سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
شنبه 91 دی 30 :: 7:15 عصر :: نویسنده : فاطیما

5bkc6gj0xn6try1wzu9.jpg




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 9:14 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

رژیم غذایی معمولا افراد را به یاد لاغری و تناسب اندام می‌اندازد اما جالب است بدانید که برنامه غذایی نقش موثری در داشتن پوستی سالم, زیبا و شفاف دارد. 



رژیم غذایی معمولا افراد را به یاد لاغری و تناسب اندام می‌اندازد اما جالب است بدانید که برنامه غذایی نقش موثری در داشتن پوستی سالم, زیبا و شفاف دارد.


به گزارش سلامت نیوز به‌ طور طبیعی با بالا رفتن سن، لایه زاینده پوست نازک‌تر می ‌شود. پوست چین و چروک پیدا می ‌کند و لکه‌‌های متعددی روی آن به ‌وجود می‌آید، غدد سباسه که وظیفه چرب نگه داشتن پوست را برعهده دارند کم کارتر می‌‌شوند و پوست خشک می‌شود.
نازک شدن عروق پوست که تغذیه آن را به عهده دارند و یا گرفتگی آن‌ها به دلیل بالا رفتن سن هم آخرین علت بی‌طراوت بودن پوست است و پوست پس از مدتی شکننده و بدرنگ می‌شود.
هرچند باید تا قبل از بروز چنین علائمی مراقبت لازم را از پوست خود انجام دهید اما به هر حال هر زمان بتوانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید ممکن است بشود پیری پوست را تا چند صباحی به عقب بیندازید.
مواد زیر بهترین مواد غذایی برای به تعویق انداختن پیری و چروکیدگی پوست است.
اگر می خواهید پوستی شاداب، با طراوت، نرم، درخشنده و جوان داشته باشید بهتر است مصرف مواد غذایی زیر را در برنامه‌تان فراموش نکنید:
1- روغن زیتون خالص
2- کاکائو
3- گردو
4- بادام
5- تخم مرغ
6- سویا
7- سیب
8- توت فرنگی
9- گوجه فرنگی10- کاهو
نایت اسکین

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 9:8 عصر :: نویسنده : فاطیما

با استفاده از این بخور پوست صورت به طور معجزه آسایی نرم وشفاف می شود. 

مواد لازم وطرز تهبه واستفاده :

دو قاشق غذا خوری گل بابونه را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت خیس کنید. سپس آب آنرا خالی کرده وگلها را در یک ظرف دیگر مانند چایی دم کنید. پس از دم شدن یک حوله نم دار را بر سر خود بیاندازید وسرخود را بر روی ظرف بگیرید واجازه دهید تا بخارهای آن به صورتتان برسد. این عمل را به مدت 10 دقیقه انجام دهید واز آثار آن لذت ببرید.

یک بخور برای لطافت پوست




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:58 عصر :: نویسنده : فاطیما

ماست/ لیمو ترش /سفیده ی تخم مرغ /شیر با لیمو ترش/سیب زمینی/


انگور واب بسیاری از گلهاوگیاهان/سفید کننده ی پوست می باشند.اما پوست را

خشک می کنندو به همین دلیل برای پوست های چرب مناسب می باشند. 

جوشانده ی گل بنفشه و رازیانه در روشن کردن پوست موثر می باشد. بهتر است که

مقداری ماست اب گرفته به ان اضافه نمایید تا به راحتی روی پوست قرار گیرد.

سفیده ی تخم مرغ:

ماسک سفیده ی تخم مرغ و اب لیموی ترش در روشن کردن رنگ پوست اثر فراوانی دارد

و علاوه بر روشن کردن پوست،به ان لطافت نیز می بخشد.
شهر عشق و خنده  




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:55 عصر :: نویسنده : فاطیما

1- آب فراوان بنوشید :مصرف آب زیاد سبب سر زنده و با طراوت شدن پوست می گردد . نوشیدن روزانه بیش از 8 لیوان آب توصیه می شود.


2- یک لیوان شیر گرم را با یک یا دو قاشق روغن بادام مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید . معجزه می کند !

3- لوسیون بچه ، برای نرم کردن پوست بسیار خوب است . لوسیون های بزرگسالان معمولا حاوی مواد شیمیایی متعددی هستند که ممکن است برای پوست شما مفید نباشد.

4- پیش از حمام کردن ، مقداری عسل به پوست خود بمالید و چند دقیقه منتظر بمانید . عسل باعث نرم کردن پوست می شود.

5- در زمان قدیم ملکه ها در وانی پر از شیر استحمام می کردند ، این کار برای پوست بسیار مفید است اما … ! غوطه ور شدن در وانی پر از آب گرم و مقداری شیر معجزه می کند !

6- پس از استحمام مقداری روغن کنجد به پوست بدن خود بمالید.

7- روغن نارگیل و یا آوکادو بسیار برای رفع خشکی پوست مفید است.

8- شما می توانید نیمی از اووکادو را له کنید و به صورت خمیر به پوست صورت خود بمالید .خمیر آوکادو را اگر به صورت و بدن خود بمالید ، باعث تقویت و جلای پوست می شود.

9- مقداری سودا و آرد جو دو سر و وانیل را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید و سپس آن را در یک وان پر از آب گرم حل کنید و تا می توانید داخل وان غوطه ور شوید .

10- قبل از شستشوی دستانتان ، به آنها مقداری آرد جو دو سر بمالید .

11- روغن گلیسیرین برای نرمی پوست مناسب است .

12- در منزل از دستگاه های مرطوب کننده هوا استفاده نمایید و از هوای خشک پرهیز کنید .

13- در روزهای سرد زمستانی ، از دوش آب داغ و یا وان پر از آب داغ استفاده نکنید ، زیرا باعث از بین رفتن چربی پوست و در نهایت خشکی آن می گردد .در عوض دوش آب ولرم بسیار مفید است .

14- از صابون های با مواد طبیعی استفاده نمایید .

15- هنگام شستشوی ظروف و یا چیز های دیگر حتما” از دستکش های مناسب استفاده نمایید . بهتر است در زیر دستکش پلاستیکی، دستکش نخی دستتان کنید .

16- یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و آب پرتفال و چند قطره گلاب و آب لیمو مخلوط کنید . سپس این ترکیب را روی صورت خود بمالید . پس از 15 دقیقه صورت خود را بشویید .

17-اگر پاشنه پاهای شما خشک و دردناک است ، قسمت داخلی پوست موز را روی آن بمالید ، خوب می شود !

18- موز برای خشکی پوست صورت و گردن بسیار مفید است . یک موز رسیده را به پوست خود بمالید و 20دقیقه بعد با آب گرم بشویید .

19- روزانه به مقدار کافی میوه میل کنید .

20- سیگارتان را ترک کنید .

21- ورزش کنید . ورزش باعث باز شدن منفذ ها ی پوست می شود .

22- از ادویه هایی مانند زرد چوبه ، زیره سبز ، گشنیز به مقدار کافی در غذاهای خود استفاده نمایید.

23- به مقدار کافی در شبانه روز بخوابید . 8 ساعت!

24- ژله پترولیوم بر روی پوست خشک بمالید ، مفید است.



شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:40 عصر :: نویسنده : فاطیما

موهایتان را با مواد طبیعی رنگ کنید
موهایتان را با مواد طبیعی رنگ کنید
به دنبال پیشرفته شدن دنیا مواد آرایشی جدید و زیان باری به بازار آمده است اما دراینجا می خواهیم به شما بگوییم برای رنگ مورد علاقه خود از مواد شیمیایی استفتده نکنید.بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند.
 
اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این‌باره بپرسید، قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آنها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود.

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. آنها از حنا برای حنایی کردن، از روناس برای مشکی کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهایشان استفاده می‌کردند.

طلایی طبیعی
افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود.
 
برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

حتی می‌توانید های‌لایت کنید
افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آنها می‌شود، می‌توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم‌لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.
 
پس از 10‌دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره‌رنگ شدن موهای سفید می‌شود.البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

اول تست کنید
نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است بخش کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید.
 
بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح 37 درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر چند تار موی سفید دارید
پیش از پیدایش رنگ های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ های شیمیایی که استعمال آنها عوارض جانبی به همراه دارد، توصیه می کنند.
 
این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

طرفداران مسی بخوانند
افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.
 
برای این منظور کافی است به میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می‌شود.

روشن‌سازی با اسپرک
اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید.
 
برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است  4‌قاشق غذاخوری از آن را در 3‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند




شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:37 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

پوستی بسیار صاف و زیبا داشته باشید با...
پوستی بسیار صاف و زیبا داشته باشید با...
بیشتر افراد به استفاده از مرطوب کننده نیاز دارند، چه برای پوست، چه برای مو، به خصوص در فصل زمستان که به علت سردی هوا خشکی پوست و مو افزایش می یابد و پوست بیشتر به آبرسانی نیاز پیدا می کند. کرم های زیادی در بازار هستند که ادعا دارند نیازهای پوست شما را برطرف می کنند ولی گاهی قیمت بالای آنها جیب شما را حسابی خالی می کند.
 
برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید کرم های مورد نیاز خود را در خانه تهیه کنید و از لذت ساختن ماسک و کرم خانگی بهره مند شوید. شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی، از این کرم ها استفاده کنید چون هیچ ماده افزودنی ای در این کرم ها ی خانگی وجود ندارد و کاملا براساس نیازهای پوست شما ساخته شده است.

مرطوب کننده لب
مواد لازم :
موم عسل، روغن نارگیل، اسانس های معطر، یک کپسول ویتامین E و عسل
روش تهیه :
استفاده از این مرطوب کننده می تواند باعث براق شدن لب های شما شود و رطوبت مورد نیاز آنها را نیز تامین کند. در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری موم عسل بریزید و سپس مواد درون یک کپسول ویتامین E و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و ابتدا حدود 25 تا 30 ثانیه در مایکروفر حرارت دهید تا ذوب شود، اگر در این مدت ذوب نشد می توانید یک بار دیگر 25 تا 30 ثانیه درون مایکروفر بگذارید،
 
بعد از ذوب و یکدست شدن این مخلوط 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان مثل اسانس نعناع یا لیموی ترش یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و در نهایت یک قاشق غذاخوری هم عسل افزوده و خوب مخلوط را به هم بزنید تا کاملا خنک شود. حالا مرطوب کننده شما آماده است و می توانید در یک ظرف دربسته آن را نگهداری کنید.

مرطوب کننده ای برای انواع پوست ها
مواد لازم :
2 قاشق غذاخوری ماست، یک ونیم قاشق چای خوری عسل، نصف لیموترش، یک سفیده تخم مرغ
روش تهیه :
آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که به شکل کرم در بیاید، سپس این کرم را به صورت و گردن تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.

مرطوب کننده عمیق
مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری آبلیمو
روش تهیه :
این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس به پوست بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی پوست تان بماند، اگر صبر کنید که این کرم تا چندین ساعت روی پوست تان بماند تاثیر بیشتری می گذارد؛ سپس با آب گرم صورت تان را بشویید. این کرم برای پوست های خیلی خشک بسیار مناسب است. باقیمانده این مخلوط را می توانید تا چندین روز در یخچال نگهداری کنید.

مرطوب کننده پروتئینه
مواد لازم :
یک زرده تخم مرغ، یک فنجان شیر
روش تهیه :
زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت چسبی پیدا کند. این مخلوط را در یک شیشه بریزید. می توانید آن را برای مدتی طولانی در یخچال قرار دهید، حالا شما یک کرم مرطوب کننده سرشار از پروتئین برای صورت تان دارید.

نرم کننده و مرطوب کننده پاها
مواد لازم :
روغن کنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس لیموترش
روش تهیه :
درون یک قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود سپس در یک قابلمه یا ظرف کوچک تر 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد بریزید و داخل این آب بگذارید تا به طور غیرمستقیم حرارت ببیند، بعد از چند دقیقه که روغن گرم شد، کمتر از 2 قاشق غذاخوری موم عسل به آن اضافه کنید و همچنان به طور ملایم به این مخلوط حرارت دهید. صبر کنید تا موم کاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط کمی خنک شود سپس در یک ظرف دربسته یک قطره اسانس لیموترش و 10قطره اسانس نعناع بریزید
 
و بعد رویش این مخلوط را افزوده و شیشه را تکان دهید تا حسابی با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصیه می کنیم مقدار کمی از این مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهای تان بمالید و بگذارید تا صبح بماند، اگر پوست شما خیلی خشک است یک لایه ضخیم از این مخلوط را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و بگذارید تمام طول شب روی پاهای تان بماند.

ماسک مرطوب کننده
مواد لازم :
آووکادو، تخم مرغ، سرکه سیب، چنگال
روش تهیه :
یک آووکادو تازه را به 4قسمت مساوی تقسیم کنید و یک قسمت را به خوبی در کاسه بکوبید، سپس با استفاده از یک چنگال این میوه کوبیده شده را بزنید تا به شکل چسب درآید. سپس زرده و سفیده یک تخم مرغ را از هم جدا کرده و فقط زرده را به آووکادوی کوبیده شده، اضافه کنید. بعد به این مخلوط یک تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا به شکل چسبی نرم شود.
 
حالا با دست هایتان لایه ای نازک از این مخلوط چسبی شکل را روی صورت تان بمالید؛ بهتر است این ماسک را زیر چشم و ابرو نمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت تان بماند یعنی تا زمانی که ماسک کاملا روی پوست خشک شود، حالا با آب گرم صورت را آب بکشید.

مرطوب کننده پوست های حساس
مواد لازم :
یک فنجان روغن بادام، نصف فنجان موم عسل، 3کپسول ویتامین E، چند قطره از اسانس مورد علاقه
روش تهیه :
روغن و موم عسل را در یک تابه بریزید و با حرارت خیلی کم آن را گرم کنید تا موم عسل آب شود، در این هنگام تابه را از روی اجاق بردارید و به سرعت این مخلوط را هم بزنید تا خنک شود، سپس کپسول های ویتامین E را باز کنید و درون مخلوط بریزید و یکی از اسانس های مورد علاقه تان مثل اسانس اسطوخودوس یا نعناع را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند، شما می توانید این کرم را در یک شیشه تمیز تا چند روز نگهداری کنید.
 
مرطوب کننده ضد چروک
مواد لازم :
یک خیار کوچک، آبلیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون
روش تهیه :
پوست خیار را بکنید و آن را خرد کنید، سپس در مخلوط کن بریزید و مواد دیگر را نیز به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست و نرم شود، سپس به پوست تان بمالید و حداقل 30 دقیقه صبر کنید، بعد با آب گرم صورت تان را بشویید. صبر کنید این کرم تا چند ساعت روی پوست تان بماند، در این صورت اثر بیشتری خواهد داشت. باقیمانده این مخلوط را تا 3 روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

مرطوب کننده پوست چرب
مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق چای خوری آبلیمو، یک سفیده تخم مرغ
روش تهیه :
این مواد را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا کف کند. مخلوط را به صورت و گردن تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.

کرم شب
مواد لازم :
سیب، روغن زیتون، گلاب
روش تهیه :
سیب را از وسط نصف کرده و هسته آن را جدا کنید و وسط میوه را نیز دربیاورید، سپس میوه را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید و بعد یک فنجان روغن زیتون و نصف فنجان گلاب را به آن اضافه کنید. سپس این مواد را خوب با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شود. این مخلوط را در یک شیشه دربسته حدود 1.5 ساعت در آب جوش حرارت دهید سپس یک بار دیگر نصف فنجان گلاب به آن اضافه کنید و هم بزنید،
 
حالا این مخلوط را حدود یک دقیقه کنار بگذارید تا کمی خنک شود. شما می توانید این مخلوط را درون شیشه دردار تا 6 روز در یخچال نگهداری کنید. این مخلوط یک کرم شب خوب برای پوست حساس شماست.


شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 283349


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس