سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
دوشنبه 92 خرداد 20 :: 6:22 عصر :: نویسنده : فاطیما

پاییز از زمستون غمگین تره چون بهارو ندیده،

ولی من از پاییز غمگین ترم ، چون خیلی وقته تو رو ندیدم




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 20 :: 5:59 عصر :: نویسنده : فاطیما
فصل دوم: آداب و اسرار دعا / برآورده شدن دعا


پدید آورنده : شیخ صدوق ، صفحه 24

 

برآورده شدن دعا هنگام وجود سه چیز باشد

امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که تنت به لرزه در آمد و چشم هایت اشک آلود شد و دلت هراسان شد، پس این حال را برگیر و از دست مده که بی گمان راه درست خویش را پیموده ای و به هدف دست یافته ای.

دعای سه کس برآورده نشود

ولید بن صبیح گوید: نزد امام صادق علیه السلام بودم و پیش روی آن حضرت طبقی خرما بود. آن گاه گدایی آمد و امام علیه السلام به او خرما داد. آن گاه گدایی دیگر آمد و امام علیه السلام او را نیز عطا فرمود. سپس گدایی دیگر آمد و امام علیه السلام او را فرمود: خدای بر تو گشایش و فراخی دهد، آن گاه امام علیه السلام فرمود: به راستی اگر کسی دارایی اش به سی یا چهل هزار رسد و آن گاه خواهد که همه اش را در راه حق قسمت کند و چیزی از آن باقی نگذارد می تواند که چنین کند ولی تهیدست می گردد؛ پس در شمار آن سه کس شود که دعایشان به خودشان باز گردانده می شود.

عرض کردم: فدایت شوم، آنان چه کسانی هستند؟ فرمود: کسی که خدای گرامی و بزرگ مالی را روزی اش گرداند و او همه مال را در راه های خیر ببخشد.

آن گاه گوید: پروردگارا! مرا روزی ده. [پس خدای گرامی و بزرگ او را فرماید: آیا روزی ات نداده ام؟] مردی که بر زنش ستم کند و نفرینش نماید، پس آن مرد را گفته اید: آیا اختیارش را به دستت نسپرده ام؟ و مردی که در خانه اش نشیند و روزی خواهی را وانهد، آن گاه گوید: پروردگارا! مرا روزی ده. پس خدای گرامی و بزرگ او را فرماید: آیا راه به دست آوردن روزی را برای تو قرار نداده ام.

دعای چهار کس رد نشود

امام صادق علیه السلام از پدرانش روایت کرده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در سفارشش به امام علی علیه السلام فرمود: یا علی! دعای چهار کس رد نشود: دعای پیشوای دادگر؛ دعای پدر در حق فرزند؛ دعای مردی که پشت سر برادرش برای او دعا کند؛ دعای ستمدیده. خداوند، که شکوهش بزرگ است، ستمدیده را فرماید: به عزّت و جلالم سوگند هرگاه شود تو را یاری خواهم کرد، [و انتقامت را خواهم گرفت].




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 20 :: 5:58 عصر :: نویسنده : فاطیما
ثواب دعا کردن


پدید آورنده : شیخ صدوق ، صفحه 26

 

پاداش دعا کردن در شب و روز

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا شما را بر اسلحه ای راهنمایی نکنم که از دشمن خویش نجاتتان دهد و روزی شما را بیفزاید؟ یاران عرض کردند: آری.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: در شب و روز دعا کنید؛ چرا که اسلحه مؤمن دعا باشد.

پاداش گرد هم آیی هنگام دع

امام صادق علیه السلام فرمود: هرگز چهار کس بر یک چیز اتّفاق نظر پیدا نکنند و بر آن دعا ننمایند جز آنکه پیش از پراکنده شدن، دعایشان مستجاب گردد.

پاداش دعای پنهانی

امام رضا علیه السلام فرمود: یک دعای پنهانی بنده، با هفتاد دعای آشکارا برابر آید.

پاداش دعا در سحرگاه

امام باقر علیه السلام فرمود: به راستی، خدای گرامی و بزرگ در میان بندگان مؤمن خویش، دعا کنندگان را دوست دارد؛ پس بر شما باد که از سحرگاه تا هنگام برآمدن آفتاب دعا کنید؛ زیرا آن هنگام درهای آسمانی گشوده شوند و بادهای رحمت بوزند و روزی آفریدگان تقسیم گردد و حاجت های بزرگ برآورده شود.

پاداش دعا برای مؤمنان

امام کاظم علیه السلام فرمود: هر که بر برادران و خواهران مؤمن و مسلمان خویش دعا کند، خداوند به تعداد هر مؤمنی فرشته ای را گمارد که بر دعا کننده دعا کند.

امام رضا علیه السلام فرمود: هیچ مؤمنی نباشد که بر برادران و خواهران مؤمن و مسلمان، زنده یا مرده دعا کند جز آنکه خداوند به تعداد هر برادر و خواهر مؤمنی از هنگام برانگیخته شدن آدم علیه السلام تا بر پایی رستاخیز بر او حسنه نویسد.

امام صادق علیه السلام فرمود: هر که هر روز بیست و پنج بار گوید: «اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنینَ وَ المُؤْمِناتِ و المُسْلِمینَ وَ المُسْلِماتِ» خداوند به تعداد هر مؤمنی که در گذشته و هر مؤمنی که تا روز رستاخیز به دنیا خواهد آمد بر او حسنه نویسد و گناهی از او پاک گرداند و درجه ای او را بالا برد.

امام صادق علیه السلام از پدرش علیهما السّلام روایت نموده که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هیچ بنده ای نباشد که برای برادران و خواهران مؤمن دعا کند جز آنکه خداوند همانند آنچه را که بر آنان دعا کرده به شماره هر برادر و خواهر مؤمنی که از آغاز آفرینش دنیا تا پایان آن به دنیا آمده و تا روز رستاخیز به دنیا خواهد آمد به او باز پس دهد و همانا دستور داده شود که بنده ای را به دوزخ برند و در حالی که او را بر زمین می کشند برادران و خواهران مؤمن گویند: پروردگارا! این بنده همان است که بر ما دعا می کرد. شفاعت ما را درباره او بپذیر؛ پس خداوند شفاعت آنان را درباره آن بنده بپذیرد و او از دوزخ رهایی یابد.

امام صادق علیه السلام روایت نموده که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: چون یکی از شما دست بر دعا بردارد دعایش را همگانی گرداند که این کار دعا را به اجابت نزدیک تر سازد.

 

 





موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 20 :: 5:43 عصر :: نویسنده : فاطیما

خدایا.........

روزگار اصلا زیبا نیست..........

اگر زلال چون دریا باشی

تورا می برند

سنگهایت هم

سنگر می گیرند

در مقابلت.........

دردناک...........فاطیما




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 خرداد 20 :: 5:41 عصر :: نویسنده : فاطیما

اینگونه نباشید/3 –   کافر و سرزنش کننده‌ی مجاهدان

« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ کَفَرُواْ وَقَالُواْ لإِخْوَانِهِمْ إِذَا ضَرَبُواْ فِی الأَرْضِ أَوْ کَانُواْ غُزًّى لَّوْ کَانُواْ عِندَنَا مَا مَاتُواْ وَمَا قُتِلُواْ لِیَجْعَلَ اللّهُ ذَلِکَ حَسْرَةً فِی قُلُوبِهِمْ وَاللّهُ یُحْیِی وَیُمِیتُ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» (آل عمران، 156) 

 

اى کسانى که ایمان آورده‏اید همچون کسانى نباشید که کفر ورزیدند و به برادرانشان هنگامى که به سفر رفته [و در سفر مردند] و یا جهادگر شدند [و کشته شدند] گفتند اگر نزد ما [مانده] بودند نمى‏مردند و کشته نمى‏شدند [شما چنین سخنانى مگویید] تا خدا آن را در دل‌هایشان حسرتى قرار دهد و خدا[ست که] زنده مى‏کند و مى‏میراند و خدا[ست که] به آنچه مى‏کنید بیناست.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 19 :: 2:23 عصر :: نویسنده : فاطیما
 

هرکسی که شغل نداشته باشد و همه دربها بر وی بسته باشد باید روز پنجشنبه اول ماه قمری را روزه بگیرد در وقت افطار سه آیه از سوره یوسف (آیات 54 و 55 و 56 ) از وقال الملک ائتونی به ………

تا بمحسنین را بخواند و بعد از نماز عشا نیز دوباره بخواند و در رختخواب هم بخواند باید با وضو باشد و صد مرتبه لا اله الا الله بگوید و صد مرتبهالله اکبر بگوید و صد مرتبه سبحان الله بگوید و صد مرتبه استغفر الله بگوید و صد مرتبه صلواتبفرستد و بخواب رود و صبح روز جمعه که از خواب بر میخیزد نیت کند که به کسی ظلم نکندو بعد از نماز صبح آن سه ایه از سوره یوسف را بنویسد ودر موم زرد عسل بگذارد و از بالای درب ورودی حیاط یا منزل خود اویزان کنددر همان هفته مقصودش حاصل است هر پیشنهادی که میشود قبول کند تا به مراد برسد.

 

 

تصاویر مذهبی با موضوع الله جل جلاله




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 خرداد 19 :: 2:21 عصر :: نویسنده : فاطیما
ذکرهایی زیبا برای آرامش در خواب
خواب آلود

بسیاری از ما خواب راحت و آرامی نداریم و این مسئله میتواند دلایل جسمی و روحی متفاوتی داشته باشد اما در اکثر موارد ریشه نا آرامی در خواب عوامل روحی است که خوابیدن این نعمت بزرگ را به کام ما تلخ میکند دین بی نظیر ما برای این هم راهی اندیشیده است و با دستو رالعمل هایی ساده و کم هزینه و بدون عوارض دنیایی از آرامش را به ما ارزانی میدارد .

قبل از خواب چه اعمالى انجام دهیم که آرامش کامل داشته باشم؟

اعمال مستحب فراوان است، شما هر ذکر و دعایى را که قبل از خواب انجام دهید نافع است چرا که تنها نام خداست که آرامبخش دلهاست اگر می توانید شب‏ها قبل از خواب، دو رکعت نماز و سوره «ملک» را بخوانید و «زیارت عاشورا» را زمزمه کنید در کسب آرامش مؤثر خواهد بود. در هر حال شما هر کار مستحبى را قبل از خواب انجام دهید در کسب آرامش مؤثر خواهد بود. از صلوات غافل نباشید که حلّال مشکلات است؛ «دعاى فرج» را زمزمه کنید و در نهایت در رختخواب کارهاى روزتان را مرور نمایید. هرکدام اشتباه بوده سعى کنید جبران کنید و به فکر آن باشید که دیگر تکرار نشود و یا اگر قابل اصلاح است اصلاح کنید. خود را به ایزد منان سپرده و گونه خود را بر زمین بگذارید و بگوید «الهى لا تکلنى الى نفسى طرفة عین ابدا» ؛ خداوندا مرا لحظه ای(چشم بر هم زدنی) به خودم وامگذار.

دعاء هنگام خواب:

1- گفتن سه بار تسبیحات اربعه .
2- سه بار خواندن سوره توحید.
3- چهارده بار صلوات به نیابت 14معصوم .
4- طلب مغفرت برای تمام مومنان و مردگان .
5- گقتن تسبیحات حضرت زهرا(س) .
6- خواندن آیت الکرسی،فلق،ناس و کافرون .
7- خواندن این دعا که به منزله ی هزار نماز است: یَفْعَلُ اللهُ ما یشاءُ
بِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ

ذکر هنگام خواب

امام صادق (ع ) فرمودند: کسى که هنگام خواب سه بار ذکر زیر را بگوید، مانند روزى که از مادر متولد شده است ، از گناهان بیرون مى آید:

«الحمد لله الذى علا فقهر، و الحمد لله الذى بطن فخبر، والحمد لله الذى ملک فقدر، و الحمد لله الذى یحیى الموتى و یمیت الاحیاء و هو على کل شى ء قدیر.» ؛ همه ثناها مخصوص خداوندى است که پیروز و غالب است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است که دانا به نهان و آشکار همه چیزى است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است که مالک و توانا است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است که مردگان را زنده نموده و زندگان را مى میراند، و او بر هر چیزى توانا است .(1)

ذکر هنگام از خواب پریدن

خواندن این ذکر عظیم: کسی که در شب از خواب بیدار شود و اذکار زیر را بخواند و بعد از آن بگوید: «اللّهم اغْفِر لی». پروردگارا! مرا مورد عفو و بخشش خود قرار ده یا دعائی بکند خداوند جوابش را می ‌دهد و اگر وضوء بگیرد و نماز بخواند نمازش قبول می ‌شود. دعا این است.

«لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیْکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیْرٌ. سُبْحَانَ اللهِ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ، وَاللهُ أَکْبَرُ. ولاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ» ؛ هیچ معبودی بجز الله نیست تنها و بی ‌شریک است و عظمت و ستایش برای اوست و بر هر چیزی تواناست ستایش و پاکی برای خداست و غیر از او خدایی نیست. حول و قوه و توکل تنها بر اوست. (2)

تصاویر مذهبی با موضوع الله جل جلاله




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 283590


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس