سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
چهارشنبه 91 آذر 22 :: 12:56 صبح :: نویسنده : فاطیما

 

اگر پوست تان خشک شده است، بخوانید

وقتی شما خواب هستید پوست شما وارد مرحله التیام و ترمیم می‌شود اما خشکی هوای داخل اتاق می‌تواند باعث از بین رفتن سریع سلول‌های سطحی پوست و ایجاد زبری و پوسته پوسته شدن پوست شود؛ برای پیشگیری از این مسئله ...
خشکی پوست باعث پوسته پوسته شدن، کدری، ایجاد برجستگی‌های اگر پوست تان خشک شده است، بخوانیدقرمز رنگ روی پوست و عمیق‌تر شدن خطوط روی صورت می‌شود، در نتیجه چهره شما پیرتر به‌نظر می‌رسد. جدا از این، خشکی پوست می‌تواند باعث ایجاد ترک‌های بسیار ظریف میکروسکوپی روی پوست شود. از این مسیر باکتری‌ها می‌توانند وارد بخش‌های عمقی پوست شده و ایجاد عفونت کنند. با این برنامه ساده می‌توانید از خشکی پوست و عوارض آن پیشگیری کنید.


صورت1 - مثل پوست نوزاد، پوست‌تان را نرم کنیدخشکی باعث خشونت و زبری پوست می‌شود ولی اغلب اسکراب‌های نرم‌کننده پوست بیش از حد زبر و خشن هستند و حتی با حذف عمقی لایه فوقانی روی پوست، خشکی روی آن را تشدید می‌کنند. برای پاک‌سازی کردن موثر اما ملایم صورت بدون از بین بردن رطوبت آن می‌توانید به‌جای اسکراب معمول از لیف نوزاد استفاده کنید که نرم‌تر و ملایم‌تر از اسکراب‌های معمولی است؛ برای این کار تنها کافی است لیف را مرطوب کرده و با حرکات دایره‌ای با شعاع کوچک صورت را ماساژ دهید.
2 - یک استفاده متفاوت از شیراغلب پاک‌کننده‌ها یک راز دارند: آن‌ها حاوی ماده‌ای هستند به نام سدیم لوریل سولفات؛ این ماده رطوبت را به‌خود جذب می‌کند؛  برای این‌که پوست‌تان خشک نشود از پاک‌کننده‌های ملایم، بدون کف و بدون عطر استفاده کنید (مواد شیمیایی که در عطر وجود دارند، می‌توانند باعث خشکی پوست شوند). می‌توانید از شیرپاک‌کن‌های ملایم استفاده کنید یا این‌که از همان پاک‌کننده معمول خودتان استفاده کرده و 2 یا 3 بار در هفته شیر روی پوست‌تان بمالید تا پوست استراحت کرده و آب‌رسانی کافی به آن انجام شود. اسیدلاکتیک موجود در شیر به‌عنوان یک پاک‌کننده ملایم عمل کرده و چربی موجود در آن باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود بنابراین در این مورد از شیرهای پرچرب استفاده کنید. 
حدود 85 گرم شیر را داخل فنجان ریخته و یک لیف نرم را با آن مرطوب کنید و سپس پوست صورت را با آن ماساژ دهید. در عین حال لیف، پوست را اکسفولیاته می‌کند و هم به پوست‌تان رطوبت می‌رساند در نتیجه شما با یک تیر 2 نشان می‌زنید. فقط یادتان باشد اول آرایش چشم‌ها را پاک کنید؛ شیر سنخیتی با سرمه ندارد!
3 - این ماسک را فراموش نکنید2 بار در هفته یک ماسک آلوورا روی پوست خود بگذارید تا آب‌رسانی به پوست انجام شده و قرمزی و التهاب آن کاهش یابد. می‌توانید از ماسک‌های آماده حاوی آلوورا استفاده کنید. اگر هم بتوانید برگ تازه آلوورا‌ پیدا کنید عالی است؛ برگ را باز کرده و یک لایه ضخیم از شیره آن را روی پوست تمیز بمالید؛ بگذارید شیره به‌مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.
4 - از رطوبت دور نشویدوقتی شما خواب هستید پوست شما وارد مرحله التیام و ترمیم می‌شود اما خشکی هوای داخل اتاق می‌تواند باعث از بین رفتن سریع سلول‌های سطحی پوست و ایجاد زبری و پوسته پوسته شدن پوست شود؛ برای پیشگیری از این مسئله از یک دستگاه بخور (رطوبت‌ساز) در اتاق‌خواب خود استفاده کنید. راه ساده‌تر؛ گذاشتن یک قابلمه یا کتری پر از آب روی رادیاتور است. برخی از گیاهان هم به‌طور طبیعی فضای اطراف خود را مرطوب می‌کنند مثل بامبو یا فیکوس که می‌توانید آن‌ها را در اتاق خواب خود بگذارید.
5 - مراقب پلک چشم باشیدبیشترین قسمتی که در پوست صورت ممکن است دچار خشکی شود پوست پلک‌هاست. اگر پلک‌های شما قرمز یا زبر است یا این‌که خارش دارند 2 یا 3بار در روز روی آن‌ها کرم هیدروکورتیزون بمالید(قبل از آن آرایش‌تان را پاک کنید) تا به هیدراته شدن آن‌ها کمک کرده و قرمزی و خارش آن‌ها هم کاهش پیدا کند. 


بدن1 - ترتیب استفاده مهم استوقتی موهای‌تان را می‌شویید به‌طور ناخواسته مقداری شامپو و نرم‌کننده روی بدن شما جاری می‌شود، این کار باعث می‌شود یک لایه بسیار نازک از مواد پاک‌کننده که در بسیاری از محصولات بهداشتی مو یافت می‌شود روی بدن شما باقی بماند. در نتیجه وقتی با یک صابون ملایم بدون عطر بدن خود را شست‌وشو دهید این مواد شیمیایی به سرعت از روی پوست پاک شده و احیانا باعث خشکی پوست و آزار آن نخواهند شد. پس همیشه سعی کنید ابتدا موهای خود را  بشویید و بعد از آن بدن خود را شست‌و‌شو دهید.
2 - مراقب دست‌های‌تان باشیداستفاده از روغن زیتون گرم می‌تواند دست‌های خشک و زبر شما را شاداب و نرم کند. روغن زیتون غنی از اسکوالین است که چربی طبیعی پوست را تقویت کرده و گرمای روغن هم باعث نفوذ عمیق‌تر آن به پوست می‌شود. نصف فنجان روغن زیتون تصفیه نشده را به‌مدت 20 ثانیه داخل مایکروفر گذاشته و سپس آن را روی پوست دست‌ها ماساژ بدهید؛  در مرحله بعد هم هر دست را با کیسه پلاستیک پوشانده و به‌مدت 5دقیقه داخل یک کاسه آب گرم فرو ببرید تا گرمای آب به جذب بهتر روغن کمک کند. سپس دست را از داخل آب و کیسه خارج کنید. یادتان باشد بعد از این کار دست‌تان را نشویید. اگر از چربی دست‌ها ناراحت هستید با یک حوله کمی چربی‌ آن را بگیرید. 3 - لوسیون خود را تقویت کنیداز داروخانه یک شیشه گلیسیرین بخرید و به مرطوب‌ کننده مورد علاقه‌تان 3 قطره گلیسیرین اضافه کنید. گلیسیرین یکی از موثرترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی است و کمک می‌کند رطوبت وارد پوست شده و رطوبت پوست از بین نرود.
4 - جلوی پوسته‌پوسته شدن را بگیریداگر برجستگی‌های سطحی قرمز رنگی روی پوست‌تان وجود دارد و پوسته‌پوسته می‌شود باید از یک ترکیب دارویی قوی برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. این ترکیب حاوی لاکتات آمونیوم و اسیدلاکتیک است تا پوست را نرم کرده و حالت پوسته‌پوسته شدن را از بین ببرد. ماهیت پاک‌کننده طبیعی اسیدلاکتیک، سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و امکان نفوذ عمیق‌تر مواد مرطوب‌کننده را فراهم می‌کند. ابتدا پوست را تمیز کرده و بعد از استفاده اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مواد روی پوست شما باقی بمانند. سپس پوست را بشویید. 
 5 -  بروید سراغ جومعمولا همراه با خشکی، خارش هم وجود دارد؛ برای برطرف کردن آن سراغ محصولات بهداشتی(صابون، شامپو بدن و لوسیون) بروید که حاوی جو باشند. جو به‌طور طبیعی خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و رطوبت پوست را حفظ کرده و در عین حال خاصیت ضد‌التهابی نیز دارد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
منبع : زندگی ایده آل

 




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 283475


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس