سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
سه شنبه 91 بهمن 3 :: 4:55 عصر :: نویسنده : فاطیما

زیبایی در 5 راه آسان

راز های زیبایی پوست

 

1- شادابی پوستتان را حفظ کنید

برای سر حال و شاداب شدن چهره زرد رنگ و رورفته که در اثر افزایش سن به وجود می‌آید، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک یا دو قطره آب اکسیژنه مخلوط کنید، سپس آن را به مدت چند دقیقه روی صورت بگذارید و پس از آن بشویید. مراقب باشید که مواد وارد دهانتان نشود.

2- خط‌ ها و چین‌های دور دهان را محو کنید

لب‌هایتان را جوان تر کنید و خط‌ ها وچین‌های دور دهان را به حداقل برسانید. این کار را با استفاده از موم انجام دهید. حالت سفت و سنگین موم باعث می‌شود هنگامی که روی لب قرار می‌گیرد، لب را بسیار نرم کند و مانعی برای از بین رفتن رنگ طبیعی لب‌ها خواهد شد.

3- بخندید، لبخند بزنید

بر اساس بررسی‌های اخیر، هنگامی که زنان مسن لبخند روی لب دارند، از دیدگاه همه، حتی زنان جوان‌تر از خودشان نیز، جوان‌تر و سر حال‌تر به نظر می‌رسند، پس خندیدن را فراموش نکنید.

4- چای بنوشید

چای سبز و سیاه حاوی مقادیری پولیفنولز و ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدان هستند که از به وجود آمدن بیماری‌های عفونی در دندان‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین مانع به وجود آمدن بیماری‌های لثه می‌شود.

5- نوشیدنی‌ها را با نی بنوشید

اغلب نوشیدنی‌ها، نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی مانند سیتریک و فسفریک، باعث خورده شدن و از بین رفتن مینای دندان خواهد شد. حتی اگر کلمه رژیمی یا بدون قند روی آنها حک شده باشد، نوشیدنی‌های اسیدی را با استفاده از نی بنوشید. با این کار نوشیدنی به قسمت انتهای دهان می‌رود و کمتر با دندان‌ها در تماس خواهد بود و در نتیجه، مینای دندان کمتر آسیب خواهد دید.

 

زیبایی

ماسک برای پوست‌های خشک و چروک

سیب تازه را خوب رنده کنید تا بصورت پوره در‌آید. 1 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید،سپس آن را به پوست صورت و گردن بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت را با شیر پاک کنید و با آب ولرم بشویید. برای از بین بردن چروک زیر چشم، هر شب دور چشم‌ها را با روغن کرچک چرب کنید. برای داشتن مژه‌های پرپشت و حالت‌دار هر شب چشم‌ها را با چای پر رنگ کمپرس کنید و ماساژ دهید. برای پاک کردن آرایش چشم نیز می‌توانید از چای استفاده کنید.

ماسک برای رفع چین و چروک و نا صافی‌های پوست

آب یک عدد گوجه فرنگی رسیده را بگیرید و با یک قطعه پنبه تمیز به صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب نیم گرم بشویید. پس از چند بار تکرار، چین و چروک‌ها تقریبا برطرف می‌شود.

ماسک برای پوست‌های چرب

1 قاشق غذا خوری آرد سیب‌زمینی را با 1 قاشق چایخوری آب اکسیژنه 10 درصد مخلوط نموده، روی صورت بگذارید. 20 دقیقه صبر کنید، سپس صورت را با آب ولرم بشویید و کرم تقویتی بزنید.

چگونه ناخن‌های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

ناخن‌های سالم نشان دهنده سلامت عمومی بدن و ضمنا برایتان اعتماد به نفس بیشتری می‌آورند. در اینجا با رعایت نکات ساده‌ای شما را در حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌هایتان یاری می‌دهیم.
1- هنگام ظرف شستن، لباس شستن و کلا کلیه کارهایی که با مواد شوینده سر و کار دارد، حتما دستکش به دست کنید، چرا که این مواد با ترکیبات شیمیایی که دارند باعث از بین رفتن لایه‌ محافظ روی ناخن‌ها شده، در نتیجه ناخن‌ها ترک خورده و سست می‌شوند.
2- پس از کار کردن با موادی که به ناخن‌هایتان رنگ می‌دهند و یا آنها را کثیف می‌کنند، حتما زیر ناخن‌ها را با صابون و برس مخصوص بشویید تا همیشه ظاهری تمیز و زیبا داشته باشند.
3-کناره‌ها و بالای ناخن‌هایتان را با سوهان کاغذی صاف و مرتب کنید. توجه کنید هنگام سوهان زدن ناخن‌ها همیشه سوهان را در یک جهت حرکت دهید.
4-چنانچه جنس ناخن‌هایتان خشک وشکننده است و زود ترک می‌خورد، هر روز روی آنها را با کرمهای مرطوب کننده‌ای که کمی چرب هستند، ماساژ دهید، البته بهتر است در صورت امکان از محلول‌های تقویتی ناخن که در داروخانه موجود است ، استفاده کنید.
5- هرگز از ناخن‌هایتان برای باز کردن درب ظروف محکم، کشیدن پونز و منگنه و کارهایی که به آنها صدمه می‌زنند، استفاده نکنید.
6-جهت محکم شدن ناخن‌ها از مواد حاوی کلسیم مثل لبنیات و سبزیجات حاوی سولفور و سیلیکون مانند انواع کلم‌ها استفاده نمایید. استفاده از ماهی و آب میوه‌های تازه به ویژه آب هویج هم در تقویت ناخن‌ها تاثیر بسزایی دارد.
7-هرگز به مدت طولانی از لاک ناخن استفاده نکنید، چرا که این لایه مانع از تنفس بافت ناخن شده، رنگ آنها را زرد و بیمار گونه جلوه می‌دهد.
8- از مواد غذایی چون تخم‌مرغ، جگر و اسفناج که حاوی آهن هستند، استفاده کنید. 9-روزانه 8لیوان آب بنوشید، استفاده از مایعات به مقدار کافی باعث حفظ سلامت ناخن‌ها خواهد شد.
10-از جویدن ناخن‌ها و کندن گوشت‌ها و پوست‌های دور آنها با دندان جدا خودداری کنید، چرا که منظره بسیار زننده‌ای در ظاهر ناخن‌هایتان ایجاد می‌کند.

 

 

آیینه زندگی




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 283747


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس