سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
یکشنبه 92 اردیبهشت 8 :: 10:37 عصر :: نویسنده : فاطیما

بازدید : 1460

تاثیر 7 میوه بر پوست صورت

تاثیر 7 میوه بر پوست صورت

بهترین، کم‌خطرترین و مقرون به صرفه‌ترین ماسک‌ها، در واقع همان ماسک‌های متشکل از آب‌میوه‌ها، پوست میوه‌ها یا بافت آنها هستند


این روزها تب استفاده از انواع ماسک‌های زیبایی در میان خانم‌ها و حتی برخی آقایان به شدت افزایش یافته است اما جالب است بدانید که چون ماسک‌های صورت موجود در بازار مطابق با نیاز نوع پوست هر فرد ساخته نمی‌شوند ممکن است استفاده از آنها برای فرد زیان‌آور باشد بنابراین متخصصان پوست درباره عوارض استفاده از این ماسک‌ها در پوست‌های گوناگون هشدار می‌دهند….
دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌گوید: «متخصصان پوست گاهی به صورت تجربی و گاه به روش علمی‌فرمولاسیون مناسب پوست فرد را تجویز می‌کنند اما فرمولاسیون‌ ماسک‌های تجاری موجود در بازار ممکن است نه تنها برای پوست فرد مناسب نبوده بلکه آثار منفی به بار آورد.» وی در ادامه می‌افزاید: «برای مثال چنانچه پوست فردی خشک باشد و از دارویی حاوی الکل استفاده کند پوستش تحریک شده و حساس‌تر می‌شود. بنابراین شما که پوستی شاداب و با طراوت می‌خواهید و در این راه تا به حال پول فراوانی خرج کرده‌اید اما آن‌طور که انتظار داشته‌اید نتیجه نگرفته‌اید، بهتر است پول و وقتتان را بیش از این بیهوده هدر ندهید.
یادتان باشد که همیشه گران‌ترین و پرهزینه ترین راه بهترین راه نیست! بهترین، کم‌خطرترین و مقرون به صرفه‌ترین ماسک‌ها، در واقع همان ماسک‌های متشکل از آب‌میوه‌ها، پوست میوه‌ها یا بافت آنها هستند که در منزل می‌توان به راحتی آنها را تهیه و از آنها استفاده کرد اما اولین قدم این است که پوست خود را بشناسید تا بتوانید ماسکی مناسب برای پوست خود تهیه کنید.» حال که پوست خود را شناخته‌اید شما را با طرز تهیه چند ماسک مفید آشنا می‌کنیم. (این ماسک‌ها حتی اگر مفید واقع نشوند ضرری ندارند؛ امتحان کنید!)
? ماسک خرما
یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید. بعد بگذارید به مدت 10 دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. (توجه داشته باشید این ماسک به علت گرمی‌خرما می‌تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. (این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند.)
? ماسک آناناس
یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به همان اندازه الکل اتیلیک و یک لیوان روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار 20 تا 30 دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.
? ماسک هلو
یکی از بهترین ماسک‌های زیبایی را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و 20 دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.
? ماسک گلابی
یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و 20 دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.
? ماسک لیموترش
آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید و 15 دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.
? ماسک پرتقال
یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.
? ماسک سفیده تخم‌مرغ
سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل سفید مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی‌صبر کنید تا ماسک خشک شود و 20 دقیقه بعد بشویید. این ماسک برای رفع چین و چروک صورت مناسب است.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 8 :: 10:30 عصر :: نویسنده : فاطیما

 

سفید کردن پوست به صورت طبیعی با میوه

سفید کردن پوست به صورت طبیعی با میوه

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقال و…. سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی


یکی از مهمترین دلایل توجه به سفیدی پوست, جدا از تاثیرات آن بر زیبایی, تاثیر آن بر سلامتی کل بدن میباشد.

از همین رو تحقیقات زیادی برای تشخیص مضر بودن روشهای مختلف سفیدی پوست در حال بررسی و پژوهش میباشد. اما چیزی که مشخص است این است که ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا نتیجه این پژوهش ها مشخص شود(چون ممکن است به عمر ما کفاف ندهد).

چرا به طور مصنوعی با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی پوست را سفید می کنید، در حالیکه روش های طبیعی وجود داشته و عناصر طبیعی در دسترس هستند. اینجا چند نکته وجود دارد که برخلاف دیگر عوامل شیمیایی، بدون هیچ اثر زیان باری می توانند رنگ پوست شما را تغییر دهند.

عناصر طبیعی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو، پودر برنج، پوست پرتقال و…. سفید کننده های طبیعی مهمی هستند که اگر شما به شکل منظم و ادامه دار از آنها استفاده کنید، می توانند نتیجه ی قابل توجهی داشته باشند.

ارزان ترین و آسان ترین روش تهیه ی یک سفید کننده ی پوست این است که پوست خشک شده ی پرتقال را پودر کنید و با مقداری کشک مخلوط کرده و روی صورت و دیگر قسمت های بدن که مایل هستید، قرار دهید. دست کم 10 دقیقه بگذارید به این صورت بماند و سپس آن را بشویید.

باور نمی کنید اگر بگویم گوجه فرنگی رنده شده و مخلوط شده با چند قطره آب لیمو چه نتیجه ی تماشایی خواهد داشت. امتحان کنید و ببینید.

زردچوبه دارای ارزش های پزشکی مهمی می باشد. یک قاشق سوپ خوری پودر زردچوبه را با نصف قاشق سوچ خوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست بگذارید. البته اینجا من پیشنهاد می کنم این ترکیب را شب استفاده کنید و پیش از خوابیدن آن را بشویید.

لیمو یک میوه ی شگفت انگیز با صفاتی شگفت انگیز می باشد. در موردی که شما می خواهید قسمتی از بدن خود را سفید کنید، مانند زیر بغل، هر روز پیش از رفتن به حمام به زیر بغلتان لیمو بمالید و نتیجه ی آن را ببینید.

هر روشی را که برای سفید کردن پوستتان انجام می دهید، به یک مسئله توجه داشته باشید. همیشه یادتان باشد که دست کم 20 دقیقه پیش از بیرون رفتن، حتما از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.




موضوع مطلب :

جمعه 92 اردیبهشت 6 :: 12:46 عصر :: نویسنده : فاطیما

مطالعات علمی جدید دانشمندان نشان می دهد چای می تواند در بهبود جوش های صورت بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ چای سرد نپتون می تواند جای جوش های صورت را از بین ببرد و بعد از مدتی آنها را محو کند.

بررسی ها نشان می دهند، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی تاثیر زیادی روی ایجاد آکنه روی پوست صورت دارند و با راهکارهای اساسی می توان جوش ها را از روی پوست صورت محو کرد.

اگر سریعا می خواهید جوش ها را از صورتتان از بین ببرید و نابود کنید حتما از چای دم کرده تازه کمک بگیرید.

کمی پنبه را آغشته به چای دم کرده کنید و آن را برای 5 دقیقه روی پوست خود بگذارید این کار کمک می کند تا التهاب جوش از بین برود و کمتر خود را روی پوست صورت نشان دهد.




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 1 :: 4:38 عصر :: نویسنده : فاطیما

 


  

 


موز

موز در واقع میوه ی موثر در زیبایی است این میوه بسیار مغذی بوده و شامل ویتامین های ب و سی و نیز پتاسیم می باشد. پتاسیم در نرم شدن پوست شما تاثیر بسزایی دارد.

سیب

سیب نیز میوه ای است که بسیار مغذی بوده و باعث گردش خون مناسب در بدن شما می شود. سیب اگر مرتب مورد استفاده قرار گیرد باعث روشن شدن پوست می شود. سیب هم چنین حاوی آنتی اکسیدان می باشد. برای موهای شما نیز میوه ی مناسبی است.

انبه

انبه به دلیل دارا بودن ویتامین های آ و سی برای پوست مفید می باشد. نشانه های پیری را در صورت می پوشاند و موجب نرم شدن پوست می شود. حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد به همین دلیل برای بدن و به ویژه پوست مفید است.

پرتقال

پرتقال نیز مانند لیمو حاوی ویتامین سی می باشد. پوست پرتقال می تواند جمع آوری شده و در مقابل نور آفتاب خشک شود و به ماسک های صورت افزوده شود. باعث روشن شدن پوست می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی نیز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها بسیار مفید می باشد. هم چنین می تواند خرد شده و به عنوان ماسک برای مدت سی دقیقه روی صورت قرار گیرد. این میوه دارای ویتامین سی نیز می باشد. موجب روشنی پوست می شود.

گریپ فوروت
این میوه هم سرشار از ویتامین بوده به ویژه برای پوست های چرب مفید است. برای پوست های چرب می تواند به عنوان ماسک به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار گیرد.

منبع : www.salamatnews.com




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 1 :: 4:23 عصر :: نویسنده : فاطیما

? 7 راه برای از بین بردن لکه های پوستی

1.روزی 2 بار یک پنبه تمیز را به کمی آب پرتقال یا آب لیموترش آغشته کنید و آن را روی لکه های پوست دست یا صورتتان بمالید. آب پرتقال و لیموترش، حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان هستند و می توانند در کم رنگ کردن لکه های پوستی نقش بسزایی داشته باشند.

2.مخلوطی از 2 عدد بادام پوست کنده و رنده شده، یک عدد سفیده تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش درست کنید. این مخلوط را پس از هم زدن و یکدست کردن، روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. در حالی که این ماسک طبیعی روی پوستتان است، با کسی حرف نزنید و نخندید تا روی صورتتان خشک نشود و پوستتان چروک نیفتد. پس از گذشتن 10 دقیقه، صورتتان را با آب خنک بشویید و با حوله ای نرم آن را خشک کنید. اگر این کار را روزی یکبار، به مدت 10 روز انجام دهید، مطمئن باشید پوستی شفاف، زیبا و بدون لک خواهید داشت.

3. 100 گرم برگ ریحان و نعناع خشک و پودر شده را با هم مخلوط کنید. سپس کمی پودر زردچوبه و آب گل محمدی به آن بیفزایید و خمیری یکدست با آنها تهیه کنید. این خمیر را یک روز در میان به مدت 2 هفته روی صورتتان بگذارید و هر بار هم پس از 10 تا 15 دقیقه، با آب ولرم آن را بشویید تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید.

4.برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست و جوشگاه ها، روزی یکبار به مدت 15 دقیقه، مخلوطی از عسل و پودر زعفران ساییده شده را روی لکه ها یا جوشگاه های خود بگذارید.

5.قرار دادن مخلوطی از آب لیموی تازه، سیر رنده شده یا پیاز قرمز روزی 2 بار، به مدت 6 تا 7 هفته روی پوست، شما را از شر جوشگاه ها و لکه های قهوه ای روی پوست دست، صورت و کمر خلاص خواهد کرد.

6.هر شب مقداری روغن کرچک روی لکه های قهوه ای پوست صورت بمالید و در صورت امکان، صورتتان را با یک باند نازک، بانداژ کنید تا روغن به بالش یا رختخوابتان مالیده نشود. این کار را به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهید تا اثر معجزه آسای آن را در از بین بردن لکه های قهوه ای پوستتان ببینید.

7.شیر ترشیده حاوی اسید لاکتیک است که می تواند لکه های قهوه ای روی پوست را از بین ببرد، بنابراین اگر شیر ترشید، آن را به جای دور ریختن، روی صورتتان بمالید.

8.یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز صبح پس از بیدار شدن و پیش از صرف صبحانه، آن را 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. این کار خیال شما را بابت از بین رفتن سریع و آسان لکه های پوستی راحت می کند.

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 1 :: 3:56 عصر :: نویسنده : فاطیما

ماسک انگور :
ماسک انگور که برای زیبایی و بر طرف کردن چین و چروک صورت بسیار مفید است. مقداری انگور را در روغن زیتون بجوشانید و از صافی بگذرانید و مانند ضماد استفاده کنید.

 

ماسک نعناع : 
برگ نعناع را گرفته و بکوبیید و آب آن را بگیرید و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به صورت بمالید پس از یک ربع با آب بشویید ، که سرخی و خارش صورت را بر طرف می کند و به صورت طراوت و جوانی می افزاید

 




موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اردیبهشت 1 :: 1:29 عصر :: نویسنده : فاطیما


* ماسک صورت
برای صاف و براق کردن پوست صورت و رفع خشکی آن، از ماسک صورت موز استفاده کنید. استفاده از این ماسک پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. در اینجا روش آماده‌سازی این ماسک را برای شما توضیح می‌دهیم.
مواد لازم:
ماسک موز
2 قاشق غذاخوری روغن بادام
یک عدد موز رسیده
یک عدد زرده تخم‌مرغ
طریقه مصرف:
1- موزها را با استفاده از چنگال درون کاسه‌ای،‌ پوره کنید.
2- زرده تخم‌مرغ و روغن بادام را با هم خوب مخلوط کنید و به پوره موز اضافه کنید.
3- صورتتان را شسته و با حوله خشک کنید.
4- مخلوط فوق را روی پوست صورتتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید.
5- سپس صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله خشک کنید.
با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای گران‌ قیمت شیمیایی و حتی بوتاکس نخواهید داشت.


* سفید کردن دندان
موزها زرد هستند ولی جالب اینکه به سفید کردن دندان‌ها زرد شده کمک می‌کنند. برای این کار پوست موز را هر روز به صورت دورانی روی کل دندان‌های خود بمالید و پس از چند هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.


* ماسک صورت
برای صاف و براق کردن پوست صورت و رفع خشکی آن، از ماسک صورت موز استفاده کنید. استفاده از این ماسک پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. در اینجا روش آماده‌سازی این ماسک را برای شما توضیح می‌دهیم.
مواد لازم:
ماسک موز
2 قاشق غذاخوری روغن بادام
یک عدد موز رسیده
یک عدد زرده تخم‌مرغ
طریقه مصرف:
1- موزها را با استفاده از چنگال درون کاسه‌ای،‌ پوره کنید.
2- زرده تخم‌مرغ و روغن بادام را با هم خوب مخلوط کنید و به پوره موز اضافه کنید.
3- صورتتان را شسته و با حوله خشک کنید.
4- مخلوط فوق را روی پوست صورتتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید.
5- سپس صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله خشک کنید.
با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای گران‌ قیمت شیمیایی و حتی بوتاکس نخواهید داشت.


* سفید کردن دندان
موزها زرد هستند ولی جالب اینکه به سفید کردن دندان‌ها زرد شده کمک می‌کنند. برای این کار پوست موز را هر روز به صورت دورانی روی کل دندان‌های خود بمالید و پس از چند هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.





موضوع مطلب :

<   1   2   3   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 283538


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس