سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
پنج شنبه 91 دی 14 :: 2:33 عصر :: نویسنده : فاطیما
  گره کور پیشانی را باز کنید!  
 
     
 
 
گره کور پیشانی را باز کنید!  
 
 
 
 
   
   
 
فکر نکنید تنها راه زیباترشدن و جوان ماندن، تیغ جراحی است.
منطقه پیشانی و بین ابروها یکی از قسمت هایی است که به سادگی چین می افتد و اگر فردی به این موضوع بی توجه باشد، بعد از مدت کوتاهی صاحب پیشانی ای پر از چین و چروک می شود اما نرمش های مخصوصی وجود دارند که می توانند برای این ناحیه از صورت بسیار مفید باشند.
? اولین نرمش
تا جایی که ممکن است اخم کنید و همزمان که سعی می کنید ابروها را به هم نزدیک کنید، آنها را به سمت چشم ها هم پایین بکشید. حالا ابروها را تا حد ممکن بالا ببرید. این کار را 5بار انجام دهید.
? دومین نرمش
روی تختخواب خود دراز بکشید؛ طوری که سرتان از لبه تخت آویزان باشد. حالا چشم هایتان را کاملا باز کنید و ابروهایتان را تا جایی که ممکن است، بالا ببرید. استراحت کنید و این حرکت را 10مرتبه تکرار کنید.
? سومین نرمش
راست بنشینید و به جلو نگاه کنید. در همین حالت، ابروهایتان را تا روی چشم ها پایین بیاورید، بینی تان را کاملا چین بدهید تا سوراخ های بینی شما به صورت پخ دار شوند. حالا در همین حالت بمانید و تا 10 بشمارید؛ سپس استراحت کرده و 5 بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.
? چهارمین نرمش
انگشت های هر دست را به هم بچسبانید؛ طوری که انگشت شست نیز به 4انگشت دیگر چسبیده باشد و انگشت ها را روی شقیقه، محل اتصال سر و جمجمه بگذارید. فشاری در جهت بالا وارد کنید و به همین حالت بمانید و بعد، ابروها را بالا ببرید و تا 6 بشمارید. بعد از آن استراحت کنید. این حرکت با مورد هدف قراردادن عضلات پیشانی و پشت سر، چین های اطراف ابروها را از بین می برد.
? پنجمین و آخرین نرمش
ابتدا سر انگشت میانی هر دست را روی مرکز هرکدام از ابروها قرار دهید. ابروها را به سمت خارج از صورت حرکت دهید و در همان لحظه سعی کنید اخم کنید. برای 6 ثانیه در همین حال باقی بمانید. قدم بعدی، برعکس انجام دادن همین نرمش است. سر انگشت میانی هر دست را روی مرکز هر کدام از ابروها قرار دهید و این بار آنها را توسط دست ها به هم نزدیک کنید و همزمان، ابروها را بالا ببرید و مجددا تا 6 بشمارید. این نرمش با تاثیر مستقیم بر عضلات بالای ابروها، خطوط روی پیشانی و بین ابروها را از بین می برد.



موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 2:30 عصر :: نویسنده : فاطیما
ماسک شاداب کننده  
 
     
 
 
ماسک شاداب کننده  
 
 
 
 
   
   
 
? خرما و زیبایی 
خرما برای پوست و استعمال خارجی یک التیام دهنده موثر است. افرادی که پوست چرب دارند می توانند از این ماسک استفاده کنند. 
? مواد مورد نیاز: 
خیار با پوست: 1 تکه؛ 
سیب زمینی خام با پوست: 1 تکه؛ 
جوانه ماش: 1 قاشق غذاخوری؛ 
ماست پرچرب: 2 قاشق غذاخوری؛ 
خرمای بدون هسته: 1 عدد. 
? طرز تهیه: 
تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد از مخلوط کردن اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی صورت بماند و بعد با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی خرما می تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند). 
اگر پوست شما بعد از گذاشتن ماسک سوزش یا خارش پیدا کرد، ماسک را بشویید و روی پوست شسته خیار بگذارید. 
این ماسک را 1 الی 2 بار در ماه استفاده کنید. 
? ماسک سویا 
ماسک هایی که از میوه ها و مواد طبیعی دم دست تهیه می شوند اغلب چه از نظر پزشکی و چه از نظر هزینه بسیار به صرفه ترند. از این پس به معرفی ماسک هایی خواهیم پرداخت که شما را در داشتن چهره ای زیباتر و سالم تر یاری می کند. 
شما حتی اگر مزه سویا را هم دوست نداشته باشید می توانید از آن به صورت موضعی استفاده کنید. در لوبیای سویا، ترکیباتی وجود دارد که دارای خاصیت ضد میکروبی است و به این دلیل می توان از آن در پوست های آکنه داری که به شدت دچار عفونت و آلودگی هستند، استفاده نمود. از طرفی، ماسک سویا یک سفت کننده بسیار مهمی تلقی می شود که در باز کردن چین و چروک های ریز و افتادگی های سطحی پوست می تواند موثر واقع گردد. به این دلیل مصرف آن برای خانم های میانسال، هفته ای یک یا دوبار به مدت 5 تا 20 دقیقه، توصیه می شود. 
? مواد موجود 
در ماسک سویا عبارتند از: لوبیای سویا 100 گرم، شیر بدون چربی 2/1 لیوان و سفیده تخم مرغ 1 عدد. 
? طرز تهیه: 
ابتدا لوبیای سویا را به مدت 30 دقیقه خیس کنید تا کاملاً نرم شود، آنگاه در مخلوط کن آنرا به مایع خمیری یکنواخت در آورید، سپس شیر و سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. مایع ماسک را با یک قلم مو به تمام صورت، به غیر از دور چشم و دور بینی بمالید و بگذارید تا ماسک روی صورت خشک شو. زمانی که احساس کشیدگی در پوست شما ایجاد شد، می توانید آن را با آب ولرم از روی صورت بشویید. توجه داشته باشید که اگر، پوست شما خشک است، بهتر است از زرده تخم مرغ استفاده کنید و به جای شیر بدون چربی، از شیر کم چرب استفاده نمایید. البته فراموش نکنید خوردن یک ماده غذایی ارزشمند از استعمال موضعی آن، پرفایده تر خواهد بود. مدت 5 تا 20 دقیقه، توصیه می شود.

ترانه دبیر 
طب سوزنی از آمریکا
 
 
 
  خانواده ما
 
 
 
  دریافت دانستنیها



موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 2:5 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

جلوگیری از پیری پوست و چروک با زیتون

براى برخوردارى از یک پوست زیبا و سالم به دنبال کرم ها و ماسک هاى مختلف نباشید و پولتان را بیش از این هدر ندهید. به ماسک هاى طبیعى متوسل شوید و کمى رژیم غذایى تان را تغییر بدهید تا به پوستى صاف و شفاف دست پیدا کنید. از آنجا که سرما به دلیل ایجاد خشکى در پوست رابطه مستقیمى با چروک و پیرى زودرس دارد، در این فصل بیشتر به پوستتان رسیدگى کنید. معناى رسیدگى هم این نیست که به فروشگاه هاى عرضه محصولات آرایشى و بهداشتى بروید و هرچه در جیبتان است بدهید و یک کرم ضدچروک خریدارى کنید. اگر مى خواهید پوست خوبى داشته باشید، اجازه ندهید که هیچ گاه پوستتان خشک شود. بهترین وسیله براى چرب نگه داشتن پوست روغن زیتون است.
مصرف روغن زیتون در وعده هاى غذایى به ویژه سالاد و استعمال آن به صورت یک امولسیون طبیعى به دلیل خاصیت آنتى اکسیدانى و دارا بودن ویتامین هاى A، E، K و C که مى تواند از خشکى و زبرى پوست که زمینه ساز چروک و پیرى زودرس است، جلوگیرى کند به پوست شادابى و طراوت بخشد.
علاوه بر روغن زیتون، عسل، زرده تخم مرغ، آب لیمو و بابونه نیز قادرند همانند یک ماسک محافظتى، پوست را در برابر انواع آسیب ها محفوظ نگه دارد. براى جلوگیرى از چروک پوست، عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط نموده و بر صورت خود بمالید. البته اگر پوستتان چرب است این ماده را به صورت جداگانه استفاده نمائید. براى از بین بردن التهابات پوستى از بخور بابونه استفاده کنید یا بابونه را آسیاب کرده و به همراه مقدارى آب به صورتتان به ویژه، جاى جوش ها بمالید.اگر هم پوستتان حساس است و با کوچکترین تغییر مثلاً وزش باد سرد دچار خشکى مى شود از آب لیمو استفاده نمایید. مطمئناً با استفاده از روش هاى فوق دیگر هیچ احتیاجى به کرم و امولسیون هاى شیمیایى نخواهید داشت.

برترین های امروز


 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 1:55 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

چروک ها ، نخستین علامت پیری هستند که به علت از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، پدید می آیند. اصولا زندگی سالم و بدون هیجانات عصبی، همواره پوست را جوان و خوش رنگ، نگه می دارد، اما دشواری های زندگی ،مشغله ی زیاد، استعمال الکل، زیاده روی در آرایش، به راحتی می توانند پوست را چروک نمایند.
برای اینکه قابلیت ارتجاعی بودن پوست حفظ شود، ساده ترین روش شست و شوی صبح و عصر با آب سرد یا شیر تازه است. ماساژ پوست که ماهیچه های صورت را تقویت می کند و جریان خون را در پوست تشدید می نماید، از پیدایش چروک جلوگیری می نماید. برای این کار با کمک دو انگشت دست ماساژ را در امتداد خطوط به وجود آمده در روی صورت یا گردن شروع می کنید. یادتان باشد که قبل از ماساژ حتما به پوست، کرم مرطوب کننده زده باشید.
البته ماساژ صورت باید قبل از آرایش باشد و پس از ماساژ پوست صورت را با لوسیون های قابض شست و شوی داد. برای پلک ها می توان از ماساژ با محلول آب لیمو، اسید بنزوئیک و گنه گنه استفاده نمود. گذاشتن ماسک هر چند وقت یک بار برای پوست نیز مفید است. کرم حاوی هورمون نیز از چروک شدن پوست جلوگیری می کند (ولی نباید از اثرات سوء آن غافل شد). در اشخاصی که دچار چروک های پیش رس هستند، رعایت اصول بهداشت پوست و استفاده از لوسیون ها و ماساژ به وسیله دست یا روش های موضعی و کرم های حاوی هورمون و سرانجام جراحی پلاستیک از جمله روش های درمانی محسوب می گردد. ما در این قسمت سعی داریم تا شما را با ماسک های ضد چروک آشنا کنیم. ماسک های سفیده تخم مرغ بهترین ماسک برای از بین بردن چین و چروک صورت می باشد.
? تذکر: برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت و حفظ نرمی و لطافت پوست، بهتر است برای پاک کردن آرایش صورت از آب سرد استفاده نمایید.
? ماسک های ضد چروک عبارتند از :
سفیده تخم مرغ را کاملا زده و مانند ماسک های دیگر برای رفع چین و چروک صورت و زه کشی آن استفاده کنید. پوست میوه به را 15 روز در الکل، خیس کرده و سپس این عصاره را همراه با آب بر روی صورت مالش داده تا چین و چروک های آن را از بین ببرد.
ابتدا دانه های رازیانه را آسیاب کرده و به صورت پودر نرمی درآورید. یک قاشق مرباخوری از آن را با یک فنجان آب جوش به مدت 1 ساعت در قوری خیس کنید. سپس به آرامی به مدت 3 دقیقه حرارت دهید. در قوری را با پارچه کاملا بپوشانید تا دم بکشد، آن را صاف کنید و با 1 قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. برای تهیه ماسک صورت دم کرده فوق را با مقدار مساوی ماست مخلوط کرده و به صورت و دست ها بمالید. مدت زمان 15 الی 20 دقیقه برای اثر ماسک کافی است.
جو را به مدت یک روز در آب ولرم خیس کرده آن را صاف کنید و این آب صاف شده را با سفیده تخم مرغ که کاملا زده شده و کف نموده، مخلوط کرده و مقداری صمغ عربی به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی صورت قرار داده و بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهید. این ماسک به علت داشتن سفیده تخم مرغ و جود برای درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است.
هویج چون سرشار از ویتامین "A" می باشد، باعث ترمیم و رشد سلول های پوستی می گردد و از این رو در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار موثر می باشد. برای تهیه این ماسک هویج را رنده کرده و در روی پوست قرار می دهید یا این که می توانید از آب هویج با کمک پنبه بر روی پوست، استفاده نمایید.
سبوس غلات را در مقدار اندکی شیر خیس نموده و پس از گذشت 8 ساعت این مخلوط را روی حرارت برای مدت 40 دقیقه قرار دهید و بعد به آن سرکه سیب را اضافه کرده و بگذارید تا سرد شود ،حالا مقداری از این ماسک را به صورت زده و با دست ماساژ دهید، بعد از گذشت حدود 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. مقداری گلبرگ گل گندم را در مقداری آب جوش دم کنید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را صاف کرده و به صورت خود بمالید. این عمل به طور موثری از پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند.
مقداری سیب ریز شده را در مقداری شیر بپزید. پس از پختن، سیب ها را له کرده و به صورت ولرم بر روی پوست خود قرار دهید. این عمل برای مبارزه با چین و چروک بسیار مفید می باشد. مقدار آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و 2 قاشق موم سفید آب شده، مخلوط نمایید .این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده سپس با آب ولرم آنرا بشویید.
تنطوری از پوست به را تهیه کرده و آنرا با آب مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . ماساژ پوست با جوشانده پیاز، موجب از بین رفتن چین و چروک می گردد. مالیدن روغن بادام تلخ بر پوست چین و چروک و ترک خوردگی پوست را از بین می برد . ماساژ پوست با رب انگور چین و چروک صورت را از بین می برد.
? یکی از ماسک های مهم در از بین بردن چین و چروک عبارت است از:
آب پیاز دو قسمت ، شیره سوسن سفید یک قسمت ، عسل دو قسمت ، موم سفید یک قسمت، شیر یک قسمت این مواد را کمی حرارت دهید تا موم، آب شود و پس از سرد شدن شب ها پیش از خواب بر روی پوست بمالید چربی اضافی اش را پاک کرده و صبح روز بعد صورت را بشویید.
روغن کرچک نیز در راه مبارزه با چین و چروک بسیار موثر است. مخلوط عسل و سفیده تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت 15 دقیقه بر روی پوست و سپس شستن پوست با آب نیمه گرم نیز ماسک خوبی برای از بین بردن چین و چروک پوست است .
سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و با گلاب مخلوط نمایید و بعد روغن بادام و زاج سفید را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.برای رفع چروک های پوستی می توان از کمپرس برگ های تازه قان، چند بار در روز استفاده کرد.

برترین های امروز


 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 1:53 عصر :: نویسنده : فاطیما


با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنید

با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنیدیک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. 10 دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا 10 دقیقه بگذارید بماند.
داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازمواد غذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.
نوشیدنی دوست پوست شماچای1 - 2 عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید، بعد از تکان دادن به مدت 10 دقیقه قبل از خواب روی چشم هایتان قرار دهید. 

2 - روش دیگر اینکه 4 عدد چای کیسه ای بابونه را برداشته و 5 دقیقه بجوشانید. بعد از آن، صورت خود را بالای ظرف نگه داشته و بخور دهید. 

3 - در عین حال می توانید چای بابونه فریز شده را در سینی بگذارید تا یخ ببندد. پس از چند دقیقه برداشته و روی صورت تان قرار دهید.
 
4 - آخرین راه اینکه تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود.
5 - تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود
روغنی شویدروغن زیتونراه های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون برای زیبا سازی صورت و دست ها وجود دارد، ازجمله :1 - یک فنجان روغن زیتون را برای چند ثانیه در مایکروفر گرم کرده و سطوح خشک پوست را با آن ماساژ دهید.
2 - 
 در تشت کوچک لباس، به مقدار کافی روغن زیتون ریخته، ابتدا دست هایتان را 10 دقیقه در آن قرار داده و سپس پاهایتان را در این روغن بگذارید.
3 -
  شما می توانید از روغن زیتون به عنوان نرم کننده مو هم استفاده کنید. برای این کار باید قبل از استفاده از شامپو، روغن زیتون گرم شده را به مدت 15 دقیقه روی مو بگذارید.
دوست همیشگی پوست شماخیاراز دوران قدیم خواص زیبا سازی خیار و پوست آن کشف شده بود. شما می توانید این راه ها را امتحان کنید:1 -  خیار را ریز کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و روی صورت بگذارید.
2 - 2 حلقه از خیار را بریده و روی پلک هایتان بگذارید، با این کار خستگی چشمانتان برطرف می شود.
3 -  می توانید پوست قرمز شده را با مخلوط خیار، روغن زیتون و ماست بی نمک ماساژ دهید.
پوست و دندان های لیموییلیموبرای داشتن دندان های براق، یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده هفته ای یک بار آن را مانند خمیر دندان استفاده کنید.برای سفید و نرم کردن پوست ناهموار آرنج و زانوها هم می توانید از لیمو استفاده کنید. لیمویی را از وسط نصف کرده و هرکدام از آرنج هایتان را برای 15 دقیقه در آن بگذارید یا آب لیمو را گرفته و روی زانوهایتان بمالید.
برای آنکه زیبا باشید از این میوه ها غافل نشویدگوجه فرنگیپوست گوجه فرنگی را کنده، آن را ریزریز کنید و بر صورت بمالید. گوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگی موثر پوست را دارد همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود.
پرتقالآب پرتقال را بگیرید و با یک قاشق سوپ خوری ماست بدون نمک مخلوط کنید. روی صورت به جز اطراف چشم بمالید. بعد از 10 دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.

سیب زمینیبهترین راه برای برطرف کردن حلقه های سیاه اطراف چشم، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی بزرگی را در مخلوط کن بیندازید، آب خمیر به دست آمده را بگیرید و تفاله مانده را 2 قسمت کرده و برای10 دقیقه روی 2چشم بگذارید.

زردآلوهسته زردآلو را شکسته و با لوسیون بدن ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر اثر لایه برداری ملایم برای صورت دارد. توجه داشته باشید که هسته زردآلو، هسته محکمی است و هسته شیری رنگ چیزی است که شما به آن احتیاج دارید پس باید هسته زردآلو را بشکنید.

آووکادوآووکادوی رسیده را به صورت خمیر درآورده و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. آن را بر صورت مالیده و بعد از 10 دقیقه بشویید. برای رهایی از پف چشم، با استفاده از پارچه ای کتانی، کیسه ای درست کرده، داخل آن را پوره آووکادو بریزید و به آرامی روی چشم بمالید.
گیلاس10 عدد گیلاس نارس را در مخلوط کن بریزید، آب آن را با یک قاشق سوپ خوری جو دوسر خشک مخلوط کنید و به عنوان ماسک 5 دقیقه روی صورت قرار دهید. برای لایه برداری پوست هم، آب گیلاس را با یک قاشق سوپ خوری نمک دریا مخلوط کرده و با آن پوست را ماساژ دهید.

کمکی هایی برای زیباییسس مایونزبعد از استفاده از شامپو، با سس مایونز موهایتان را ماساژ دهید و قبل از شستن اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می توانید به جای محافظ لب از آن استفاده کنید. سس مایونز را روی لب بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

زنجبیلبرای ماساژ صورت، زنجبیل را خرد کرده و با لوسیون بدن ترکیب کنید اما یادتان باشد از استفاده آن در ناحیه حساس چشم اجتناب کنید.

تخم مرغبرای رفع موقتی چروک صورت می توانید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و با حرکت دست به طرف بالا آن را روی صورت و گردن بمالید. 15 دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون هم زده، قبل از استفاده از شامپو چند دقیقه روی موهایتان بگذارید. این یک حالت دهنده قوی مو است.
زردچوبه2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر ضخیمی به دست آید. مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت گذاشته و بعد از آن با آب بشویید.
بفرمایید شیر و عسلشیر1 - یک پارچه نخی را در شیر خیس کنید و روی کل صورت آرام فشار دهید. علاوه بر پروتئینی که به صورت می رساند، همه جای آن را کاملا پاک می کند.
2 - شیر را در فریزر قرار داده سپس داخل یک اسپری بریزید و آن را روی پوست ملتهب اسپری کنید.
3 - یک کاسه شیر را به مدت30 ثانیه در مایکروفر گرم کنید، سپس آن را در تشت لباس بریزید. پایتان را نیم ساعت داخل آن بگذارید و بعد از آن از یک سنگ پای خوب استفاده کنید تا پوست های مرده از بین برود.

عسلیک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. 10 دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا 10 دقیقه بگذارید بماند.برای رفع جوش صورت، یک قاشق چای خوری عسل را در ظرفی بریزید و پارچه کوچک نخی را در عسل زده و روی جوش ها بزنید.



منبع : زندگی ایده آل  

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 1:44 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

مهمترین ماسکهای روشن کننده ویژه‌ی پوستهای کدر!

مهمترین ماسکهای روشن کننده ویژه‌ی پوستهای کدر!بعضی وقتها احساس می کنیم پوستمان تیره و کدر شده و جرمی آلوده بر روی صورتمان سنگینی می کند،برای رفع آن چهار ماسک مخصوص راحت وموثر وجود دارد.


بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند. زمانی که چنین احساسی نسبت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسکهایی  که حالت چسبندگی بیشتری داشته واین جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می‌دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره بر گردانده و به آن شادابی ببخشیم .چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود وبسیاردر شفاف کردن پوست موثر است.

قبل از آنکه به ماسکها بپردازیم توصیه می شود ماهی یکی ،دوبار در حمام بر روی پوست مرطوب شده ی خود سفیداب (روشور) پودر شده بمالید و کمی صبر کرده و سپس با ماساژ و از بین بردن لایه‌های کثیف روی پوست آنرا بشویید. این عمل یکی دوبار در ماه هم در پاکسازی ولایه برداری پوست و هم در روشن شدن آن کمک می کند.

ماسک اول :سفیده ی تخم مرغ چون حالت چسبندگی شدیدی دارد و علاوه بر شفاف کردن پوست ،در ترمیم جوشهای صورت نیز موثر است به تنهایی بسیار برای پوست مفید است ،پس یک سفیده‌ی تخم مرغ را خوب به هم می‌زنید تا کاملا سفید شده و کف مانند شود سپس این کف سفید را بر روی پوست مالیده و بدون حرکت ،ربع ساعت درآرامش دراز بکشید. وقتی کاملا جذب وخشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم وسپس حتما با آب سرد وخنک بشویید.این ماسک را هفته ای دوبار در آرامش کامل بزنید.

ماسک دوم :یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام سفید شده مخلوط کرده که حتما برای راحتی کار عسل را در جای گرمی مثل روی درب کتری آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شودسپس این مخلوط را کاملا آرام وبا حرکت دورانی روی پوست مالیده ،پس از خشک شدن ابتدا با آب ولرم وسپس با آب سرد وخنک بشویید.از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک سوم :نشاسته نیز به دلیل چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم های پوستی را گرفته و در ترمیم جوشها نیز بسیار موثر است. برای درست کردن ماسک نشاسته هم می‌توانید از یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و یک قاشق چایخوری نشاسته استفاده کنید و هم می‌توانید به جای ماست از یک قاشق شیر استفاده کرده، پس از مخلوط کردن آن را به آرامی بر روی پوست زده و صبر کنید تا کاملا جذب وخشک شود و همانند ماسکهای قبلی ابتدا با آب ولرم وسپس با آب خنک وسرد بشویید. از این ماسک نیز هفته ای یک الی دو بار استفاده کنید.

ماسک چهارم: یک قاشق عسل را با یک قاشق چایخوری پودر شیر مخلوط کرده وبه همان ترتیب ماسکهای قبلی بر روی پوستتان بزنید و پس از جذب وخشک شدن باآب ولرم و سپس با آب خنک شستشو نمایید.

نکته ی قابل توجه این که از این ماسک می‌توانید به عنوان شیر پاک کن برای پاک کردن کرم وکرم پودر  از روی صورت نیز استفاده کنید .

در تمامی این ماسکها حتما از صحبت کردن وخندیدن و حرکت کردن خودداری کنید زیرا هم بهتر است ماسکها را در آرامش کامل و با فکری آرام استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد و هم از به وجود آمدن چین وچروک های صورت جلو گیری کند.          

                           «پوست شاداب نشان از شادابی من است» 

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 14 :: 12:23 عصر :: نویسنده : فاطیما


- ماسک سفیده تخم مرغ 

سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد.

سپس کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و بیست دقیقه بعد بشویید.این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت مناسب است.


- ماسک هلو 

برای تهیه این ماسک کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملاً مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.


ماسک لیموترش 

این ماسک برای پوست های خشک مفید است. برای تهیه این ماسک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و پانزده دقیقه بعد آن را بشویید.

 - ماسک گلابی  

این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است . استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه می کنیم. برای تهیه آن کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه ی بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

 هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.


http://www.crazyforcondiments.com/wordpress/?p=54

مراقبت از پوست دست 

- جهت نرم کردن پوست  دست، مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید.

- جهت نرم و سفید کردن دست، مقداری عسل و آب لیموترش را مخلوط نموده به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی دست ها بمالید و سپس بشویید.

- جهت نرم کردن دست های زبر و خشن ، دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چایخوری روغن بادام شیرین به همراه بیست و پنج گرم گلاب و بیست و شش قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط کرده و دست ها را آغشته نمایید و با یک دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت بشویید. (یک تا دو بار در ماه)


ماسک برای  پوست چرب :

ماسک از زاج سفید و سفیده تخم مرغ :
سفیده تخم مرغ را بهم بزنید و یک قاشق  چای خوری زاج را (که در عطاری ها فروخته می شود )به آن اضافه کنید و در نیم استکان آب حل نمایید .
پارچه نرمی را در این محلول تر کنید و بمدت 10 تا 16 دقیقه بر روی پوست نگه دارید ن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.


ماسک سفیده و لیمو :
سفیده را هم بزنید تا کف کند ،در وقت هم زدن مقدار یک قاشق چای خوری آب لیمو را قطره قطره به آن بیفزائید ،این ماسک برای پوستهای نا هموار و پر لک و چرک استفاده 

می شود . اگر پوست خشک یا نرمال باشد باید حتما قبل از استفاده از ماسک با کرم یا روغن زیتون چرب شود . 

 


ماسک از گل همیشه بهار :

یک قاشق چای خوری محلول الکلی گل همیشه بهار را با نیم قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید پارچه نرم را در این محلول تر نمایید و بمدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بگذارید .


ماسک هویج :
هویج را رنده کنید و روی پوست بگذارید . آب هویج برای پوست های چرب ،جوش دار و رنگ پریده مفید است .

http://silviahartmann.com/background-tile/14-fruit-background-tile.php


ماسک گوجه فرنگی :
گوجه فرنگی را رنده کنید یا قاچ قاچ ببرید و بر روی پوست قرار دهید .غده ترشحی را باریک و پوست را خوشرنگ می کند .


http://mips.gsf.de/proj/plant/jsf/tomato/index.jsp


 

ماسک هویج و سفیده تخم مرغ :
آب هویج را با سفیده تخم مرغ تا وقت کف کردن هم بزنید اگر محلول رقیق است به آن آرد اضافه کنید تا به غلظت خامه برسد .


ماسک زرد آلو :
زرد آلو را له کنید ،پوست آن را بگیرید و به نسبت یک به یک با ماست مخلوط کنید . 

 


ماسک کلم : 
برگهای کلم را از چرخ گوشت بگذرانید و با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید .

  

 


ماسک انگور :
چند حبه انگور را بکنید و با آب آن صورت را مالش دهید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد صورت را بشوئید

  

ماسک برای  پوست خشک  :


ماسک مرطوب کننده پوست خشک :

پوست را تمیز کنید و بعد با مقدار کمی کرم یا روغن زیتون آتن را خوب چرب نمایئد . پنبه ای به ضخامت انگشت را در آب نرم (آب بدون نمک ،که صابون در آن به آسانی کف می کند )یا در آب مقطر تر کنید و بر روی پوست بمدت نیم ساعت قرار دهید . در این مدت چشمها را باز نگه دارید .
روی پنبه را می توان با پلاستیک پوشاند و روی آن حوله قرار داد . این کمپرس پوست را مرطوب و با طراوت می کند .


ماسک روغنی :
پارچه را در روغن نباتی (روغن زیتون ) گرم مرطوب نمائیئ و بر روی پوست صورت و گردن قرار دهید  در صورتی که ماسک را با کاغذ مخصوص یا حوله بپوشانید تاثیر آن بیشتر است .

در هر نیم استکان روغن یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری محلول علف بابونه اضافه نمائید (محلول باید گرم باشد ) یعد از 10 تا 15 دقیقه ماسک را بردارید و پوست را با لوسیون تمیز و بعد با حوله خشک کنید .این ماسک برای گرم کردن و طراوت بخشیدن پوست خشک و چروک مفید است .بجای روغن نباتی می توان از کرم تغذیه کننده استفاده نمود .


ماسک زرده و عسل روغنی :
یک زرده تخم مرغ ،یک قاشق چای خوری عسل رقیق و یک قاشق چای خوری روغن زیتون گرم شده مخلوط کنید بعد از استفاده ماسک را با پنبه روغنی تمیز کنید و پوست را با آب سر بشو.ئید ،این ماسک برای پوست های چروک و خشک و نرمال مفید است .

ماسک هویج و شیر :
این ماسک برای پوست های خشک مناسب است .قبل از استفاده پوست را با کرم یا روغن زیتون چرب نمائید .یک قاشق چای خوری سرشیر را با یک ثاشق چای خوری آب هویج مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید .بهتر است که ماسک را با جوشیده علفهای کیاهی بشوئید .


ماسک شیر و کلم :
برگهای تازه کلم را خوب خرد کنید و در شیر بجوشانید و بمدت 20 دقیقه در روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم و بعد با آب سرد بشوئید .

                           


ماسک از برگ کاهو :
برگهای کاهو را ریز ببرید ،بکوبید و با روغن زیتون مخلوط کنید سپس یک قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید .


ماسک کدوی سفید :
کدو مسمای خام را ورق ورق ببرید و بر روی پوست صورت و گردن بگذارید و بمدت 20 دقیقه نگاه دارید .سپس صورت و گردن را با لوسیون تمیز نمایئد


پوست چرب: پیلینگ 

افرادی که پوست چرب دارند، می ‌خواهند لایه‌ برداری انجام دهند تا پوست روشن تری داشته باشند.

یکی از فرآورده‌های طبیعی برای این کار شامل مواد زیر است:

دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده، یک قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم ، یک قاشق غذاخوری روغن بادام.

تمام این مواد را به خوبی هم می ‌زنیم تا خمیر یک دستی به وجود آید و سپس آن را روی پوست پخش می‌ کنیم و بعد از 10 دقیقه ماساژ، از روی پوست پاک می ‌کنیم.


پوست چرب: روشن‌کننده 

برای روشن شدن پوست چرب می‌ توان از یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک عدد لیمو ترش تازه استفاده کرد. سفیده تخم مرغ را به طور کامل بزنید تا کف کند، سپس آب لیمو ترش را درون آن ریخته و خوب مخلوط کنید. کمی‌‌ حرارت دهید تا غلیظ ‌‌تر شود. سپس ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.


پوست خشک: ترمیم منافذ 

متأسفانه پوست خشک اغلب آنقدر حساس است که کمتر می ‌توان آن را دستکاری کرد، اما با مواد طبیعی می‌ توان کیفیت آن را بهبود بخشید.

نمونه‌ای از این مواد طبیعی ترکیب چهار قاشق غذاخوری عسل با دو قاشق غذاخوری روغن بادام است. این مواد را باهم ترکیب کنید و آنقدر بزنید تا حالت نیمه سیالی به خود بگیرد. در حالت آرامش کامل، ماسک مزبور را همراه با ماساژ به صورت لایه‌ نازک روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید.


پوست خشک: ضد چروک 

شاید بر اساس تجربه، یکی از بهترین محصولات ضد چروک طبیعی ترکیبی از این مواد باشد: روغن بادام یک قاشق غذاخوری، روغن زیره سبز یک قاشق غذاخوری، روغن هسته زرد آلو دو قاشق غذاخوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری، روغن جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، آب‌لیموی تازه دو قاشق غذاخوری.

تمام روغن‌ها را به همراه لانولین در ظرف فلزی ریخته و به وسیله بخار آب گرم حرارت دهید تا مخلوط شوند و مدام مخلوط را به هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. آب‌لیمو را در انتها به آن اضافه کنید و حرارت را قطع کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید.


almond beauty recipes


پوست خشک: پاک‌ کننده و پیلینگ 

برای پاک و پیلینگ کردن پوست خشک می ‌توان از این مواد استفاده کرد:

پوست گریپ فروت خرد شده یک قاشق غذاخوری، آرد جوانه گندم یک قاشق غذاخوری، وازلین یک قاشق غذاخوری، اسید بوریک یک قاشق چای‌خوری.

تمام مواد را داخل ظرفی بریزید و آنقدر بزنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. با انگشتان دست برای مدت 2 تا 4 دقیقه به حالت ماساژ چرخشی روی پوست بمالید. پس از ماساژ کامل پوست، آن را با آب گرم بشویید. روزی یک بار می ‌توان از این روش استفاده کرد.


پوست خشک و حساس: روشن‌کننده 

یک فرمول، استفاده از 3 عدد هویج متوسط و 150 میلی‌لیتر شیر است، به این صورت که هویج‌ها را رنده کنید. سپس داخل شیر بریزید و آنقدر به هم ‌بزنید تا به طور کامل مخلوط شوند.

فرمول دیگر، استفاده از پنج قاشق غذاخوری پودر بادام، 30 میلی‌لیتر شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب است. شیر را روی بادام‌های آسیاب شده بریزید و مدام به هم بزنید و چند ساعت این کار را تکرار کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و گلاب را درون آن بریزید و در ظرفی دربسته نگهداری کنید.


لک صورت 

با فرا رسیدن فصل بهار و میهمانی رفتن، همه می‌ خواهند حداقل، لک روی صورت خود را از بین ببرند. در این باره چند محصول مفید داریم.

یک عدد ترب کوچک را به خوبی بشویید و با پوست، به طور کامل ریز رنده کنید. سپسآب‌لیموی تازه را روی آن ریخته و به مدت دو روز در خارج از یخچال نگهداری کنید. سپس مخلوط را صاف کنید و لوسیون را داخل شیشه نگهداری کنید.

فرمول دیگر آن است که یک استکان گوش ماهی را که خوب شسته اید با آسیاب به طور کامل خرد کنید تا به صورت پودر درآید. سپس سه قاشق غذاخوری از این پودر را با سه قاشق غذاخوری آب‌لیمو درون ظرفی دردار ریخته و برای مدت 10 روز آن را کنار بگذارید و گاهی ظرف را تکان دهید. بعد از این مدت، مایع را صاف کرده و در ظرفی نگهداری کنید و یک روز در میان استفاده کنید.



 




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 283562


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس