سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
چهارشنبه 91 دی 20 :: 6:45 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

طبیعی‌ترین درمان برای سیاهی دور چشم

 

 

سیاهی دور چشم, درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دورچشم

درمانگران طب رایج و طب سنتی در جهان دلایل مختلفی برای تیرگی دور چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم سراغ دارند. برخی از آن‌ها خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب را دلیل بروز این مسئله می‌دانند و گروهی خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی را عامل بروز این تیرگی‌ها معرفی می‌کنند و متناسب با علت به‌وجود آمدن این تیرگی، نسخه‌هایی را جهت درمان ارائه می‌کنند.

 

 

با وجود این نسخه‌ها و شیوه‌های درمانی عمومی و بدون خطری وجود دارد که بسیاری از درمانگران طب‌های سنتی و طبیعی از آن برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم استفاده می‌کنند. در این‌جابرخی از این نسخه‌های طبیعی را با هم مرور می‌کنیم.

 

تاثیر چای کیسه‌ای را دست‌کم نگیرید

 

یکی از روش‌های خانگی برای بهبود کبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای کیسه‌ای به محض آن‌که کیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای کیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده کنید و اجازه دهید تا به‌مدت 20دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف کنید.

 

بادام و لیموترش کمک می‌کنند

 

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور کافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن علاوه بر آن‌که به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم کمک می‌کند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌کند.

 

مواظب چشم‌های‌تان باشید

 

یکی دیگر از روش‌هایی که به تسکین و بهبود سیاهی دور چشم ناشی از خستگی و کار زیاد کمک می‌کند، استفاده از ماسک خیار و گلاب است. برای تهیه این ماسک کافی است؛ یک خیار را با پوست یا بدون پوست رنده کنید و آن را درون 3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب خالص خیس کنید. سپس این ترکیب را روی پلک‌ها، اطراف چشم و گودی چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 15دقیقه به همین صورت بماند. نکته مهم آن است که خیار را به‌خوبی بشویید و مراقب باشید که پلک‌ها را به‌خوبی ببندید تا آب این ماسک وارد چشم‌های‌تان نشود. سپس این ماسک را با دستمال مرطوب از روی چشم‌ها برداشته و صورت‌تان را با آب نسبتا خنک بشویید.

 

گلاب درمانگر

 

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌بار درصورت نیاز با کمک اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به‌مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمک نیز پرهیز کنید زیرا نمک موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 

نعنا هم می‌تواند مفید باشد

 

استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

 

موز و انار بخورید

 

برای از بین بردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم علاوه بر رعایت نسخه‌های خانگی ذکر شده باید به توصیه‌های زیر نیز توجه کنید.

 

در طول شبانه روز 8 ساعت را به خواب شبانه و استراحت اختصاص دهید. بی‌خوابی یکی از عوامل مهم در بروز تیرگی اطراف چشم است.

 

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و کاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

 

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نکنید. دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

 شهر عشق و خنده

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

منبع: برترین ها




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 دی 20 :: 6:37 عصر :: نویسنده : فاطیما

درمان گودی زیر چشم

داروهای گیاهی برطرف کننده لک و سیاهی زیر چشم

9a2zghzu3ua6ulq72d45 داروهای گیاهی برطرف کننده لک و سیاهی زیر چشم

چند عامل در بروز لک و سیاهی زیر چشم موثر است:
1)عامل ژنتیکی(غیر قابل درمان با گیاه)
2)عامل فقرآهن-انگل-ضعف عمومی
3)عامل کبدی
4)عامل پوستی(دِرمی)
 

توجه داشه باشید که گاهی اوقات چند عامل باعث بروز این ضایعه می شود.
نسخه ها:
الف) مصرف میوه ها و سبزی تازه(مقوی کبد).
ب) استفاده از ماسکهای صورت
ج) – مصرف آب عناب روزی یک لیوان(مفید برای کم خونی و کبد)
- مصرف روزانه عرق کاسنی وگزنه (مفید برای کبد وکم خونی).روزی 1 تا 2 لیوان با آب .
د) ابتدا با مخلوط مقداری سرکه سیب و گلاب محل را ماساژ دهید سپس با روغن بادام تلخ یا نارگیل مجدداً آن ناحیه را چرب کنید.(هر روز ،روزی یک بار).شهر عشق و خنده
ه) یک قاشق افسنتین و یک قاشق گل ختمی را با دو لیوان آب و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب دم کرده ،هر روز موضع را با آن بشویید.

 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 دی 20 :: 6:25 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

هشت روش طلایی برای کاهش تیر گی زیر چشمهشت روش طلایی برای کاهش تیر گی زیر چشم

در طب چینی علت تیرگی یاحلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین ، کلیه ها دچار ...... 

یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد ،تیره گی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید.

حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.

علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده وبامالیدن وخارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد. از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K  نام برد.

در طب چینی علت تیرگی یاحلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها ومواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد.

هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از :

1- اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید ( حد اقل 7-9 ساعت در شب )

2- همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید، وغذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و.....وسعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل 10 عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نمایید.و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده ومیزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

3- از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C  می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

4- شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است

5- دراز بکشید ودر کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.

6- هرروز صبح و شب روغن بادام را به آ رامی ‌به دور چشم بمالید.

7- از کشیدن سیگار خودداری کنید.

8-در آخر می‌توانید ا ز کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرد.

 

شهر عشق و خنده
 منبع سلامت سیمرغ  

 

 


 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 دی 20 :: 12:21 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

پیشگیری از چین و چروک پوست

اگـر پـوست شــما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایـجاد چـیـن و چروک روی پـوســتتان جلوگیری بعمل آوریـد از نـکات ذیـل پـیـروی کنید:

1- همواره هرگاه می خواهید از خـانه خـارج شـوید از کـرمـها و یا لوسیونهای ضد آفتاب استفاده کنید.

2- از صابون استفاده نکنید. جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.

3- در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

4- صـبـح هنگام پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مـرغ را جـدا کـرده و آن را بـا یـک قاشق سوپخوری عسل و 4/1 قـاشق چـایخوری آب هویج مخلوط کرده و به روی صورت خود قرار دهید.

5- باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم ( کـه قدری نشاسته به آن افزوده شده است ) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.

6- پیش از آنکه از وان استفاده کنید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را بـه آب وان اضافه کنید.

7- در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

8- مشتقات ویتامینa: تریتنوئین ( رتین A ) دارویـی اسـت کـه از ویـتـامـین A استخراج شده و برای درمان آکنه (جوش صورت) بکار گرفته میشود. امـا گـاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گردد. طـریقه استـفاده آن یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروکهای سطحی و کوچک کاربرد دارد.

9- Aha ( آلفاهیدروکسی اسید و یا اسید میوه ): مـصرف منـظـم Aha بـافت پوست را بهبود بخشیده و پوستهای پیر را درخشنده تر نشان می دهد. هـمـچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد. بـرای حـاصل شدن بـهـترین نـتـیجه، مصرف کنندگان Aha نباید صورتشان را با صابونهای قلیایی بشویند.

 

 

 



10- کـلاژن: کلاژن پروتئین موجود در پوست می بـاشـد کـه بـه بـسیـاری از مـحـصـولات آرایشی افزوده می گردد. هرچـنـد مـصرف خـوراکی آن زیاد سودمند نیست اما تزریق آن موثر میباشد. تزریق کلاژن به پوست قادر است چین وچروک و گود رفتگیهای ظریف و ریز را اصلاح فوری کند. پـس از تـزریق کلاژن نباید در مقابل آفتاب قرار گرفت. اما اگر شـما از هرگونه بیماری خود-ایمنی رنج می برید از تزریق کلاژن خودداری ورزید.

11- پیلینگ شیمیایی: درمابریشن ( سایش پوست ) دو روش دیگر برای درمان پوست چروکیده میباشد.

12- ماساژ: هـنـگام استـفـاده از کـرمـهای مـرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیـشـانی بالا آورده و سپـس دستـانـتـان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را 12 مرتبه تکرار کنید.

برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت اطراف دهان، خنـده اغـراق آمیـزی کـرده و سپس دندانهایتان را مـحـکـم به هم بفشارید. این کار را 24 مرتبه تکرار کنید.

برای جلوگیری از چین و چـروک گـردن دستهـایـتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را 12 مرتبه تکرار کنید.

13- نور خورشید علت شماره یک چین وچروک، تـغیـیرات رنگـدانـه ها و سـرطـان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشید پرهیز کنید. هـرگاه از خانه خارج میگردید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

14- چـای: تحـقـیـقات ثـابـت کـرده کـه نـوشیدن چای سبز تاثیر بـسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بـوده کـه بـا رادیـکـالـهـای آزاد بـدن شـمـا مبارزه می کند. حداقل چای کیسـه ای را بـه مـدت 3 دقیـقه در آب گـرم قـرار دهـید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.

15- یکی دیگر از مشکلات خشکی پوست می باشد. بـا افزایش سـن شـما سلولهای پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد. برای مقابله با خشکی پوست مراحل زیر را طی کنید:

-- از مرطوب کننده استفاده کنید: در فـصل پـایـیـز و زمـستان از مرطوب کننده استفاده کنید. و یا آنکه از سیستمهای مرطوب کننده خانگی سود برده و یـا یـک کتری آب را روی رادیاتور قرار دهید.

-- بـر خلاف تصور عام هنگامی که شما در معرض آب قرار می گیـرید بـدن شـما رطوبت بیشتری از دست می دهد. هر چه بیشـتر در معرض آب قرار گیرید پوست شما خشکتر و پیر تر می گردد. از آب ولرم و یا خنک و نـه آب داغ برای شسـتشوی بدن خود استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی پوست بدنتان را از میان خواهد برد. و هرگاه از وان استفاده میکنید به آن روغن مخصوص اضافه کنید. در وان بیش از 15 دقیقه باقی نـمانید و پس از آن از مرطوب کننده اسفاده کنید.

16- خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیر گذار میباشد. از بالش نرم، بزرگ با پارچه طبیعی و غیر مصنوعی استفاده کنید.

17- در مــعرض حرارت قرار نگیـرید: گـرما قـادر اسـت بـه درون پـوسـت رخـنـه کـرده و بـه بافتهای همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرار ندهید و جریان هوای گرم را مستقیما بسمت پوست نگیرید. از گرمای نیمروزی نیز پرهیز کنید.

18- از عوامل جوی بدور باشید: هـنگامی که در زمستان از خانه خارج می گـردیـد برای محافظت از پوست صورتتان از بادهای سوزناک زمستانی، از مـاسـک صـورت اسـتـفــاده کنید. پیش از آنکه به شنا بروید از یک مرطوب کننده قـوی اسـتـفاده کـنید تا از جذب کلر به پوستتان جلوگیری بعمل آید.

19- شستشوی چشمی: برای برطرف کردن چشمان پف کرده یک کتری چای دم کـنید و بگذارید تا خنک گردد و سپس چشمها را با آن شستشو دهید. و یا 2 قاشق استیل را بـه مـدت چنـد دقـیـقه درون فـریز قرار داده و سپس روی چشم هایتان قرار دهـیـد تا پـف چشمانتان تقلیل یابند.

20- آب فـراوان بـنوشیـد: مـتـخصصین تـوصـیه می کـنـند کـه حـداقـل روزانـه 8 لیـوان آب بنوشید. این کار حقیقتا شرایط پوست را بهبود می بخشد.

21- تغذیه مناسب برای جوان باقی ماندن و سلامتی پوست ضروری میباشد. بـه نکات زیر توجه کنید:

مطمئن شوید رژیم غذاییتان حاوی ویتامینها و مواد معدنی ضروری میباشد.

آنـتـی اکسیدانها که شامل ویتـامیـن A,c,e می بـاشـنـد صـدمـات نـاشی از نور خورشید را کاهش میدهند. ویـتـامین A سرعت بـازسـازی سـلـولها را افـزایـش، رشد سلولها را عادی و جریان و تشکیل کلاژن را افزایش میدهد.

سبزیجات و میوه جات تازه منبع خوبی از ویتامین A و C بوده درحالی که مصرف آجیل ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد.

روی ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن میباشد(بافت پشتیبان پوست).جگر گـوساله و گـاو، گـوشت لخم گاو، تخمه آفتاب گردان، بـادام زمینی و پنیر مـنـابـع خوبی از روی میباشند.

22- یـک چهره درهم تشکیل چین و چروک را تسریع می کند خـصوصا اطراف چشـمـهـا، برامدگی بینی و روی پیشانی. بطور متوسط کودکان 400 بار در روز می خـندند درحالی که این میزان در بزرگسالان تنها 15 مرتبه می بـاشد. خـنـدیدن بـافتهای همبند پیرامون دهان را تحکیم کرده و باعث حفظ شکل ظاهری صورتتان می گردد.

23- سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن پوست را از جـریان یـافتن طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباظ مویرگهای پوستی میگردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست بدن جلوگیری بعمل می آورد.

24- اگر وزن بـدنـتـان مـرتـبـا بیش از 3.5 کیلو گرم نواسان وزنی داشته بـاشد سرانجام روی چهره شما نمایان میگردد. بهمین نحو اگر سریع و بیش از حد وزنتان کاهـش یـابـد، مـمـکن است پوس بدنتان آن لایه چربی را که شکل طبیعی را حفظ می کند، از دسـت بدهد. خیلی سریع وزنتان را کاهش ندهید و گرنه مجددا چین و چروک پوسـتـتان نمایان می گردند.

25- روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده همراه با آب لیمو ترش آغاز کنید. این نـوشیدنی ناخالـصیهایی که در بـدن شـما انـبـاشتـه گـردیـده اند را از بدن دفع می کند. همچنین لیموترش بعنوان یک شستشو دهنده ملایم کبد نیز عمل می کند.


 




موضوع مطلب :

چهارشنبه 91 دی 20 :: 9:23 صبح :: نویسنده : فاطیما

 

خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخن

خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخنآیا می دانید با خوردن یک سری از مواد غذایی به راحتی می توانید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید؟اما چه خوراکی هایی؟

جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

? ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

? موهایی براق داشته باشید

مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

? خشکی پوستتان را از بین ببرید

ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا 3 می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

? چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از 100 درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کولاژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کولاژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

? آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

? دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

? گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.

? پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

? از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید. گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 19 :: 4:19 عصر :: نویسنده : فاطیما

ماسکی برای شفافیت بیشتر پوست

مواد لازم : دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج

 

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه :

برگ های اسفناج را به خوبی بشویید و آن را در کاسه ای ریخته و با گوشت کوب به خوبی له کنید. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا یکنواخت شود.

این ماسک را برای 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. ماسک اسفناج باعث درخشش پوست خواهد شد.

منبع : zanrooz.com

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 19 :: 11:17 صبح :: نویسنده : فاطیما

 

تهیه ماده ای برای سفت کردن پوست

چگونه یه قابض (سفت کننده) برای پوست بسازیم 

                    

 

                    

 

http://zibasazweb.persiangig.com/weblog/ax/11.gif http://zibasazweb.persiangig.com/weblog/ax/11.gifآرایش صورت | آرایش و پیرایش

1ب یک لیمو رو در یه ظرف دربسته که محفوظ از هوا باشه بریزید و اونو کاملا تکان بدید تا میکــس بشه. حالا دو فنجان آب روی گاز به جوش بیارید و پس از جوش امدن اب گاز رو خاموش کنید. چند تا تی بگ (از نوع چای سبز) داخل آب بیاندازید و اونها رو فشار بدید تا عصاره ی اونها وارد آب بشه و در آب حل بشه و سپس تی بگ ها رو خارج کنید.
چند قطره روغن میخک و یا روغن نعناع به این مایع اضافه کنید . یک قاشق چایخوری سرکه ی سیب به اون بیافزائید. سپس نصف فنجان روغن فندق هم در اون بریزید. و همه ی این مواد رو در شیشه بریزید.

درب شیشه رو محکم ببندید و اون رو خوب تکان بدید. این مایع رو در یخچال نگهداری کنید و بایک پنبه روی صورتتون استعمال کنید.

روغن نعناع خاصیت خنک کنندگی داره و سرکه ی سیب پوست شما رو محافظت میکنه و باعث می شه از شر آکنه ها خلاص بشید. چای سبز از همه ی مواد بالا بهتره. اون خاصیت آنتی اکــسیدانی داره و پوست شما رو از چین و چروک حفظ می کنه و جوانی و شادابی پوست شما رو تامین می کنه.


 

http://zibasazweb.persiangig.com/weblog/ax/11.gif http://zibasazweb.persiangig.com/weblog/ax/11.gifآرایش صورت | آرایش و پیرایش




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 283546


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس