سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
پنج شنبه 92 اردیبهشت 19 :: 9:51 عصر :: نویسنده : فاطیما

عسل و زیبایی؛ شاداب کننده ی پوست خشک و حساس

 

مواد لازم:

سیب با پوست                             1/2 عدد

خامه                                          1 قاشق غذاخوری

عسل                                         1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون                                 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیب را در مخلوط کن بیندازید و خامه، عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت به مدت 20 دقیقه بکذارید و بعد با آب ملایم آبکشی کنید.

 

+ 




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اردیبهشت 16 :: 7:29 صبح :: نویسنده : فاطیما

دانستی های مربوط به ریمل که باید بدانید!



باورتان نمی‌شود که ریمل هم می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامتتان شود؟ بهتر است نگاهی به این پرسش و پاسخ‌ها بیندازید.
پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند.
1 – اگر قرار باشد هر روز از ریمل استفاده کنید، ریمل‌های ضدآب مناسب‌تر هستند یا معمولی؟
معمولی. ریمل‌های ضدآب، سخت‌تر از ریمل‌های معمولی از روی مژه‌ها پاک می‌شوند و معمولا هنگام پاک‌ کردن‌ آنها، تعدادی از مژه‌ها هم کنده می‌شود. به همین دلیل و برای پیشگیری از آسیب‌دیدن مژه‌ها، استفاده از ریمل‌های معمولی را به شما توصیه می‌کنیم.
استفاده از ریمل‌های ضدآب باید به یکی دو بار در سال، آن هم برای شرکت در مراسم یا مهمانی‌هایی که به استفاده از لوازم آرایش ماندگارتر نیاز است، محدود شود.
2 – برای پرتر نشان دادن مژه‌ها، استفاده از ریمل بهتر است یا مژه‌مصنوعی؟
ریمل. پوست پلک و حتی مژه‌های بسیاری از افراد به چسب مژه‌مصنوعی حساسیت دارد و ممکن است با استفاده از مژه‌مصنوعی دچار قرمزی لب پلک، خارش پلک و چشم یا حتی ریزش مژه‌ها شوند.
بهتر است برای پرتر نشان دادن مژه‌های خود به جای استفاده از مژه‌مصنوعی، ریمل معمولی حاوی خرده مژه را 2 یا 3 بار از ریشه مژه‌ها به سمت نوک آنها بکشید.
3 – آیا استفاده مستمر و روزانه از مژه‌ مصنوعی مجاز است؟
نه، چسب‌های مخصوص مژه‌های مصنوعی حاوی موادشیمیایی خاصی هستند که می‌توانند به سرعت باعث تحریک ریشه مژه‌ها و ریختن آنها شوند. اگر این چسب به اشتباه یا در اثر گرمای هوا به داخل چشم نفوذ کند، باعث تحریک شدید، قرمزی، سوزش، خارش و التهاب چشم‌ها خواهدشد.
به همین دلیل استفاده از مژه‌مصنوعی را به موارد بسیار خاص و آن هم برای شرکت در مراسم یا جشن‌های مخصوص، محدود کنید.
4 – آیا استفاده روزانه از ریمل، باعث کوتاه‌شدن تدریجی مژه‌ها می‌شود؟
بله، پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند.
اگر عادت به استفاده روزانه از ریمل دارید و نمی‌خواهید سلامت مژه‌هایتان به خطر بیفتد، حتما قبل از خواب مژه‌ها را با محلول‌های پاک‌کننده چشم و مژه، بشویید و تمیز کنید و سپس از یک ترمیم‌کننده مناسب مژه برای حفظ سلامت و شادابی آنها استفاده کنید.
صبح‌ها هم قبل از استفاده از ریمل، مژه‌ها را با کمی روغن بادام یا روغن نارگیل بدون‌بو، چرب کنید.
5 – آیا گرم کردن فرمژه قبل از استفاده از آن برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها کار درستی است؟
نه، برخی خانم‌ها نوار پلاستیکی یا قسمت بالایی فرمژه را با قرار دادن در معرض بخار آب یا باد داغ سشوار، کمی گرم می‌کنند تا مژه‌هایشان هنگام استفاده از فرمژه بهتر حالت بگیرد، اما این کار باعث سوختن تدریجی پوست لبه‌های پلک و موی مژه‌ها می‌شود.
به این ترتیب، امکان ریزش مژه‌ها و رشد کندتر آنها هم وجود خواهد داشت.
برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها، به جای گرم کردن فرمژه، مژه‌های خود را با حوله‌ای آغشته به آب‌گرم، کمی گرم و مرطوب و سپس از فرمژه استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.
6 – آیا استفاده از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق‌کردن مایه ریمل کار درستی است؟
نه، متاسفانه برخی خانم‌ها پس از مدتی که ریملشان خشک یا کمی چسبناک می‌شود، از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق کردن آن استفاده می‌کنند و نمی‌دانند که با این کار، بستری مناسب، گرم و مرطوب برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کنند.
چنین ریملی می‌تواند به سادگی زمینه ابتلا به ناراحتی، حساسیت و عفونت‌های چشمی را فراهم کند.
اگر بیش از سه ماه از خرید ریملتان گذشته و محتوای قوطی خشک و چسبناک شده، آن را دور بیندازید، ولی اگر کمتر از سه ماه از خرید ریمل می‌گذرد، می‌توانید در قوطی محتوی ریمل را محکم ببندید و آن را برای چند ساعت داخل آبجوش بیندازید تا مایع داخل آن دوباره نرم و قابل‌استفاده شود.
7- آیا فرو بردن مداوم فرچه‌ریمل به داخل قوطی ریمل باعث چسبیدن بیشتر مایع ریمل به فرچه و پرتر‌شدن مژه‌ها می‌شود؟
نه، چه یک بار فرچه را درون قوطی فرو ببرید و چه چهار بار، حجم مشخصی از ریمل به فرچه خواهد چسبید. این کار فقط باعث ورود هوا به قوطی ریمل و خشک‌شدن سریع‌تر آن می‌شود.
ضمن اینکه با این کار امکان ورود آلودگی‌های محیطی به داخل ریمل و آلوده‌شدن آن هم وجود دارد و احتمال ایجاد حساسیت و ناراحتی‌های چشمی در اثر استفاده از چنین ریملی دور از انتظار نخواهد بود.
8 – آیا سوزش و خارش چشم‌ها در اثر استفاده از ریمل، جزو شایع‌ترین عوارض استفاده از لوازم آرایش هستند؟
بله، انواع ناراحتی‌های چشمی از جمله سوزش، خارش، زخم‌شدن قرنیه، ریختن مژه‌ها و حتی نابینایی، از شایع‌ترین عوارض استفاده از ریمل‌های نامناسب در سراسر دنیاست.
متخصصان پوست توصیه می‌کنند به هیچ‌وجه لوازم آرایش چشمی مایع مانند ریمل و خط‌چشم را از دست‌فروشان یا بدون ‌وکیوم و تاییدیه وزارت بهداشت کشور خودتان نخرید و از تست‌کردن چنین لوازم آرایشی در مغازه‌ها بپرهیزید و تا حد امکان آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.
تبیان




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اردیبهشت 16 :: 7:27 صبح :: نویسنده : فاطیما

+-



معمولا نواحی سایه‌دار و تیره صورت را لاغرتر و گودتر نشان می‌دهند. پس خانم‌ها و آقایانی که صورت لاغری دارند، باید تا جای ممکن صورتشان را باز و روشن نشان دهند تا پرتر به نظر برسند.
نکته‌های آرایشی زیر به شما کمک می‌کند صورتتان را پرتر نشان دهید :
1 – رنگ کرم پودر باید دو درجه از رنگ پوست روشن‌تر باشد.
2 – مدل ابروها باید پهن، بلند، صاف و گوشه آن کمی متمایل به بالا باشد.
3 – خط چشم‌ها نباید خیلی به سمت بالا باشند بلکه باید به دو طرف صورت مایل شوند.
4 – ریمل به تنهایی کافی نیست. باید از مژه مصنوعی استفاده شود چون در زیبایی این نوع چهره خیلی موثر است.
5 – رنگ رژلب و سایه باید خیلی روشن باشد.
6 – برای زدن رژ گونه بهتر است حالت خنده به چهره داده و بعد کمی زیر برآمدگی حاصل از خندیدن را با برسی پهن به دو طرف صورت به‌خصوص سمت گوش‌ها رژگونه زد تا گونه‌ها برجسته و صورت پرتر دیده شود.
7 – مدل موها برای صورت‌های لاغر باید باز و شلوغ باشد و هرگز نباید موها را بالا بست. برس زدن مو به بیرون باعث زیبایی این چهره می‌شود. آرایش مو در قسمت بالای سر تا بالای گوش‌ها صورت و گردن را بزرگ نشان می‌دهد.
8 – بهتر است آقایان صورتشان را کاملا اصلاح و از گذاشتن ریش و سبیل خودداری کنند. اگر اصرار زیادی به داشتن ریش دارند، باید خط روی گونه‌ها را تا جای ممکن هلال کنند. برای آرایش موها نیز نباید از مدهای امروزی پیروی کنند. کوتاه کردن موهای کناره‌های سر و بلند نگه‌داشتن موهای بالا، صورت را لاغر نشان می‌دهد. آقایانی که صورت لاغری دارند بهتر است موهای کناره سر را بلند نگه دارند و آن را به سمت بیرون شانه کنند.

salamatiran




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اردیبهشت 16 :: 7:24 صبح :: نویسنده : فاطیما

آشنایی با روش های موثر در رشد ابروها



که به دلایل مختلفی رشد ابروهایمان کم شود و یا قسمتی از ابروهایمان خالی و کم پشت گردد. … <> ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت فرد دارند و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد. شاید برای هر یک از ما اتفاق افتاده باشد که به دلایل مختلفی رشد ابروهایمان کم شود و یا قسمتی از ابروهایمان خالی و کم پشت گردد.

افراد به هر روش درمانی روی می آورند تا کم پشتی ابروهای خود را جبران کنند و زیبایی صورت خود را دوباره به دست آورند.

 

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از روش های زیر برای تسریع بخشیدن به رشد ابروها استفاده کنید و تا رشد مجدد ابروها از مداد ابرو استفاده کنید.

 

راه های افزایش رشد ابروهای کم‌پشت

1- استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند.

می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت 30 تا 60 ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابروها کم شده است) انجام دهید.

بهتراست این کار را شب و قبل از خواب انجام دهید، زیرا در این زمان، روغن زیتون فرصت کافی را برای تاثیرگذاری خود خواهد داشت.

 

2- استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد.

سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید.

این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

بهتر است این کار را در شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا روغن کرچک فرصت کافی برای تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

اگر چه مواد شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها وجود دارند، اما مواد طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا اگر نتیجه هم ندهند، ضرری را هم در پی نخواهند داشت

 

3- پیروی از رژیم غذایی مخصوص

پیروی از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز دارای برگ می تواند ایده مناسبی برای رشد هر چه بیشتر ابروهای فرد باشد.

استفاده از محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های کم چربی نیز به تسریع رشد ابروها کمک می کند. با افزایش دریافت پروتیئن و خوردن سبزیجات مانند اسفناج نیز می توان به این هدف رسید .

تخم مرغ، لبنیات، انواع گوشت و حبوبات از منابع پروتئینی می باشند.

 

4- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند.

چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید و بهتر است که قبل از خواب شب این کار را انجام دهید .

 

نکات لازم

1- مصرف روغن های ذکرشده در بالا، در طی روز سبب چرب شدن پوست می شوند و میکروب ها و گردوغبار موجود در هوا به راحتی جذب پوست می گردند و ممکن است آلودگی ها و عفونت هایی را در آن منطقه ایجاد کند. اما در هنگام خواب شب، امکان جذب آلودگی توسط پوست کمتر می باشد.

به همین دلیل استفاده از آنها در خواب شب توصیه می شود.

 

2- اگر چه محصولات شیمیایی برای تسریع رشد ابروها در داروخانه ها به فروش می رسند، اما روش‌های ذکر شده در بالا به علت طبیعی بودن بیشتر توصیه می شوند، زیرا استفاده از این راه ها حتی اگر نتیجه هم ندهد، ضرری را هم در پی نخواهند داشت.

 تبیان




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اردیبهشت 9 :: 10:30 عصر :: نویسنده : فاطیما

چگونه عسل مانع از ریزش مو می شود؟

چگونه عسل مانع از ریزش مو می شود؟
عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد که پوست سر را سالم نگه می دارد و شوره سر و در نتیجه ریزش مو را کاهش می دهد.
به گزارش بی باک، روزنامه خراسان نوشت: همه افراد به طور معمول روزانه 20تا100 تار موی خود را از دست می دهند. اما ریزش مو بیش از این مقدار باعث کم مویی فرد می شود. علت ریزش مو متفاوت است از جمله نبود تعادل هورمونی، مراقبت نکردن از مو، سوءتغذیه، مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای غنی از ویتامینA یا داروهایی که برای درمان بیماری های مختلف مانند نقرس، فشار خون، اختلال تیروئید و افسردگی تجویز می شود. اگر چه ریزش مو ناشی از موارد یاد شده را نمی توان کاملاً کنترل کرد اما با به کار بستن شیوه هایی، می توان آن را کاهش داد. به نقل از سایت «Prevention» عسل خاصیت های فراوانی دارد که از جمله آن، پیشگیری از ریزش مو است.

چگونه عسل مانع از ریزش مو می شود؟

1 -بالا بودن میزان قند عسل، باعث حفظ آب و در نتیجه حفظ رطوبت مو می شود. این رطوبت باعث نرم ماندن پوست دور ناخن نیز می شود.

2 -عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد که پوست سر را سالم نگه می دارد و شوره سر و در نتیجه ریزش مو را کاهش می دهد.

خواص عسل

1 -نرم کننده بسیار مناسبی است. قبل از حمام یک سهم عسل را با 2 سهم روغن زیتون مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام به مو بمالید. میزان روغن را بر حسب نوع موی خشک یا چرب تنظیم کنید.

2 -اگر مو بیش از حد در معرض نور خورشید، قرار بگیرد خشک و کدر می شود. این کدری را می توان با مالیدن مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری عسل و دو پیمانه آب ولرم به مو از بین برد.

نکات مراقبتی هنگام استفاده از عسل برای تقویت مو:

برای پیشگیری از عوارض جانبی مانند ایجاد چسبندگی لازم است به این نکات توجه کنید:

از عسل به میزان بسیار کمی استفاده کنید.

برای نرم کردن مو، عسل را با روغن مخلوط کنید.

هرگز عسل را گرم نکنید.

درمان ساده و آسان برای مراقبت از مو:

یک قاشق مرباخوری پودر دارچین رابا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و روغن زیتون به میزان کافی مخلوط کنید و روی پوست سر قرار داده و ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه بشویید. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، این کار را حداقل هفته ای 3 بار تکرار کنید.

مقداری عسل و روغن زیتون را به شامپوی ملایم اضافه و از آن استفاده کنید تا مو تمیز، براق و نرم شود.

شب یک چهارم پیمانه آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به پوست سر بمالید و روز بعد بشویید.

زرده تخم مرغ را با مقدار خیلی کم عسل (حدود یک قاشق غذاخوری) مخلوط کنید و به پوست سر بمالید. پس از 30 دقیقه سر خود را بشویید.

شیوه های دیگر برای مراقبت از مو:

اگر چه استفاده از عسل برای مراقبت از مو راهکار مناسبی است اما برای به دست آوردن نتیجه بهتر لازم است برنامه غذایی سالمی را اتخاذ کنید؛ به عنوان مثال، میوه های تازه، انواع سبزی، مغز، جوانه، شیر، غلات سبوس دار، سویا و ماهی را که مصرف آن نه تنها برای مو بلکه برای سلامت بدن نیز مفید است، در برنامه غذایی خود بگنجانید.

برای رفع چربی مو و شوره سر، 15 دقیقه قبل از حمام کردن روی موهای خود آب لیمو بمالیدهمچنین ماساژ پوست سر با انگشت، باعث بهبود گردش خون و مانع از ریزش مو می شود.

2یا 3بار در هفته، یک لیوان کوچک آب اسفناج میل کنید.

مصرف آب زیاد نیز مانع از ریزش مو می شود.





موضوع مطلب :

دوشنبه 92 اردیبهشت 9 :: 4:36 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

 

ماسک عسل,عسل برای زیبایی پوست

 

از زمان ملکه کلوپاترا تا ملکه صبا ،عسل برای زیبایی پوست خانمها به کار میرفته است.در قرن هیجده ملکه آن زمان انگلیستان ،موهایش را به وسیله لوسیونی که از عسل درست می شد رنگ میکرد و رنگ موی درخشان ملکه در دربار آن روز معروف بوده است در دربار فرانسه کنتس ها عسل را به وسیله کرم و شیر پاکنی که از آن درست میشد مصرف می کردند.

 

لولامونتز زیبای آشوبگر قرن نوزده ،زیبایی خیره کننده خویش را در مایه کرمی که در منزل تهیه میکرد می دانست و آن عبارت بود از 2 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون که پانزده دقیقه بر روی صورت می ماند

 

طریقه استفاده عسل در ماسکهای زیبایی

 

ماسکهای زیبایی برای پاک کردن پوست و تقویت استفاده می شود.شاید تا به حال از خواص عسل زیاد شنیده باشید . منظورم خواص خوراکی و مزایای تغذیه ای آن نیست . بد نیست بدانید عسل اثرات معجزه آسایی بر پوست دارد . معمولا در دستور ماسک های مختلفی که برای صورت توصیه می شود ، عسل هم وجود دارد . درست است که در هنگام استفاده پوست چسبناک و غیر قابل تحمل می شود ، اما شادابی و تمیزی که بعد از شست و شو به جای می ماند ، شما را وسوسه می کند تا باز هم از آن استفاده کنید . اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه می شوند . چرا که در تهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ی افزودنی استفاده می کنید . قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید . سپس پوست صورتتان را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید . همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید . اطراف چشم و لب ها را خالی نگه دارید . اگر ماسک بعد از 20-15 دقیقه اثرات خود را گذاشته و باید شسته شود ، به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید . مطلقا به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید . می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید ، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید . شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست

 

ماسک شاداب کننده پوست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق غذا خوری آرد جو

 

دو قاشق چایخوری پودر نعناع

 

دو قاشق غذا خوری عسل

 

سه قاشق غذا خوری شیر

 

طرز تهیه و مصرف

 

عسل ،آرد جو و پودر نعناع را مخلوط نموده تا به صورت خمیر در آیدآنقدر شیر به مخلوط اضافه نماییدتا حالت کشدار پیدا کنداما خیلی روان نباشد

 

صورت و گردن را تمیز شسته،موها را عقب بزنید مواد را به صورت مالیده و مراقب زیر چشمان باشید. مدت نیم ساعت صبر کرده سپس صورت را با آب ولرم بشوییدصورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مصرف کنید این ماسک پوست را صاف و عمیقا تمیز می کند

 

ماسک پاک کننده و ترمیم کننده منافذ پوست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق غذا خوری عسل

 

یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ

 

طرز تهیه و مصرف

 

مواد فوق را مخلوط کرده صورت را آماده نماییدو ماسک فوق را با دست به مدت 3 دقیقه به صورت ماساژ دهیدنیم ساعت استراحت نموده سپس صورت را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده مصرف کنید می توانید هفته ای دو مرتبه از این کرم استفاده کنید

 

این ماسک سلولهای مرده و چروک را از صورت دور می نماید و همچنین برای پوست های خشک و خشن مناسب است

 

خانمها در هر سنی می توانند از این ماسک استفاده کنند

 

ماسک عسل و ماست

 

مواد اولیه:

 

دو قاشق ماست

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید . این مایع را به نحو ذکر شده روی پوست بگذارید و بعد از 20-15 دقیقه شست و شو دهید . عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش های سر سیاه خواهد شد . همچنین ماست با حفظ تعادل اسیدی پوست به شادابی آن و جلوگیری از جوش های چرکی کمک خواهد کرد .

 

ماسک سیب و عسل

 

مواد اولیه:

 

سیب

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید . یک قاشق عسل را روی آن بریزید ، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید . این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد .

 

ماسک هلو ، زردآلو و عسل

 

مواد اولیه:

 

هلو

 

زرد الو

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

هلو و زردآلو را همراه با پوست له کنید و با یک قاشق عسل ، مایعی خوشبو و مفید برای انواع پوست ها تهیه کنید .

 

ماسک خیار ، عسل و لیمو ترش

 

مواد اولیه:

 

خیار

 

دو عدد لیمو ترش

 

رنده پوست لیمو

 

یک قاشق عسل

 

طرز تهیه و مصرف

 

خیار را با پوست رنده کنید . دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید . می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد . خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی ، خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود .

 

ماسک موز و عسل

 

مواد اولیه:

 

موز

 

دو قاشق عسل

 

یک قاشق پودر جوانه گندم

 

طرز تهیه و مصرف

 

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل ، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست های خشک است . در زمستان که دست ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می شوند می توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید . همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه ی گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد .

 

ماسک عسل و گلیسیرین و جوانه ی گندم

 

مواد اولیه:

 

سفیده تخم مرغ یک عدد

 

یک قاشق عسل

 

یک قاشق جوانه گندم

 

چند قطره گلیسیرین

 

چند قطره اب لیمو ترش

 

طرز تهیه و مصرف

 

یک سفیده ی تخم مرغ را کاملا بزنید . یک قاشق عسل ، یک قاشق جوانه ی گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی دو قطره آب لیمو ترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید . این مایع به صورت مخلوط کرم رنگی درمی آید که اثرات فوق العاده ای در نرمی و لطافت پوست دارد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 8 :: 10:41 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

بهترین پاک کنند? پوست را می شناسید؟

بهترین پاک کنند? پوست را می شناسید؟

آلودگی ها بسیاری صبح بر روی پوست ما نشسته است که به چشم دیده نمی‌شوند


 

پاک سازی پوست: صبح منافذ پوست تان را باز کنید!

برای همه واضح و مبرهن است که پاک کردن شبان? آرایش ضروری است. اما تعداد اندکی از ما صبح ها هم پوست مان را قبل از آرایش کردن پاک می‌کنیم.
  
پاک کردن پوست چه ضرورتی دارد؟
 اولین علت این آلودگی ها این است که پوست ما طی شب فعالیت شدیدی دارد: با پاک کردن پوست، رسوب ها و سلول های مرده که مانع تنفس پوست می‌شوند، کنار می‌روند.
این هم? ماجرا نیست؛ اسیدهای چرب که اجاز? فعالیت سلولی را می‌دهند، روی هم جمع می‌شوند، بنابراین پوست چرب تر است؛ علاوه بر این بنابر دمای اتاق و شیو? خواب، بعضی ها در طول شب عرق می‌کنند. 

نتیجه: قبل از این که به رختخواب بروید، باید کرم روزانه، آرایش و به طور کلی هر چیزی که روی پوست تان مالیده شده را پاک کنید.

بهترین پاک کنند? پوست، آب است!
شب ها، پاکسازی پوست قبل از هر چیز برای پاک کردن آرایش به کار می‌رود. از آنجایی که مواد چرب برای این منظور کارآیی بیشتری دارند، اغلب این پاک کننده ها روغنی هستند. اگر شما طرفدار رطوبت و تازگی هستید، صبح ها برای پاکسازی پوست محصولات مناسب همراه با مقدار زیادی آب، مجاز هستند!

به شرطی این کار را انجام دهید که بعدش فوراً پوست تان را خشک کنید (خیس بودن طولانی مدت پوست را خشک می‌کند) و با یک حول? کاملاً تمیز صورت تان را تر نمایید. این کار را انجام دهید، قطعاً استفاده از یک مرطوب کننده و کرم تان در الویت قرار دارد.

آب: طراوت صبحگاهی
اگر آب همراه همیشگی صبح های تان است، بهترین روش را برای خواباندن ورم صورت و به ویژه ورم اطراف چشم انتخاب کرده اید. بله، به نظر می‌رسد که  این ناحیه بیشتر از بقیه در رختخواب مچاله شده است. علت این امر مکانیسم سیالات است.

این نواحی در طول شب رد برمی‌دارند و بافت های پوست را گشاد می‌کنند، بنابراین پوست صورت، خصوصاً در اطراف چشم بسیار حساس است. در نتیجه صبح که از خواب بیدار می‌شوید احساس می‌کنید متورم هستید. برای تقویت کردن بافت ها، این ناحیه را با آب خنک بشویید. اگر جرأت ندارید سرتان را زیر شیر آب ببرید، یک اسپری که در یک محل خنک نگه داشته اید، می‌تواند کمک تان کند.
 سیمرغ




موضوع مطلب :

<   1   2   3   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 283533


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس