سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 

 

busher tasliat

زمین قدری مدارا کن
نریزان سقف ها بر عشق
نپوشان خنده را در خویش
نسوزان سینه ها در سوگ
نمیران کودکان در خاک 
زمین قدری مدارا کن

 

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 92 فروردین 20 :: 12:26 صبح :: نویسنده : فاطیما

 

سفید کردن پوست به صورت طبیعی

 

عکس   سفید کردن پوست به صورت طبیعی

یکی از مهمترین دلایل توجه به سفیدی پوست, جدا از تاثیرات آن بر زیبایی, تاثیر آن بر سلامتی کل بدن میباشد.

از همین رو تحقیقات زیادی برای تشخیص مضر بودن روشهای مختلف سفیدی پوست در حال بررسی و پژوهش میباشد. اما چیزی که مشخص است این است که ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا نتیجه این پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی پوست را سفید می کنید، در حالیکه روش های طبیعی وجود داشته و عناصر طبیعی در دسترس هستند. اینجا چند نکته وجود دارد که برخلاف دیگر عوامل شیمیایی، بدون هیچ اثر زیان باری می توانند رنگ پوست شما را تغییر دهند.

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقال و.... سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند.

ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم 10 دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید.

باور نمی کنید اگر بگویم گوجه فرنگی رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب لیمو چه نتیجه ی تماشایی خواهد داشت. امتحان کنید و ببینید.

زردچوبه دارای ارزش های پزشکی مهمی می باشد. یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. البته اینجا من پیشنهاد می کنم این ترکیب را شب استفاده کنید و پیش از خوابیدن آن را بشویید.

لیمو یک میوه ی شگفت انگیز با صفاتی شگفت انگیز می باشد. در موردی که شما می خواهید قسمتی از بدن خود را سفید کنید، مانند زیر بغل، هر روز پیش از رفتن به حمام به زیر بغلتان لیمو بمالید و نتیجه ی آن را ببینید.

هر روشی را که برای سفید کردن پوستتان انجام می دهید، به یک مسئله توجه داشته باشید. همیشه یادتان باشد که دست کم 20 دقیقه پیش از بیرون رفتن، حتما از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 فروردین 19 :: 6:47 عصر :: نویسنده : فاطیما

ماسک های خانگی برای رفع چروک دور لب

ماسک های خانگی برای رفع چروک دور لب

 

ماسک های خانگی برای رفع چروک دور لب

یکی از اولین نشانه‌های افزایش سن، ایجاد چروک‌های مختلف روی سطح پوست بدن است. در میان چروک‌های سنتی که روی صورت ایجاد می‌شود، چروک دور لب‌ها بیش از سایر چروک‌ها، بالا رفتن سن را نشان می‌دهد.

پیر شدن پوست، روندی طبیعی است که با افزایش سن و کم شدن کلاژن پوست مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد و مسائل ژنتیکی، عواملی مانند اشعه‌های مضر آفتاب، دخانیات و خشکی پوست نیز می‌توانند در تشدید و تسریع آن نقش داشته باشند.‌هرچه پوست خشک یا به عبارت صحیح‌تر، کم‌آب‌تر باشد، بروز چروک‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. برعکس در افرادی که پوست‌شان قوام، رطوبت و آب بیشتری دارد و به اصطلاح پوست چرب‌تری دارند، کمتر و دیرتر دچار چروک دور لب هستند.
از دیگر عوامل ایجاد و تشدیدکننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. کسانی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض بروز چروک هستند.
بروز این چروک‌ها به شکل و فرمی که لب‌ها بیشتر به خود می‌گیرند، نیز بستگی دارد. افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند، به علت حالت خاصی که برای پک زدن به لب‌های خود می‌دهند، برای ایجاد چروک لب مستعدتر هستند.
برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌توان با روش‌های مختلفی که کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود، این مشکل را رفع کرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا3، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کلاژن‌سازی نقش موثری دارد.
همچنین استفاده از ضدآفتاب در طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود.
مصرف نکردن سیگار و دخانیات نیز بسیار موثر است، اما درمان خانگی نیز از جمله روش‌های بسیار کم‌هزینه و ارزان‌قیمت با تاثیر بسیار زیاد است که می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش این چروک‌ها ایفا کند.‌

 

_ یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌

_ سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت کرده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید.
_ مخلوطی از پوره موز و کمی عسل تهیه کنید و آن را روی خط‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. موز سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.‌ می‌توانید قاشق ماست، یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و ماسکی تهیه کنید.

 

_ برای افزایش تاثیر این ماسک چند عدد کپسول ویتامین‌E نیز به آن اضافه کنید و آن را روی قسمت‌های پرچین و چروک زده و 15 دقیقه بعد پوست خود را بشویید.
_ همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حرکت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروک دور دهان موثر است
منبع : جام جم آنلاین




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 فروردین 12 :: 9:36 عصر :: نویسنده : فاطیما

 


چگونه پوستی شاداب داشته باشیم


باید بدانیم که شاداب شدن پوست در عرض یک روز امکان پذیر نیست. اما شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد که می توانید پوست خود را در مدت کوتاه یک ماه بهبود ببخشید. یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید تا در مدت بسیار کوتاهی پوست شادابی داشته باشید.اول با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید.
درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دکتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه کلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دکتر «نیکولاس لوو»، از دانشکده پزشکی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست.
البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. تا جایی که می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند.
مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود. استفاده از فنون «مدیتیشن» در کاهش استرس و کمک به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.کاری کنید که خونتان گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد..وقتی ورزش می کنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می کند.
? مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید
برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می شود.
? به خالهای صورت توجه کنید
با استفاده از آینه سر تا پای خود را چک کنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک ترین شکل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید.رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از 10 درصد کالری روغن تأمین می شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغنهایی که برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است.
? آب بنوشید
وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می رسد اما توجه کنید که از نوشیدنیهای ساده به جای نوشیدنیهای گازدار استفاده کنید. میوه جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آنها شامل بیش از 75 درصد آب هستند.
? زود بخوابید
کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. به گفته «دیوید بنکز»، متخصص پوست، شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند.
? به پشت بخوابید
خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروک روی پوستتان می گردد.
پاهای خود را نرم کنید
هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب کتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می شود.
? به استخر و شنا بروید
گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد که از آن جمله می توان به گردش خون و آرامش اشاره کرد. اما بیش از 15 تا 20 دقیقه در سونا نمانید.
? به میزان کافی ویتامین ث استفاده
کنید،ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن موجب استحکام پوست می شود. برای اینکه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمائید. از جمله این مواد غذایی می توان به پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز اشاره کرد. همچنین از کرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمائید.
? در رژیم غذایی خود از غذاهای رنگی استفاده کنید
غذاهای روشن حاوی مقادیر بالایی از «فیتوکمیکالز» می باشند. به گفته «لسلی بونسی» استاد مراقبتهای بهداشتی در مرکز پزشکی دانشگاه پیترزبورگ، «فیتوکمیکالز»ها در گیاهان یافت شده و نقش آنها حفاظت از پوست و بدن است. او مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت فرنگی، فلفل زرد، سیب زمینی و خیار را در رژیم روزانه پیشنهاد می کند.
? چهره خود را شاد نگه دارید
این یک حقیقت است که وقتی حال شما بهتر باشد، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. وقتی خوشحال هستید، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد و باعث سرخ شدن پوست شما می شود. کودکی را در آغ
وش بگیرید، درختی بکارید، یا جوک بگویید تا لبخند را بر روی صورت خود و دیگران بنشانید.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 فروردین 12 :: 9:33 عصر :: نویسنده : فاطیما

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست با بخور


 

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می شود، باعث ضدعفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می شود.

 یکی از روش های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون رسانی بهتر به پوست می شود.

آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز می شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک ها می شود.

 

 بخور گل ختمی و بابونه

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می شود، باعث ضدعفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می شود.

برای این کار مقداری گل ختمی و گل بابونه (گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش بریزید و سپس اجازه دهید تا با حرارت ملایم دم بکشد.

در ظرف را بردارید و یک پارچه روی سر خود و ظرف بیندازید و با کمک انگشتان پوست صورت را ماساژ دهید.

بهترین کاری که می توان بعد از این بخور علاوه بر استفاده از انواع ماسک ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در صورت، استفاده از آب لیموترش است که به کمک پنبه آنها را روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

 

بخور زنجبیل

این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است. برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استنشاق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ دهید و سپس با یک حوله تمیز پوست را تمیز کنید.

این نکته را هم بدانید که پس از بخور دادن می توانید با نوک انگشتان و یک دستمال، جوش های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی کنید، ولی نکته مهم آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه کمک بگیرید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

دقت کنید در صورتی که به گیاه خاصی حساسیت دارید، از بخور آن نوع گیاه نیز نمی توانید و نباید استفاده کنید. همچنین هنگام بخور دادن مواظب باشید که بخار پوست شما را نسوزاند.

 

کمپرس

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس نیز بویژه برای پوست های خشک و حساس می توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

یادتان باشد که دو سوراخ برای جای چشم ها در حوله باز کنید.




موضوع مطلب :

<   1   2   3   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 283416


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس