دسته هاى گیلاسى که هسته آن را گرفته اید مى توانید روى پوست خود بگذارید. این ماسک به پوست شما نرمى داده و باعث مى شود رنگ رخساره تان باز شود.

ماسک هلو:
ماسک هلو ماسکى است که روى تمام پوست ها مى توانید استفاده کنید. هلو را رنده کرده و روى پوست بگذارید. چند دقیقه صبر کنید و بعد از شست وشو نتیجه آن را ببینید.

مسدود کردن منافذ صورت:

یک قرص اکسیژنه را در مقدارى گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید و بگذارید براى 10 دقیقه روى پوستتان بماند.

پوست هایى با منافذ زیاد:
7 عدد زردآلوى رسیده را قطعه قطعه کرده و له کنید. چند قطره روغن بادام روى آن بچکانید و بگذارید تا براى 20 دقیقه روى پوستتان بماند و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.
براى بستن منفذهاى باز که روى پوست صورت پیدا مى شود به اندازه مساوى تخم خیار، تخم کدو، تخم خربزه را به صورت پودر درآورده و در شیر یا خامه تازه حل کرده و براى نیم ساعت روى پوست بگذارید و بعد پوست را شسته و با گلاب ماساژ دهید.

کرم آرایش و زیبایى:
کرم مسدود کردن منافذ صورت را روى پوست مى مالیم و براى یک ساعت پوست را ماساژ مى دهیم تا خوب روى پوست بخوابد. نیم ساعت صبر کرده و بعد صورت را مى شوییم.

ماسک پوست هاى معمولى:
یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مرباخورى آب پرتقال، یک قاشق مرباخورى روغن بادام را با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.

ماسک لک صورت
پوست تخم مرغ را خشک کرده و مى کوبیم بعد با آب خمیر درست مى کنیم و هر روز روى صورت مى گذاریم.

ماسک گرمک
ماسک زیبایى گرمک براى باز و شاداب شدن چهره مفید است این ماسک را روى صورت بکشید و بگذارید براى 15 دقیقه بماند. این ماسک براى از بین بردن لکه ها و سر سیاه ها نیز مفید است.

ماسک عسل و سرکه:
مقدارى عسل و سرکه را مخلوط کرده و روى لکه هاى صورت بمالید. کبودى هاى زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.

ماسک کنگر:
آب کنگر را گرفته به اندازه یک سوم آن موم سفید و روغن بادام اضافه کرده و خوب هم مى زنید تا به صورت ماسک درآید. این ماسک را روى لکه هاى پوست مى گذارید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم مى شویید این ماسک براى از بین بردن لکه ها مفید است.

ماسک هویج و سیب:
هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخورى عسل به آن اضافه کرده و روى صورت هایى که لک دارد بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک برگ چغندر:
برگ چغندر را بکوبید و به صورت ماسک در آورید و روى تمام صورت پهن کنید. این ماسک براى از بین بردن کک و مک مفید است.

ماسک چهره هاى خسته و بى خواب
موز سالم و رسیده را خوب له کرده و به آن نصف قاشق مرباخورى عسل اضافه کنید و خوب آنها را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک پوست خسته:
2 قاشق عسل را با نصف قاشق آب لیمو مخلوط کنید و براى مدت 15 دقیقه آن را روى صورت بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته
یک هویج تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و براى نیم ساعت روى پوست بگذارید در این مدت استراحت کنید و بعد صورت را با آب نیمه گرم بشویید.

ماسک گلگون شدن صورت:
باقلا را به صورت آرد درآورید و آن را خمیر کنید و براى 5 دقیقه روى صورت بگذارید و بعد صورت را بشویید.

ماسک تقویتى:
14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید.
موم سفید و لانولین را روى بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شوند بعد روغن بادام و گلاب را به آرامى در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف دربسته اى بریزید و هر روز از آن براى نرمى و تقویت پوستتان استفاده کنید.

ماسک جوش چرکى:
براى جوش هاى چرکى با قاشقک مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته اى سه روز روى پوستتان بمالید.

ماسک جوش هاى سیاه:
ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه مى جوشانیم وقتى بخار آن بلند شد صورت را بخور مى دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلاً مخلوط کرده ایم به صورت ماسک روى صورت مى گذاریم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت مى مالیم تا ضدعفونى شود.

ماسک ریواس:
ریواس له شده را با مقدارى سرکه مخلوط مى کنیم و روى تمام صورت مى مالیم این ماسک براى از بین بردن کک و مک و جوش هاى چرکى و جاى جوش خیلى مفید است.

ماسک چین زیر چشم:
سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم مى گذاریم. براى جلوگیرى از چین و چروک پوست لانولین را مى توان هر شب به تنهایى روى پوست مالید براى این که لانولین کاملاً جذب صورت شود با انگشت آرام به صورت تلنگر مى زنیم و صبح آن را مى شوییم.

ماسک چروک چشم:
روغن کرچک را یک شب روى پوست مالیده و تا صبح مى گذاریم بماند.

ماسک زیبایى:
پوست را ابتدا کاملاً تمیز مى کنیم کمى مخمر آبجو را با گلاب و آب لیمو ترش مخلوط مى کنیم و به پنبه مى مالیم و آن را به پوست صورت چند بار مى مالیم و مى گذاریم تا 20 دقیقه روى پوست بماند و خشک شود. بعد از آن صورت را با آب ولرم مى شوییم. این ماسک به صورت طراوت خاصى مى دهد. قبل از گریم بهتر است دو زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام و آب لیمو به خوبى مخلوط کنیم و براى 10 دقیقه روى پوست بگذاریم بعد صورت را شسته و گریم کنیم.

ماسک سیب زمینى:
سیب زمینى خام را رنده کرده مقدارى شیر و گلاب به آن اضافه مى کنیم این ماسک براى نرمى و لطافت پوست مفید است.
کمى از موم عسل را به صورت نازک روى پوست مى کشیم و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم شست وشو مى دهیم. در رفع چین و چروک صورت مفید است.

ماسک صورت عروس:
یک روز قبل دو تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل و یک قاشق چایخورى جوش شیرین مخلوط مى کنیم و روى صورت عروس مى گذاریم همچنین یک قاشق چایخورى عسل را با یک قاشق چایخورى شیر و یک قاشق چایخورى لانولین مخلوط کرده و روى پوست عروس مى گذاریم. طراوت و زیبایى خاصى به پوست عروس مى دهد.

 

خدابا در شلوغی خیایانهای روزگار رستم را محکمتریگیر که راه بسویت گم نکمنایت اسکین




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 اسفند 8 :: 5:53 عصر :: نویسنده : فاطیما

چگونه دوباره پوستی سفید داشته باشیم؟(طبیعی ترین راه)

 

نایت اسکین

برترین ها : یکی از خوبی‌های تابستان برای خانم‌ها آفتاب تندی است که پوست آنها را برنزه می‌کند. به‌نظر می‌رسد، گذراندن تعطیلات در کنار دریا و استخر یا استفاده از دستگاه‌ سولاریوم محبوب‌ترین فعالیت این روزها باشد اما چنین کاری تاثیرات خود را روی پوست شما می‌گذارد، حتی اگر به خطرات آن کاری نداشته باشید ممکن است دلتان بخواهد به رنگ طبیعی خود برگردید. ما به شما کمک می کنیم تا از این پوست برنزه خود خلاص شوید و به حالت اول خود بازگردید. این نسخه های طبیعی را دنبال کنید تا از پوست برنزه خود رهایی یابید.



لایه برداری کنید

وقتی پوست خود را لایه‌برداری کنید، سلول‌های مرده پوست‌تان از بین می‌رود. این روش می‌تواند به راحتی پوست برنزه شما را از بین ببرد. وقتی صورت خود را لایه‌برداری می‌کنید از اسکرابی استفاده کنید که دانه‌های ریز نرم داشته باشد تا صورت شما را دچار التهاب یا خراشیدگی نکند. همچنین مراقب باشید اسکراب را با ملایمت استفاده کنید و بیش از حد آن را روی پوست خود نمالید. زمان لایه‌برداری بدن، می‌توانید از اسکراب‌های معمولی بدن استفاده کنید که حاوی نمک طبیعی هستند. اما اگر پوست شما سخت برنزه و سوخته شده است، سعی کنید تمامی آن را در یک مرحله برندارید چون ممکن است به پوست شما آسیب برسد.




زندگی شیرین

شکر و گلیسیرین: در یک کاسه یک‌دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.







یک شوینده مناسب

آبلیمو: آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ کرده و روی ناحیه‌ای که برنزه شده بمالید. 2 دقیقه آن را ماساژ دهید و به‌مدت 10 دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید. اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می‌رود. با اینکه این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا احساس تازگی کنید اما هنگام به کار بردن آن دقت کنید، اگر پوست‌تان شروع به خارش کرد، آن را سریع بشویید. این امکان هم وجود دارد که پوست شما حساس شود، از این‌رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست‌تان نخواهد بود. 




یک ترکیب عجیب

کشک و زردچوبه: کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست کمک می?کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم زده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی‌ برنزه شده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید که رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.




سیب‌زمینی لیمویی درست کنید

سیب‌زمینی: سیب‌زمینی تنها به درد درست کردن غذاهای خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب‌زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.




و اما پیشگیری بهتر است

جدای از اینها، می‌توانید از خمیر چوب صندل، عسل و پوست انبه یا موز له شده برای از بین بردن رنگ برنزه پوست خود استفاده کنید. اما بهترین کار این است که قبل از رفتن به مکان‌های آفتابی وسایل و ابزار پیشگیرانه را همراه داشته باشید. همیشه عینک آفتابی بزنید و برای محافظت از خودتان در برابر نور مستقیم خورشید از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنید. آب‌رسانی به پوست را فراموش نکنید که امری بسیار مهم برای سلامت نگه داشتن پوست و کاهش تاثیرات اشعه‌های آسیب‌رسان آفتاب است.



نایت اسکیننایت اسکین




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 اسفند 7 :: 10:35 عصر :: نویسنده : فاطیما

نوشیدنی هایی برای جوان ماندننایت اسکین

با مصرف بعضی از مواد غذایی می توان برای سال های بیشتری جوان ماند و احساس سرزندگی و نشاط کرد.

بعضی از این مواد غذایی عبارت است از :
آب گریپ فروت برای نرمی پوست : 
این میوه حاوی لیکوپن ( نوعی کارتنوئید ) است که باعث نرمی پوست می شود.

نوشیدنی کاکائو برای حفظ سلامت قلب : 
کاکائو سرشار از فلاوانولز است که از رگ ها محافظت می کند. با حفظ سلامت رگ ها، خطر فشارخون بالا، ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری کلیه و اختلال مشاعر کاهش می یابد.

آب چغندر برای پیشگیری از اختلال حافظه : 
این گیاه غنی از نیتریت طبیعی است که برخلاف نیتریت های مصنوعی و مضر موجود در گوشت های فرآوری شده مفید است.نوشیدن این آب میوه یا مصرف ماده غذایی حاوی نیتریت طبیعی از جمله کلم برگ و ترب قرمز باعث می شود جریان خون در قسمت جلوی مغز که مربوط به اختلال مشاعر است افزایش یابد.

شیرسویا برای جلوگیری از چین و چروک : 
ایزوفلاوانوئید موجود در شیر سویا به حفظ کلاژن پوست کمک می کند و مانع از ایجاد چین و چروک می شود.

شیر، افزایش دهنده حجم و قدرت عضلات : 
نتایج بررسی ها نشان می دهد، بدن از 30سالگی به بعد سالانه نیم تا یک درصد عضله از دست می دهد. قدرت عضله نیز هر 10سال 12تا15 درصد افت می کند. اسید آمینه لوسین موجود در لبنیات از جمله شیر، ماست، گوشت بدون چربی، ماهی، سویا باعث تقویت عضله می شود.

آب هویج برای تقویت حافظه : 
هویج حاوی نوعی فلاوانوئید است که کاهش دهنده التهاب است. لوتینول در فلفل دلمه ای، کرفس، رزماری و آویشن نیز موجود است.

قهوه از سرطان پوست پیشگیری می کند : 
نوشیدن روزی یک فنجان قهوه، خطر بروز سرطان پوست را کاهش می دهد.

آب، برطرف کننده بوی دهان :
آب مانع از خشکی دهان می شود. خشکی بو و طعم بدی در دهان ایجاد می کند و باعث خرابی دندان نیز می شود.

آب پرتقال برای حفظ سلامت چشم : 
نتایج بررسی ها نشان می دهد، میزان پایین آنتی اکسیدان باعث ابتلای افراد به پیرچشمی می شود.ویتامین C که به وفور در آب پرتقال موجود است، حاوی آنتی اکسیدان است که از چشم در برابر این بیماری محافظت می کند.
ر                نایت اسکین                                                                                                                                                                                                     نایت اسکین




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 اسفند 7 :: 4:35 عصر :: نویسنده : فاطیما

چگونه با آب لیمو موهای خود را هایلایت کنیم؟


سلامت نیوز : آیا می دانستید که می توانید در منزل و با روش طبیعی موهایتان را هایلایت کنید؟

به گزارشسلامت نیوزبه نقل از البرز ؛ شما می توانید با استفاده از آبلیمو این کار را انجام دهید.آب لیمو نه تنها برای مو و پوست مفید است بلکه برای روشن کردن مو و ایجاد هایلایت هایی بر روی آن نیز استفاده می شود.نتیجه ی این عمل به رنگ طبیعی موهایتان بستگی دارد.اگر شما موهای تیره ای دارید پس ممکن است بعد از اولین بار استفاده، تغییر زیادی به چشمتان نیاید.قسمت جالب کار این است که نتیجه شما را سورپرایز خواهد کرد و شما نمی دانید که چه رنگی در انتظارتان است.

اول شما باید تصمیم بگیرید که کدام قسمت موهایتان می خواهید روشن تر باشد.آیا می خواهید کل موهایتان را روشن کنید یا فقط بخشی از آن را به صورت سایه روشن در آورید؟مقدار آبلیمو بستگی به مقدار موهایی دارد که شما می خواهید روشن کنید.

لیمو را در ظرفی بفشارید،سپس آبلیمو را داخل بطری اسپری داری بریزید تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.سپس اگر می خواهید سایه روشن های طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید، آن را به همه ی مو اسپری کنید و اگر قسمتی از موهایتان را می خواهید روشن کنید،آن قسمت را جدا کرده و در دستانتان بگیرید و سپس آبلیمو را بر روی آن اسپری کنید.این کار باعث خواهد شد شما هایلایت هایی طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید.

بعد از این که آبلیمو را به روی موهایتان پاشیدید،بیرون رفته و در معرض آفتاب قرار بگیرید.اسید سیتریک موجود در لیمو کوتیکول مو را باز می کند و با اشعه ی فرابنفش خورشید ترکیب می شود و اکسیژن شروع به روشن کردن مو می کند.پس 30 الی 60 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید.بعد از این که آفتاب گرفتید،دوش بگیرید و سپس موهای خود را با یک نرم کننده ی خوب بشویید.در معرض مستقیم خورشید بودن ممکن است موهایتان را خشک کند به همین دلیل توصیه می شود از نرم کننده استفاده شود.

اگر با اولین بار به نتیجه ی دلخواهتان نرسیدید،باز هم این کار را انجام دهید البته نه بیشتر از 3-2 بار در هفته.


نایت اسکین                                                                                                                       
نایت اسکین




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 اسفند 3 :: 5:37 عصر :: نویسنده : فاطیما


اگر از موهایتان راضی نیستید و تا به حال تمام تلاشتان را کرده اید تا با شامپوهای مختلف آنها را احیا کنید و هنوز موفق نشده اید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا این موادغذایی را مصرف کنید تا موهایتان جان تازه ای بگیرند:

 

1- آوکادو

Foods-for-Healthy-Hair-01-sl.jpg

با در اختیار داشتن بیش از 25 ماده معدنی، آوکادو سرشار از ویتامین های «ای» و «ب» است. شما می توانید با جانشین کردن تکه ای از آوکادو با شامپو نرم کننده تان، درخشش خیره کننده ای را به موهایتان هدیه کنید. کافیست بعد از شتشوی موهایتان با شامپو و در حالی که موهایتان کمی خیس هستند، آوکادو را به آنها بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه آنها را خشک کنید.

 

2- روغن نارگیل

Foods-for-Healthy-Hair-03-sl.jpg

طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد. هندی ها چندین قرن است که از روغن نارگیل به عنوان ماده ای برای جلوگیری از پیری و رهایی از استرس استفاده می کنند. ماساژ دادن مو ها توسط روغن نارگیل می تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ریزش مو نجات دهد. به اضافه اینکه عطر نارگیل حس تازه ای را در شما متولد می کند.

 

3- لبنیات

Foods-for-Healthy-Hair-04-sl.jpg

شیر و فراورده های آن علاوه بر اینکه استخوانهای شما را محکم می کنند، به سبب داشتن کلسیوم، ویتامین د و ویتامین ب 12، باعث رشد موهای شما می شوند. پس خوردن شیر کم چرب را فراموش نکنید.

 

4- تخم مرغ

Foods-for-Healthy-Hair-05-sl.jpg

مهم نیست که چگونه تخم مرغ را میل می کنید، برای اینکه موهایتان را تقویت کنید، بهتر است از خرید شامپوهای پروتئینه گران قیمت دست بکشید و یک زرده تخم مرغ را زمانی که به حمام میروید بر روی سرتان بمالید و پس از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد آنرا بشورید تا به معجزه زرده تخم مرغ ایمان آورید.

 

5-عسل

Foods-for-Healthy-Hair-07-sl.jpg

عسل می تواند شیرینی و درخشش را به موهایتان هدیه دهد. کافیست 2 قاشق چایخوری عسل را با 2/3 فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و آنها را به موهایتان بمالید و آنها را در یک حوله گرم برای مدت 30 دقیقه بپیچید. پس از آن موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید و از شیرینی موهایتان لذت ببرید.

 

6- نخود فرنگی

Foods-for-Healthy-Hair-08-sl.jpg

نخود فرنگی یکی از بهترین تامین کننده گان کربوهیدرات و پتاسیم است که باعث می شود موهایتان قوی باقی بمانند. این دانه های سبز یکی از پر کالری ترین دانه های خوراکی در میان دیگر سبزیجات هستند که علاوه بر تامین انرژی بدنتان می توانند موهایتان را هم قوی نگه دارند.

 

7- گردو

Foods-for-Healthy-Hair-10-sl.jpg

گردو را می توان یکی از بهترین منابع ویتامین «ای» برشمرد. گردو به موهایتان چربی مورد نیازشان را اهدا می کند تا آنها درخشان بمانند. گردو می تواند جایگزین خوبی برای محصولات حفاظت از رنگ مو باشد. ابتدا گردو را آسیاب کنید و آنرا  در آب بجوشانید و سپس آنر صاف کنید و به موهایتان بمالید و برای مدت 20 دقیقه بر روی سرتان نگه دارید. این مخلوط باعث تقویت رنگدانه های موی شما می شود و موهای سفید را از در آمدن پشیمان می کند.

منبع سالم زی




موضوع مطلب :

1   2   3   4   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 283338


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس