سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
پنج شنبه 91 اسفند 3 :: 11:49 صبح :: نویسنده : فاطیما



 
چه خوراکی‌هایی شما را جوان نگاه می‌دارند؟
چه خوراکی‌هایی شما را جوان نگاه می‌دارند؟ 
 
بانوی الوند:

 

انبه:
آیا فکر می کردید انبه نیز جزء میوه های مورد توجه برای حفظ جوانی پوست باشد؟ آخرین تحقیقات در این زمینه نشان داده است که مصرف حداقل دو عدد انبه در هفته می تواند به میزان قابل ملاحظه ای ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند.
این ویتامین علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی یاد شده یک ضد لک قوی است و به دلیل دخالت در ساخت کلاژن و الاستین پروتئینهای اصلی بافت پوست) از افتادگی پوست ناشی از افزایش سن در نواحی مختلف این ارگان خصوصا در صورت جلوگیری می کند. 
حتما می دانید که مصرف مواد غذایی حاوی آهن اگر همراه ویتامین C به مصرف برسند جذب آهن چندین برابر می شود بنابراین با مصرف منابع غذایی آهن غیر هم به همراه ویتامین C کم خونی فقر آهن در افرادی که مدتها به این بیماری مبتلا هستند درمان می گردد زیرا بروز این بیماری به خصوص در خانم ها عوارض پوستی چون خشکی پوست، رنگ پریدگی، کاهش استحکام ناخن ها، به طرف بالا برگشتن آنها، شکنندگی و ریزش موها دارد که همه آنها مشکلات مهمی برای زیبایی به شمار می آیند. آیا می دانید که رنگ نارنجی این میوه نیز برای پوست مفید است. وجود این رنگ به دلیل حضور بتا کاروتن می باشد. 

گردو و تخمه کدو:
گردو نیز یکی از مفید ترین مغزها با خاصیت سالم سازی پوست می باشد. می دانید چرا؟
دراین مغز مقادیر بالایی کلسیم،آهن، ویتامین E و از همه مهم تر اسیدهای چرب ضروری وجود دارد. پژوهشگراچه خوراکی‌هایی شما را جوان نگاه می‌دارند؟ن دریافته اند مصرف منظم گردو موجب حفظ آب بافت های پوست می گردد و ظاهری یکنواخت و صاف به آن می بخشد زیرا گردو سرشار از اسید چرب ضروری (در بدن ساخته نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن گردد) به نام اسید لینولئیک می باشد که د ر حفظ آب در این ارگان بسیار موثر است در ضمن روی و آهن موجود در این مغز نیز به دلیل دخالت این مواد مغذی در ساخت بافت پروتئینی پوست و خون رسانی به این ارگان بسیار ضروری به نظر می رسد. 
برخلاف آنکه بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف گردو موجب تشدید آکنه می شود بسیاری از متخصصان تغذیه به منظور جلوگیری از آکنه مصرف آن را در حد 2 تا 3 عدد توصیه می کنند زیرا با خوردن گردو و دریافت منظم اسیدهای چرب از تعداد و شدت آکنه ها کاسته می شود. 

آویشن:
شاید باور نکنید که در کنار کلیه مواد غذایی یاد شده آویشن که به عنوان یک سبزی معطر با ورود پیتزا و لازانیا به رژیم غذایی ما بیشتر مورد استفاده قرار گرفت نیز در حفظ زیبایی پوست موثر است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند که عصاره روغنی به دست آمده از آویشن فرایند پیری را به تعویق می اندازد. این عصاره سرشار از ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی است که مانع از اکسیده شدن چربی های غیر اشباع در دیواره سلو لها در بافتهای مختلف می گردد. به علاوه موجب حفظ خاصیت ارتجاعی سلول ها شده و به این ترتیب از بروز چین و چروک جلوگیری می کند
.




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 283728


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس