سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
سه شنبه 91 دی 26 :: 8:32 عصر :: نویسنده : فاطیما

سیزده نکته در مورد صابون و شامپو
سیزده نکته در مورد  صابون و شامپو
ایران ناز، باور هایی در رابطه با استفاده از شامپو و صابون در بین مردم رایج است که اکثر آنها درست نیست و برداشت های اشتباهی شده که لازم است اصلاح شوند؛ باورهایی مثل اینکه صابون پوست را خشک می کند یا صابون جامد منبع آلودگی است و… برخی از این باورها را با هم مرور می کنیم:

1 - برای کودکان میتوان از شامپوی بدن بزرگسالان استفاده کرد
این باور اشتباه است. این کار باعث خشک شدن پوست کودکان می شود. شامپوی بزرگسالان قدرت پاک کنندگی بالایی دارد درحالی که بدن کودکان تا رسیدن به بلوغ و فعال شدن غدد چربی، چرب نمی شود. شامپوی بزرگسالان قوی است و باعث از بین رفتن چربی می شود در نتیجه منجر به خشکی شدید پوست کودکان و صدمه دیدن آن می شود.

2 - صابون های مایع بهتر از صابون های جامد هستند
این باور درست است. ترکیب این دو متفاوت نیست فقط حسن صابون های مایع این است که از نظر بهداشتی استریل است و هر فردی به اندازه مصرف از آن برمی دارد و باقی آن مانند صابون جامد خیس و آلوده نمی شود.

3 - شامپوهای اسکراب بدن را از شامپوهای معمولی تمیزتر می کنند
این باور اشتباه است. این نوع شامپوها حاوی مواد اسکراب هستند و باعث لایه برداری از پوست می شوند و برای پوست های بسیار چرب مناسب هستند که جوش های ریز چربی مانندی دارند. این شامپوها ضمن تمیز کردن پوست، لایه برداری ضعیف هم می کنند تا دانه های چربی برطرف شوند. این شامپوها طبی هستند و باید با تجویز پزشک مصرف شوند.

4 - برای شستشوی صورت باید از لوسیون های خاصی استفاده کرد
این باور اشتباه است. اگر پوست چرب یا نرمالی دارید برای شستشوی صورت از هر صابونی می توانید استفاده کنید اما اگر پوستتان خشک است، باید از پن ها استفاده کنید. پن ها صابون هایی با pH قلیایی ضعیف هستند. ژل ها و لوسیون های مخصوص صورت نیز همان ترکیب صابون را دارند با pH مختلف که فرد بعد از استفاده از آنها احساس خشکی پوست نمی کند.

5 - استفاده روزانه صابون برای شستشوی بدن مضر است
این باور تا حدی اشتباه است. کسانی که پوست نرمال و چربی دارند، می توانند هر روز یک دست تنشان را با صابون بشویند اما کسانی که پوست خشکی دارند، بهتر است بدنشان را با صابون اسیدی یا خنثی یک روز در میان بشویند.

6 -  هر چه شامپو بیشتر کف کند، بهتر است
این باور تا حدی درست است.اگر پوست چربی دارید، این موضوع صحیح است اما اگر پوست خشکی دارید از شامپوهایی استفاده کنید که کمتر کف می کنند و قدرت پاک کنندگی کمتری دارند.

7 - شامپوهای گیاهی بهتر هستند
این باور اشتباه است. شامپوهایی با عناوین شامپو حنا، شامپو سیر، سدر و… تنها جنبه تبلیغاتی دارند و تاثیری بر سلامت مو و پوست ندارند. شامپوهای صنعتی مانند شامپوهای گیاهی فرمولی کنترل شده دارند و ترکیب هر دو یکسان است. در شامپوهای گیاهی مختصری از عصاره گیاه وارد شده که تاثیری در شستشو و بهداشت فرد ندارد. شامپوهای حاوی انواع روغن ها یا گیاهی مانند آلوئه ورا نیز مقداری نرم کننده دارند و مزیتی بر سایر شامپوها ندارند.

8 - صابون های جامد منبع آلودگی هستند
این باور اشتباه است. گرچه صابون وقتی خیس می شود و در دستشویی قرار می گیرد محیط مناسب برای رشد میکروب هاست اما چون مواد قلیایی صابون ضدمیکروب است امکان رشد میکروب روی صابون به وجود نمی آید. به عبارتی صابون مانند هر محیط دیگری آلوده می شود اما این آلوده شدن به معنی رشد میکروب یا انتقال آن از یک دست به دست دیگر نیست.
 
صابون تنها در شرایطی آلوده می شود که پس از خیس شدن هفته های طولانی استفاده نشود. در این شرایط امکان آلودگی وجود دارد. صابون هایی که در طول روز چند مرتبه از آنها استفاده می کنیم یا در حمام 3 2 روز یکبار برای شستشوی تن استفاده می شوند انتقال دهنده میکروب نیستند.

9 - شامپو بچه مناسب افراد بزرگسال هم هست
این باور تا حدی درست است.در صورتی که موی خشک و آسیب دیده ای دارید، می توانید از شامپو بچه استفاده کنید اما برای موی نرمال و چرب که آسیب دیده هم نباشد باید از شامپوهای معمولی استفاده کرد. شامپو بچه، قدرت پاک کنندگی پایینی دارد و مناسب بزرگسالان با موی سالم و نرمال نیست.

10 - بهترین ماده شوینده برای بدن صابون مراغه است
این باور اشتباه است. ماده قلیایی در صابون برگردان های قدیمی یا مراغه تحت کنترل نیست. این صابون ها مواد قلیایی فوق العاده بالایی دارند و بسیار خشک کننده هستند و مصرف آنها توصیه نمی شود.

11 - صابون پوست را خشک می کند
این باور اشتباه است. صابون برای پوست و شامپو برای مو ساخته شده است. کسانی که سرشان را با صابون می شویند قطعا دچار خشکی مو می شوند زیرا مواد قلیایی صابون بسیار بیشتر از شامپو است. برای پوست های چرب، استفاده از صابون های معمولی که خاصیت قلیایی بالایی دارند ایرادی ندارد و باعث خشکی پوست نمی شود. استفاده از صابون زمانی برای پوست درست نیست که فردی ذاتا پوستی خشک داشته باشد.
 
در این صورت استفاده از صابون باعث خشکی بیشتر می شود. برای افرادی که پوست نرمال یا چربی دارند استفاده از صابون برای پوست مضر نیست، اما برای سر حتی موی سر چرب نباید صابون استفاده کرد زیرا باعث خشکی، کدری و شکنندگی مو می شود. افرادی که پوست خشک دارند، می توانند از صابون های خنثی یا pH اسیدی استفاده کنند.

12 - صابون های عطری عامل بروز آلرژی هستند
این باور، هم درست است هم غلط. صابون های طبی بوی خوبی ندارند و بیشتر مردم ترجیح می دهند از صابون های عطری استفاده کنند. صابون های عطری در افراد معمولی باعث آلرژی نمی شود و مزیت استفاده از آنها، بوی خوش بعد از حمام است. درصد بسیار کمی از افراد به مواد عطری آلرژی دارند. استفاده از این صابون ها در این افراد باعث قرمزی پوست، التهاب و خارش می شود.

13 - موها را نباید هر روز شامپو کرد
این باور اشتباه است.کسانی که موهای چربی دارند در بهترین حالت باید سر را هر روز یک دست شامپو کنند اما اگر فرصت ندارند یک روز در میان 2 دست یا 2 روز در میان 3 دست بشویند. به عبارتی برای موهای چرب به ازای هر روز نشستن باید موها یک دست شامپو شود. زودشستن مو و پایین بودن دفعات شامپوزدن بهتر است از دیرشستن و بالابودن دفعات شامپوزدن.




شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:27 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

 مقدار خواب شبانه ممکن است بهترین بهبود دهنده پوست شما باشد.

هنگامی که خواب هستید، سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) بدنتان کم می شود، بنابراین بدن بسیاری از رادیکال های آزاد مخرب را تولید نمی کند.

به علاوه، شما در هنگام خواب، در معرض آلوده کننده های محیط زیست و اشعه های مضر ماورای بنفش نیستید.

از آنجا که بدن در خواب شب، نمی تواند از پوست محافظت کند، به جای آن در خواب، آسیب های وارده به پوست در طی روز را ترمیم می کند.

کِرِم شب، موجب آبرسانی به پوست می شود و خطوط و چین و چروک پوست را کم می کند و باعث شفافیت آن می شود.

 

قبل از خواب صورتتان را بشویید

باید قبل از خواب، صورت خود را بشویید، حتی اگر آرایش نکرده باشید.

در طول روز، آلودگی های هوا، گردوغبار و چربی ها روی پوست شما جمع می شوند و منافذ پوست را می بندند و موجب التهابات پوستی و ظهور جوش بر پوست می گردند.

اگر لایه ای از دوده بر روی پوست شما وجود داشته باشد و قبل از آنکه صورت خود را بشویید، محصولات زیبایی پوست را استفاده کنید، این محصولات اثر مفیدی بر پوست نخواهند داشت

قبل از خواب، آرایش چشمانتان را پاک کنید، زیرا رنگ های سایه و مداد چشم ممکن است درون چشم برود و ایجاد سوزش نماید و ریمل نیز باعث شکستن مژه ها می گردد.

بنابراین در شب، حتما از پاک کننده های ملایم برای شستن صورت استفاده کنید.

 

 

 

شهر عشق و خنده

 

خلاص شدن از پوست کدر

برای جوان سازی پوست، باید ابتدا سلول های مرده پوست را از بین ببرید، ولی این کار منجر به آسیب پوست می شود.

لایه برداری سطحی، منجر به حساسیت پوست نسبت به نور خورشید و دیگر مواد می گردد.

پس بهتر است در شب، لایه برداری پوست را انجام دهید.

برای پوست های کدر، دارای چین و چروک و یا دارای لکه، متخصصان استفاده از کرم های لایه‌بردار حاوی رتینوئید را توصیه می کنند.

این کرم ها باعث رشد سلول های جدید و افزایش کلاژن در پوست می شوند و جلوی بسته شدن منافذ پوست را می گیرند.

 

آبرسانی به پوست

هنگامی که خواب هستید، دمای بدن بالا می رود و باعث می شود عرق کنید و رطوبت در پوستتان پخش شود.

برای آبرسانی به پوست، یک لایه نازک از کرم مرطوب کننده به پوست خود بمالید تا آب در پوستتان بماند.

همچنین می توانید از دستگاه های بخور در شب استفاده کنید تا رطوبت هوا را نگه دارد.

 

تیرگی و پف دور چشم

برای کاهش تیرگی و پف دور چشم، تحت نظر پزشک متخصص از کرم های چشم که حاوی پپتید می باشند، استفاده کنید.

یک ساعت قبل از خواب، این کرم را بزنید تا کرم در خواب، به چشم شما وارد نشود.

کرم را بر روی پلک پایین و جایی که مژه ها روییده اند، نمالید.

 

نرم کردن لب ها

قبل از خواب، یک مسواک را برداشته و آن را با کمی جوش شیرین و آب خیس کنید و بعد به آرامی روی لب های خود بمالید.

سپس از یک نرم کننده لب استفاده کنید.

 

وضعیت خوابیدن

خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک آن می شود.

در این حالت، پوست تحت فشار قرار می گیرد و خون کافی دریافت نمی کند، بنابراین می شکند و دچار چین و چروک و پف کردگی می شود.

خوابیدن به پشت و بالا بردن سر موقع خواب، باعث خونرسانی و گردش بهتر خون در پوست صورت می شود.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:19 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

تاثیر سیر ? عسل و روغن زیتون بر پوست و مو

مراقبت از پوست یکی از مهمترین توصیه‌های سلامتی است و پیدا کردن روشهایی برای مراقبت از این بافت حیاتی که از عناصر اصلی زیبایی است بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، همه انسانها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع و به روشهای طبیعی از پوست خود مراقبت کنید، می‌توانید با روشی مقرون به صرفه برای مدتی طولانی‌تر پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید.

در مقاله جدیدی که در سایت تخصصی لوکال زوم به چاپ رسیده چندین راهکار طبیعی برای این منظور توصیه شده‌اند که در حفظ شادابی طبیعی پوست و تداوم سالهای جوانی موثر هستند:

در این مقاله آمده است:

-‌ اگر پوست چرب دارید، مالیدن سیر روی پوستتان روش بسیار مفیدی است. چون تا حد زیادی موجب از بین رفتن آکنه می‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود جوش‌های پوستی خود ماسکی از سیب و عسل تهیه کرده و آن را روی جوش‌هایتان بگذارید. این دو ماده تاثیر شگفت‌انگیزی روی پوست دارند.

-‌ موها و جمجمه سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. روی سرتان را در این حالت با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود 30 دقیقه در این وضعیت بمانید. سپس با شامپو سرتان را بشویید. روغن زیتون برای درمان موخوره، شوره سر و افزایش درخشش موها مفید است. برای از بین بردن حالت وز موها می‌توانید چند قطره از این روغن را روی موهای خود بمالید.

-‌ اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید، یک شیشه عسل را به وسایل حمام خود اضافه کنید. پوست بدن را به عسل آغشته کنید سپس با هر دو دست و در حالی که دستها خشک هستند به آرامی روی پوست با کف دست ضربه بزنید به تدریج عسل حالت چسبنده پیدا می‌کند و پوستتان کشیده می‌شود. در همین حالت ضربه زدن، پوستتان را آب بکشید. این کار گردش خون را در عروق پوستی بهبود می‌بخشد و باعث زیبایی و درخشش پوست می‌شود.

- یک راهکار طبیعی و خانگی دیگر استفاده از شیر در رژیم زیبایی است. شیر یک پاک کننده فوق‌العاده است بویژه اگر با مقداری جوی دو سر ترکیب شود. جوی دو سر نیز یک ماسک فوق العاده مفید صورت برای کسانی است که پوست چرب دارند. ترکیب این غلات با عسل، میوه و تخم‌مرغ یک ماسک ارگانیک مفید بوجود می‌آورد.

با بکار بستن این روش‌ها دیگر مجبور نیستید لوازم و مواد آرایشی گرانقیمت تهیه کنید و درعین حال نگران عوارض جانبی آنها در آینده باشید.

 

 

 

 

شهر عشق و خنده

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 8:10 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

 
 شهر عشق و خنده

هر پوستی با توجه به رطوبت , چربی , جوش و منافذی که دارد برای شادابی بیشتر نیاز به تقویت دارد. در زیر با

 ارائه ماسک های طبیعی که از میوه های گوناگون تهیه می شود, می توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه

 دارید.

ماسک انگور: این ماسک برای روشن نگه داشتن پوست صورت مفید است.

ماسک اسفناج: اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتی که بورانی درست می کنید بعد این

 ماسک را روی صورت پهن کنید.

 این ماسک برای پوستهای کدر مفید است و باعث درخشش پوست می شود.

ماسک میخک: مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب

 خیار مخلوط کنید به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این کخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای

 پوستتان می شود.

ماسک گیلاس: ماسک زیبایی که از دسته های گیلاسی که هسته آن را گرفته اید می توانید روی وست خود

 بگذارید. این ماسک به پوست خود شما نرمی داده و باعث می شود رنگ رخسارتان باز شود.

ماسک هلو: ماسک هلو ماسکی است که روی تمام پوستها می توانید استفاده کنید. هلو را رنده و  روی پوست

 بگذارید , جند دقیقه صبر کنید و بعد از شستشو نتیجه آن را ببینید.

مسدود کردن منافذ صورت: یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندمم را به آن اضافه

 کنید و بگذارید برای 10 دقیقه روی پوستتان بماند.

پوستهایی با منافذ زیاد: 7 عدد زرد آلوی رسیده را قطعه قطعه کنید و له کنید. چند قطره روغن بادام روی آن

 بچکانید و بگذارید تا برای 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.

کرم آرایش و زیبایی: کرم مسدود کردن منافذ صورت را روی پوست می مالیم و برای یک ساعت پوست را ماساژ

 می دهیم تا خوب روی پوست بخوابد. نیم ساعت صبر کنید و بعد صورت را بشویید.

ماسک برای پوستهای معمولی: یک زرده تخم مرغ , یک قاشق مربا خوری آب پرتغال, یک قاشق مربا خوری

 روغن بادام را با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

ماسک لک صورت: ماسک زیبایی گرمک برای باز و شاداب شدن چهره مفید است. این ماسک را روی صورت

 بکشید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. این ماسک برای از بین بردن لکه ها و سر سیاه ها نیز مفید است.

ماسک عسل و سرکه: مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید, کبودی های زیر

 چشم را با این ماسک بر طرف کنید.

ماسک هویچ و سیب: هویچ و سیب را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و روی

 صورتهایی که لک دارد بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک برگ چغندر: برگ چقندر را بکوبید . به صورت ماسک در آورید روی تمام صورت پهن کنید این ماسک برای از

 بین بردن کک و مک مفید است.

ماسک چهره های خسته و بی خواب: موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل

 اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته: یک هویچ تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و برای نیم ساعت روی پوست

 بگذارید در این مدت استراحت کنید و بعد صورت را با آب نیمه گرم بشویید.

ماسک گلگون شدن صورت: باقلا را به صورت آرد در اورید و آن را خمیر کنید و برای 5 دقیقه روی صورت بگدارید و

 بعد صورت را بشویید.

ماسک تقویتی : 14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید. موم

 سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته  تا با هم آمیخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی در آن ریخته و

 هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف در بسته ای بریزید

و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید.

ماسک جوش چرکی: برای جوشهای چرکی با قاشقک مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط

 کنید . هفته ای سه روز روی پوستتان بمالید.

ماسک جوشهای سر سیاه: ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد

 صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کردیم به صورت ماسک روی

 صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا ضدعفونی شود.

ماسک چین زیر چشم: سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم می گذاریم . برای جلوگیری از چین و چروک

 پوست لانولینرا می توان عر شب به تنهایی روی پوست بمالید برای اینکه لانولین کاملا جذب پوست شود با

 انگشت ارام به صورت تلنگر بزنید و صبح آن را بشویید.

ماسک چروک چشم: روغن کرچک را یک شب روی پوست مالیده و تا صبح می گذارین بماند.

 

 





موضوع مطلب :

سه شنبه 91 دی 26 :: 5:1 عصر :: نویسنده : فاطیما

راه‌های تسریع رشد ابروها
مرجع : تبیان
روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند.
راه‌های تسریع رشد ابروها
افکارنیوز: ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت فرد دارند و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد. شاید برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد که به دلایل مختلفی رشد ابروهایمان کم شود و یا قسمتی از ابروهایمان خالی و کم پشت گردد.

افراد به هر روش درمانی روی می آورند تا کم پشتی ابروهای خود را جبران کنند و زیبایی صورت خود را دوباره به دست آورند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از روش های زیر برای تسریع بخشیدن به رشد ابروها استفاده کنید و تا رشد مجدد ابروها از مداد ابرو استفاده کنید.

راه های افزایش رشد ابروهای کم‌پشت

1- استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند.

می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت 30 تا 60 ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابروها کم شده است) انجام دهید.

بهتراست این کار را شب و قبل از خواب انجام دهید، زیرا در این زمان، روغن زیتون فرصت کافی را برای تاثیرگذاری خود خواهد داشت.

2- استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد.

سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید.

این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

بهتر است این کار را در شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا روغن کرچک فرصت کافی برای تاثیرگذاری خود را داشته باشد.
اگر چه مواد شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها وجود دارند، اما مواد طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا اگر نتیجه هم ندهند، ضرری را هم در پی نخواهند داشت

3- پیروی از رژیم غذایی مخصوص

پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز دارای برگ می تواند ایده مناسبی برای رشد هر چه بیشتر ابروهای فرد باشد.

استفاده از محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های کم چربی نیز به تسریع رشد ابروها کمک می کند. با افزایش دریافت پروتیئن و خوردن سبزیجات مانند اسفناج نیز می توان به این هدف رسید .

تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات از منابع پروتئینی می باشند.

4- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند.

چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید و بهتر است که قبل از خواب شب این کار را انجام دهید .

نکات لازم

1- مصرف روغن های ذکرشده در بالا، در طی روز سبب چرب شدن پوست می شوند و میکروب ها و گردوغبار موجود در هوا به راحتی جذب پوست می گردند و ممکن است آلودگی ها و عفونت هایی را در آن منطقه ایجاد کند. اما در هنگام خواب شب، امکان جذب آلودگی توسط پوست کمتر می باشد.

به همین دلیل استفاده از آنها در خواب شب توصیه می شود.

2- اگر چه محصولات شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها به فروش می رسند، اما روش‌های ذکر شده در بالا به علت طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا استفاده از این راه ها حتی اگر نتیجه هم ندهد، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.


رشهر عشق و خنده





موضوع مطلب :

دوشنبه 91 دی 25 :: 11:37 صبح :: نویسنده : فاطیما

راه حلی فوق العاده برای شادابی پوست

راه حلی فوق العاده برای شادابی پوست
اگر از وجود حلقه‌های دور چشم رنج می‌برید،یا بین ابروهای‌تان چین و چروک‌ به‌وجود آمده است،اگر چین‌های صورت شما عمیق شده‌اند می‌توانید با انجام یک‌سری ورزش‌های ساده صورتی، زیباتر و شاداب‌تر داشته باشید.
 
با انجام این حرکات ورزشی،صورت شما بسیار جوان‌تر به نظر می‌رسد و نیاز به انجام اعمال جراحی صورت برای از بین بردن چین‌ و چروک‌های صورت‌تان نخواهید داشت.این ورزش‌ها را باید روزی 10 بار و در هر بار هر حرکت را باید شش دفعه انجام دهید. 

ورزش‌های ناحیه پیشانی و ابرو 
1) انگشتان خود را کنار هم نگاه دارید و آنها را در ناحیه محل رویش موی خود بگذارید و پوست پیشانی خود را به سمت بالا بکشید و چند ثانیه نگه دارید و آن را رها کنید.شش بار پشت‌سر هم این کار را انجام دهید:این کار موجب از بین رفتن خطوط بالای پیشانی شما می‌شود. 

2) ابتدا نوک انگشتان سبابه خود را در وسط ابروهای خود بگذارید و سعی کنید آنها را به طرف خارج صورت خود بکشید. هنگامی که این کار را می‌کنید سعی کنید با استفاده از عضلات صورت اخم کنید، یعنی دو حرکت در جهت مخالف انجام دهید تا عضلات این ناحیه را تقویت کنید. سپس برعکس این حرکت را انجام دهید، یعنی با دست ابروها را به سمت داخل بکشید و با استفاده از عضلات خود در برابر حرکت دست مقاومت کنید. این ورزش موجب از بین رفتن چین‌های بین دو ابرو و تقویت عضلات بالای پیشانی می‌شود. 

 ورزش چشم‌ها 
1) سه انگشت وسط خود را زیر چشم‌های خود قرار دهید و در حالی که چشم‌هایتان بسته است، پوست صورت خود را به سمت پایین بکشید و بعد از چند ثانیه رها کنید.این ورزش موجب تقویت عضلات زیر چشمی و از بین رفتن پف زیر‌چشم‌ها می‌شود. 
 
 
2) انگشت سوم و چهارم خود را گوشه چشم‌های خود بگذارید و به سمت بالا و پایین بکشید و چند ثانیه نگه دارید. آگهی این کار باعث می‌شود چروک‌های گوشه چشم از بین برود. 
 
 
 ورزش‌ گونه‌ها 
سر خود را عقب بگذارید.سه انگشت وسطی خود را روی برجستگی گونه‌ها بگذارید و در حالی که با دست گونه‌ها را پایین می‌کشید تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید.این کار عضلات گونه‌های شما را تقویت می‌کند. 

 ورزش‌ لب‌ها 
1) انگشتان وسط خود را روی لب پایین بگذارید و آن را به سمت پایین بکشید تا دندان‌هایتان پدیدار شوند.این ورزش باعث تقویت عضلات دور دهان می‌شود. 

2) انگشتان وسطی خود را روی چانه بگذارید و در حالی که آن را به سمت پایین می‌کشید،چانه خود را منقبض کنید.این کار موجب تقویت عضلات چانه می‌شود.با استفاده از این ورزش‌ها، صورتی زیباتر و شاداب‌تر داشته باشید.
شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

دوشنبه 91 دی 25 :: 11:33 صبح :: نویسنده : فاطیما

تاثیر فوق العاده ماست ترش بر پوست

تاثیر فوق العاده ماست ترش بر پوست
یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است....

 

شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی

 یک متخصص طب سنتی و متخصص پوست و مو گفت: پوست یک عضو ضعیف است و اختلالات اعضای درونی به خصوص دستگاه گوارش آن را دچار مشکل می‌کند و تاکید می‌شود قبل از استفاده از دارو‌های موضعی بر روی پوست عوامل داخلی درمان شود.

دکتر لیلا شیربیگی با توجه به دیدگاه طب سنتی در درمان و مراقبت‌های پوستی، اظهارداشت: در زمینه مراقبت‌های پوستی استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای اهمیت بالایی دارد. زرده تخم مرغ در طب سنتی پایه و اساس بیشتر ماسک‌های پوستی را شامل می‌شود.

وی افزود: در برخی از افراد ماست ترش پایه تهیه نمودن ماسک را شامل می‌شود که گاهی برای افزایش خاصیت کمی به آن آبلیمو و یا سایر میوه‌های ترش افزوده می‌شود. در این راستا توصیه می‌‎شود ماسک‌ها به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد.

به گفته دکتر شیربیگی، توت فرنگی به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمان آغاز ماساژ و مدت انجام آن

این متخصص پوست و مو در طب سنتی با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، افزود: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده به صورت 10 دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروکی پوست داشته باشد.

وی اضافه کرد: ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد.

دکتر شیربیگی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح کرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود 25 الی 26 سالگی قبل از آغاز فاز چرکی پوست شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد.

این متخصص پوست و مو طب سنتی افزود: درصورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوستی مناسب بهره‌مند شد.

دکتر شیربیگی با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.

آبگوشت پوست را شفاف می‌کند

وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.

شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست گفت: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل و به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌های که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.

 

این دکترای طب سنتی با توجه به خارش التهاب پوستی در کودکان خاطرنشان کرد: در کودکانی که دچار این عارضه هستند می‌توان با ماساژ روغن بنفشه در پایه روغن بادام از شدت التهاب آن کاست.
منبع : گروه سلامت سیمرغ




شهر عشق و خنده




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 283559


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس