سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
چهارشنبه 92 مرداد 9 :: 12:49 عصر :: نویسنده : فاطیما

vکارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: جوشانده‌ی گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی‌های عصبی، افسردگی، دردهای عصبی و روماتیسمی را بهبود می‌بخشد.

«اصغر نقشی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شاخه‌ی میوه‌دار بیدمشک ارزش دارویی دارد.

وی گفت: این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و اشتها را افزایش می‌دهد جوشانده‌ی برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگل‌ها و کِرم‌های معده و روده می‌شود.

نقشی با اشاره به تاثیرگذاری بیدمشک در میزان قند خون گفت: مصرف عَرَق بید مشک بدون مواد شیرین‌کننده به میزان قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: بیدمشک تقویت‌کننده‌ی دستگاه عصبی است و جوشانده‌ی برگ آن با عسل اعصاب را آرام می‌کند.

وی با اشاره به مزایای بیدمشک در کم خونی اظهار کرد: عَرَق بیدمشک در برطرف کردن کم خونی، ناراحتی‌های قلبی و تسکین اعصاب کاربرد دارد.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیدمشک را در برطرف کردن درد تاثیرگذار دانست و افزود: عَرَق بیدمشک با داشتن ترکیباتی چون تانن، سالیسین، ژرانیون و مقدار کمی اسید استیک به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و برطرف‌کننده‌ی درد و خستگی شهرت یافته است.

نقشی یادآور شد: عَرَق بیدمشک با خاصیت تب‌بری سبب کاهش تب و دمای بدن می‌شود.




موضوع مطلب :


 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 54
کل بازدیدها: 283800


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس