سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرگس
 
پنج شنبه 91 بهمن 12 :: 10:4 عصر :: نویسنده : فاطیما

  درمان شل شدن پوست و افتادگی آن

 

 چه عواملی باعث شل شدن و افتاده شدن عضلات بدن می شود؟و از چه سنی؟
آیا برای سفت شدن عضلات درمانی وجود دارد؟

فکر می کنم منظورتان شل شدن پوست و افتادگی آن است . با افزایش سن بافت همبند و چربی زیر پوست تحلیل می رود و قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد . سبک زندگی فرد ، نوع غذاهایی که مصرف می کند و نیز افزایش سن از جمله مواردی است که بر روی آن تاثیر دارد . 
براى داشتن پوست سالم، زیبا و شاداب به دنبال کرم ها و ماسک هاى معجزه گر نباشید. اینکه بدانید پوستتان از چه نوع پوستى است و نحوه مراقبت از آن به چه شکل است، قدم اول را برداشته اید. بهترین نوع مراقبت براى پوست هاى نرمال که نه زیاد خشک و نه زیاد چرب است، روزى دو بار شست وشو با صابون ملایم و استفاده از مرطوب 
کننده است.
اگر پوستتان چرب است یعنى منافذ آن بزرگ و قابل رویت است و زیاد جوش مى زند، صورتتان را روزى 2 بار با آب سرد و صابون هاى فاقد چربى بشوئید. هر روز مرطوب کننده بمالید و حتماً از لوازم آرایشى فاقد لانولین استفاده کنید.
در صورت داشتن پوست خشک، پوستى که منافذ آن ریز و اغلب پوسته پوسته است، آن را با مایع صابون یا صابون هاى زیتون یا گلیسیرین بشوئید.
هر روز پوست خود را با مرطوب کننده، مرطوب نمائید و از کرم هاى آرایش حاوى آلفا هیدروکسى اسید استفاده کنید که سبب از بین رفتن لایه خشک و مرده خارجى پوست مى شود.
اگر پوستتان جزء انواع فوق نیست یا حساس است یا ترکیبى. پوست حساس پوستى است که به آسانى تحریک مى شود و ایجاد خارش، سوزش و قرمزى مى کند و فقط گاهگاهى جوش مى زند. در این صورت به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید و لوسیون هاى شست وشوى ملایم و غیر حساسیت زا را به کار ببرید.اگر هم پوستتان ترکیبى از

نوع چرب و خشک است بدین معنى که در نواحى گونه، دور چشم و گردن خشک و در قسمت هاى چانه، بینى و پیشانى چرب است، صورتتان را روزى ? بار با صابون هاى ملایم و گلیسیرینه و کم چرب شست وشو دهید.گام بعدى براى حفظ سلامت و طراوت پوست رعایت نکات زیر است که به کار بردن آنها شما را در داشتن چهره اى زیبا و دلنشین یارى مى کند:

 


1- تا مى توانید آب بنوشید. نوشیدن حداقل روزى 12  لیوان آب سموم بدنتان را دفع نموده و در سلامت پوست بسیار مهم است.

2- مشروبات الکلى و سیگار را قطع کنید.
3- خواب کافى داشته باشید.
4- از کرم هاى ضد آفتاب متناسب با پوستتان استفاده کنید. این تصور که در روز هاى ابرى و بارانى پوستتان نیاز به ضد آفتاب ندارد غلط است. در این روزها کرم ضد آفتاب با ? SPF را بر روى پوستتان بمالید.
5- استرس و فشار هاى عصبى را از خود دور کنید. هرچه بیشتر استرس به خود راه دهید، زودتر از سایرین دچار پیرى زودرس و چروک مى شوید.
6- به آنچه مى خورید، بیشتر اهمیت دهید. مصرف شکلات و قهوه و سس مایونز را کاهش داده و بیشتر از میوه و سبزى تازه و سویا استفاده کنید. قدم آخر براى رسیدن به پوست سالم و صاف، ورزش کردن است البته نه از نوع دویدن و پیاده روى. ورزش چهره از نیاز هاى طبیعى پوست است و از پیرى زود رس جلوگیرى مى

کند.


نرمش هاى صورت را مى توان در هر زمانى انجام داد ولى بهترین موقع زمانى است که خسته نباشید. ابتدا پوست صورت و گردنتان را با کرم مرطوب کننده (اگر پوستتان چرب است) و یا کرم چرب (در صورتى که پوست خشک دارید) بپوشانید. سپس در کمال آرامش به پشت خوابیده و تمرینات حرکتى زیر را انجام دهید:

 

1- در حالى که به سقف نگاه مى کنید چشم ها را تا حد ممکن باز کنید و تا ? شماره بشمارید. این حرکت را ده مرتبه، محکم و آهسته انجام دهید.
2- پنج مرتبه بینى را گرفته و بازدم را از سوراخ هاى آن خارج کنید. ?- پنج بار نیز دهان را باز نگه دارید. به طورى که عضله لب بالا ثابت و در محل خود بماند و آنگاه لب پایین را تا حد امکان پایین آورید. همچنین دهانتان را به سمت چپ متمایل کرده و خمیازه بکشید.

3- لب ها را به حالت سوت زدن درآورید و به حالت اول برگردانید.

4- دهان را به حالت فریاد زدن باز کنید و سپس به حال اول برگردانید. این حرکت را ده بار انجام دهید.

5- دهان و گونه ها را با هوا پر کنید و تا  10 شماره بشمارید، بعد هوا را خالى کنید. این تمرین ساده را 10 مرتبه انجام دهید، از پیدایش خط لب ها پیشگیرى مى کند و اگر خطى به وجود آورده باشد، با انجام مرتب این تمرین از بین مى رود.

 

6- هر دو ابرو را تا حد ممکن پایین بیاورید. بعد ابروها را کاملاً بالا بکشید و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانید.

7- ده بار نیز با حرکت لب ها، چانه را کاملاً پایین دهید و هر بار پس از چند لحظه مکث چانه را به حالت اول برگردانید.

 

 

 

نایت اسکین
 




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 بهمن 10 :: 7:13 عصر :: نویسنده : فاطیما

با مواد طبیعی صورت تان را زیبا کنید!(2)

 

1

 

داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازموادغذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

 ? نوشیدنی دوست پوست شما

چای:

2 عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید، بعد از تکان دادن به مدت 10 دقیقه قبل از خواب روی چشم هایتان قرار دهید. روش دیگر اینکه 4 عدد چای کیسه ای بابونه را برداشته و 5 دقیقه بجوشانید. بعد از آن، صورت خود را بالای ظرف نگه داشته و بخور دهید. در عین حال می توانید چای بابونه فریز شده را در سینی بگذارید تا یخ ببندد. پس از چند دقیقه برداشته و روی صورت تان قرار دهید و آخرین راه اینکه تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود.

تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود

? روغنی شوید

روغن زیتون:

راه های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون برای زیبا سازی صورت و دست ها وجود دارد، ازجمله:

1 یک فنجان روغن زیتون را برای چند ثانیه در مایکروفر گرم کرده و سطوح خشک پوست را با آن ماساژ دهید.

2 در تشت کوچک لباس، به مقدار کافی روغن زیتون ریخته، ابتدا دست هایتان را 10 دقیقه در آن قرار داده و سپس پاهایتان را در این روغن بگذارید.

3 شما می توانید از روغن زیتون به عنوان نرم کننده مو هم استفاده کنید. برای این کار باید قبل از استفاده از شامپو، روغن زیتون گرم شده را به مدت 15 دقیقه روی مو بگذارید.

? دوست همیشگی پوست شما

خیار:

از دوران قدیم خواص زیبا سازی خیار و پوست آن کشف شده بود. شما می توانید این راه ها را امتحان کنید:

1 خیار را ریز کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و روی صورت بگذارید.

2 2 حلقه از خیار را بریده و روی پلک هایتان بگذارید، با این کار خستگی چشمانتان برطرف می شود.

3 می توانید پوست قرمز شده را با مخلوط خیار، روغن زیتون و ماست بی نمک ماساژ دهید.

? پوست و دندان های لیمویی

لیمو:

برای داشتن دندان های براق، یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده هفته ای یک بار آن را مانند خمیر دندان استفاده کنید.برای سفید و نرم کردن پوست ناهموار آرنج و زانوها هم می توانید از لیمو استفاده کنید. لیمویی را از وسط نصف کرده و هرکدام از آرنج هایتان را برای 15 دقیقه در آن بگذارید یا آب لیمو را گرفته و روی زانوهایتان بمالید.

? برای آنکه زیبا باشید از این میوه ها غافل نشوید

گوجه فرنگی:

پوست گوجه فرنگی را کنده، آن را ریزریز کنید و بر صورت بمالید. گوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگی موثر پوست را دارد همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود.

پرتقال:

آب پرتقال را بگیرید و با یک قاشق سوپ خوری ماست بدون نمک مخلوط کنید. روی صورت به جز اطراف چشم بمالید. بعد از 10 دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.

سیب زمینی:

بهترین راه برای برطرف کردن حلقه های سیاه اطراف چشم، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی بزرگی را در مخلوط کن بیندازید، آب خمیر به دست آمده را بگیرید و تفاله مانده را 2 قسمت کرده و برای10 دقیقه روی 2چشم بگذارید.

زردآلو:

هسته زردآلو را شکسته و با لوسیون بدن ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر اثر لایه برداری ملایم برای صورت دارد. توجه داشته باشید که هسته زردآلو، هسته محکمی است و هسته شیری رنگ چیزی است که شما به آن احتیاج دارید پس باید هسته زردآلو را بشکنید.

آووکادو:

آووکادوی رسیده را به صورت خمیر درآورده و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. آن را بر صورت مالیده و بعد از 10 دقیقه بشویید. برای رهایی از پف چشم، با استفاده از پارچه ای کتانی، کیسه ای درست کرده، داخل آن را پوره آووکادو بریزید و به آرامی روی چشم بمالید.

گیلاس:

10 عدد گیلاس نارس را در مخلوط کن بریزید، آب آن را با یک قاشق سوپ خوری جو دوسر خشک مخلوط کنید و به عنوان ماسک 5 دقیقه روی صورت قرار دهید. برای لایه برداری پوست هم، آب گیلاس را با یک قاشق سوپ خوری نمک دریا مخلوط کرده و با آن پوست را ماساژ دهید.

? کمکی هایی برای زیبایی

سس مایونز:

بعد از استفاده از شامپو، با سس مایونز موهایتان را ماساژ دهید و قبل از شستن اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می توانید به جای محافظ لب از آن استفاده کنید. سس مایونز را روی لب بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

زنجبیل:

برای ماساژ صورت، زنجبیل را خرد کرده و با لوسیون بدن ترکیب کنید اما یادتان باشد از استفاده آن در ناحیه حساس چشم اجتناب کنید.

تخم مرغ:

برای رفع موقتی چروک صورت می توانید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و با حرکت دست به طرف بالا آن را روی صورت و گردن بمالید. 15 دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون هم زده، قبل از استفاده از شامپو چند دقیقه روی موهایتان بگذارید. این یک حالت دهنده قوی مو است.

زردچوبه:

2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر ضخیمی به دست آید. مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت گذاشته و بعد از آن با آب بشویید.

 

? بفرمایید شیر و عسل

شیر:

1 یک پارچه نخی را در شیر خیس کنید و روی کل صورت آرام فشار دهید. علاوه بر پروتئینی که به صورت می رساند، همه جای آن را کاملا پاک می کند.

2 شیر را در فریزر قرار داده سپس داخل یک اسپری بریزید و آن را روی پوست ملتهب اسپری کنید.

3 یک کاسه شیر را به مدت30 ثانیه در مایکروفر گرم کنید، سپس آن را در تشت لباس بریزید. پایتان را نیم ساعت داخل آن بگذارید و بعد از آن از یک سنگ پای خوب استفاده کنید تا پوست های مرده از بین برود.

عسل:

یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. 10 دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا 10 دقیقه بگذارید بماند.برای رفع جوش صورت، یک قاشق چای خوری عسل را در ظرفی بریزید و پارچه کوچک نخی را در عسل زده و روی جوش ها بزنید.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 بهمن 10 :: 7:9 عصر :: نویسنده : فاطیما

روش های از بین بردن لکه های قهوه ای صورت

این لکه‌ها به خصوص در پشت دست، صورت و سر و قسمت پایین سینه مشاهده می‌شوند. در اینجا 6 روش برای برطرف کردن لکه‌های پیری به شما پیشنهاد می‌شود.

 

 

لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن و به دلیل به‌هم ریختگی رنگدانه‌های پوست ایجاد می‌شود. این لکه‌ها به خصوص در پشت دست، صورت و سر و قسمت پایین سینه مشاهده می‌شوند. در اینجا 6 روش برای برطرف کردن لکه‌های پیری به شما پیشنهاد می‌شود. 

1- استفاده از کرم‌های حاوی هیدروکینون: کرم‌های حاوی هیدروکینون عاملی سفیدکننده است بنابراین شما می‌توانید از کرمPorcelanam (پورسلنام) با دوز 4 درصد و پایین‌تر که به صورت آزاد در داروخانه‌ها فروخته می‌شود استفاده کنید.

برای تهیه این کرم نیازی به نسخه پزشک نیست. اما اگر لکه‌های شما تیره‌تر باشد نیاز به پمادی با دوز بالاتر دارید در این صورت حتما نیاز به تجویز پزشک را دارید و در این موارد استفاده از این کرم ضروری است. با این حال در تمامی این شرایط، قبل از استفاده از پماد حتما بروشور آن را با دقت بخوانید.

لازم به ذکر است که استفاده از این کرم‌ها باعث بهبودی خواهد شد اما توجه داشته باشید که روند بهبودی به صورت تدریجی است و می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

2- استفاده از لیمو: پیشنهاد می‌شود حداقل 2 بار در روز آب لیمو روی لکه‌ها بمالید. اسیدیته موجود در آبلیمو می‌تواند به قدر کافی لکه‌ها را ناپدید کند یا باعث روشن شدن لکه‌های روی پوست از طریق لایه‌برداری از پوست شود.

3- عسل: استفاده از عسل و ماست نیز برای برطرف کردن لکه‌های پوست توصیه می‌شود. می‌توانید از مخلوط عسل و ماست خمیری تهیه کنید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید. استفاده از این مخلوط به مرور زمان باعث روشن‌تر شدن لکه‌های موجود در پوست می‌شود. برای تهیه این خمیر یک قاشق قهوه‌خوری ماست و یک قاشق قهوه‌خوری عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پیشنهاد می‌شود یک بار در روز این ماسک را روی لکه‌های پوستتان بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب شست‌وشو دهید.

4-  بهبود لکه‌ها به وسیله آلوئه‌ورا: این گیاه حاوی موادی است که به سرعت به تجدید سلول‌های پوستی می‌پردازد، بنابراین با استفاده از آن می‌توانید پوستتان را جوان‌تر کنید. شما می‌توانید این گیاه را از داروخانه‌ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید از تکه‌های فریزشده آلوئه‌ورا نیز استفاده کنید. برای این کار یک تکه از آلوئه‌ورا را برش داده و قاشقی زیر آن قرار دهید و آن را فشار دهید تا مایعی شفاف از آن خارج شود (این مایع شیره آلوئه‌ورا نیست). سپس یک یا دو بار در روز این مایع را روی لکه‌های پوست‌تان بمالید.

5- کشک: لایه‌برداری از پوست با استفاده از کشک نیز یکی دیگر از این روش‌های برطرف کردن لکه‌های پیری است. اسید لاکتیک موجود در کشک باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود. استفاده از کشک تا حدودی باعث بهبود سلول‌های آسیب‌دیده – در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید  می‌شود.

6- از کرم‌های آرایشی استفاده کنید: شما می‌توانید یک نوع کرم پودر مخصوص که در داروخانه یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی فروخته می‌شود، تهیه کنید. به کمک این کرم‌پودرها می‌توانید لکه‌های روی پوست را تا حدودی برطرف کنید. در حقیقت این کرم‌ها حاوی روغن‌هایی هستند که باعث مرطوب شدن پوستتان می‌شود. اما لازم است که قبل از تهیه این کرم‌پودرها توجه داشته باشید تا کرم‌پودری را بخرید که از نظر رنگ با رنگ پوست‌تان مطابقت داشته باشد. به دلیل اینکه اگر کرمی مناسب با رنگ پوسستان تهیه کنید باعث می‌شود لکه‌های روی پوست بیشتر نمایان شوند.

 

نایت اسکین




موضوع مطلب :

 

انواع مرطوب کننده های نیوآ را در منزل تان درست کنید



شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی، از این کرم ها استفاده کنید چون هیچ ماده افزودنی ای در این کرم ها ی خانگی وجود ندارد و کاملا براساس نیازهای پوست شما ساخته شده است.
تقریبا همه به استفاده از مرطوب کننده نیاز دارند، چه برای پوست، چه برای مو، به خصوص در فصل زمستان که به علت سردی هوا خشکی پوست و مو افزایش می یابد و پوست بیشتر به آبرسانی نیاز پیدا می کند. کرم های زیادی در بازار هستند که ادعا دارند نیازهای پوست شما را برطرف می کنند ولی گاهی قیمت بالای آنها جیب شما را حسابی خالی می کند. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید کرم های مورد نیاز خود را در خانه تهیه کنید و از لذت ساختن ماسک و کرم خانگی بهره مند شوید. شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی، از این کرم ها استفاده کنید چون هیچ ماده افزودنی ای در این کرم ها ی خانگی وجود ندارد و کاملا براساس نیازهای پوست شما ساخته شده است.
مرطوب کننده لب
مواد لازم :انواع مرطوب کننده های نیوآ را در منزل تان درست کنید
موم عسل، روغن نارگیل، اسانس های معطر، یک کپسول ویتامین E و عسل
روش تهیه :
استفاده از این مرطوب کننده می تواند باعث براق شدن لب های شما شود و رطوبت مورد نیاز آنها را نیز تامین کند. در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری موم عسل بریزید و سپس مواد درون یک کپسول ویتامین E و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و ابتدا حدود 25 تا 30 ثانیه در مایکروفر حرارت دهید تا ذوب شود، اگر در این مدت ذوب نشد می توانید یک بار دیگر 25 تا 30 ثانیه درون مایکروفر بگذارید، بعد از ذوب و یکدست شدن این مخلوط 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان مثل اسانس نعناع یا لیموی ترش یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و در نهایت یک قاشق غذاخوری هم عسل افزوده و خوب مخلوط را به هم بزنید تا کاملا خنک شود. حالا مرطوب کننده شما آماده است و می توانید در یک ظرف دربسته آن را نگهداری کنید.
مرطوب کننده ای برای انواع پوست ها
مواد لازم :
2 قاشق غذاخوری ماست، یک ونیم قاشق چای خوری عسل، نصف لیموترش، یک سفیده تخم مرغ
روش تهیه :
آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که به شکل کرم در بیاید، سپس این کرم را به صورت و گردن تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم صورت تان را بشویید.
مرطوب کننده عمیق
مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری آبلیمو
روش تهیه :
این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس به پوست بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه روی پوست تان بماند، اگر صبر کنید که این کرم تا چندین ساعت روی پوست تان بماند تاثیر بیشتری می گذارد؛ سپس با آب گرم صورت تان را بشویید. این کرم برای پوست های خیلی خشک بسیار مناسب است. باقیمانده این مخلوط را می توانید تا چندین روز در یخچال نگهداری کنید.
مرطوب کننده پروتئینه
مواد لازم :
یک زرده تخم مرغ، یک فنجان شیر
روش تهیه :
زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت چسبی پیدا کند. این مخلوط را در یک شیشه بریزید. می توانید آن را برای مدتی طولانی در یخچال قرار دهید، حالا شما یک کرم مرطوب کننده سرشار از پروتئین برای صورت تان دارید.
نرم کننده و مرطوب کننده پاها
مواد لازم :
روغن کنجد، موم عسل، اسانس نعناع، اسانس لیموترش
روش تهیه :
درون یک قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود سپس در یک قابلمه یا ظرف کوچک تر 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد بریزید و داخل این آب بگذارید تا به طور غیرمستقیم حرارت ببیند، بعد از چند دقیقه که روغن گرم شد، کمتر از 2 قاشق غذاخوری موم عسل به آن اضافه کنید و همچنان به طور ملایم به این مخلوط حرارت دهید. صبر کنید تا موم کاملا درون روغن ذوب شود، سپس از روی حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا مخلوط کمی خنک شود سپس در یک ظرف دربسته یک قطره اسانس لیموترش و 10قطره اسانس نعناع بریزید و بعد رویش این مخلوط را افزوده و شیشه را تکان دهید تا حسابی با هم مخلوط شوند. اگر پوست شما نرمال است توصیه می کنیم مقدار کمی از این مخلوط را قبل از خواب شبانه به پاهای تان بمالید و بگذارید تا صبح بماند، اگر پوست شما خیلی خشک است یک لایه ضخیم از این مخلوط را روی پاها بمالید، جوراب بپوشید و بگذارید تمام طول شب روی پاهای تان بماند.
ماسک مرطوب کننده
مواد لازم :
آووکادو، تخم مرغ، سرکه سیب، چنگال
روش تهیه :
یک آووکادو تازه را به 4قسمت مساوی تقسیم کنید و یک قسمت را به خوبی در کاسه بکوبید، سپس با استفاده از یک چنگال این میوه کوبیده شده را بزنید تا به شکل چسب درآید. سپس زرده و سفیده یک تخم مرغ را از هم جدا کرده و فقط زرده را به آووکادوی کوبیده شده، اضافه کنید. بعد به این مخلوط یک تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا کاملا به شکل چسبی نرم شود. حالا با دست هایتان لایه ای نازک از این مخلوط چسبی شکل را روی صورت تان بمالید؛ بهتر است این ماسک را زیر چشم و ابرو نمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت تان بماند یعنی تا زمانی که ماسک کاملا روی پوست خشک شود، حالا با آب گرم صورت را آب بکشید.
مرطوب کننده پوست های حساس
مواد لازم :
یک فنجان روغن بادام، نصف فنجان موم عسل، 3کپسول ویتامین E، چند قطره از اسانس مورد علاقه
روش تهیه :
روغن و موم عسل را در یک تابه بریزید و با حرارت خیلی کم آن را گرم کنید تا موم عسل آب شود، در این هنگام تابه را از روی اجاق بردارید و به سرعت این مخلوط را هم بزنید تا خنک شود، سپس کپسول های ویتامین E را باز کنید و درون مخلوط بریزید و یکی از اسانس های مورد علاقه تان مثل اسانس اسطوخودوس یا نعناع را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند، شما می توانید این کرم را در یک شیشه تمیز تا چند روز نگهداری کنید.
مرطوب کننده ضد چروک
مواد لازم :
یک خیار کوچک، آبلیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون
روش تهیه :
پوست خیار را بکنید و آن را خرد کنید، سپس در مخلوط کن بریزید و مواد دیگر را نیز به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست و نرم شود، سپس به پوست تان بمالید و حداقل 30 دقیقه صبر کنید، بعد با آب گرم صورت تان را بشویید. صبر کنید این کرم تا چند ساعت روی پوست تان بماند، در این صورت اثر بیشتری خواهد داشت. باقیمانده این مخلوط را تا 3 روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.
مرطوب کننده پوست چرب
مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق چای خوری آبلیمو، یک سفیده تخم مرغ
روش تهیه :
این مواد را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا کف کند. مخلوط را به صورت و گردن تان بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.
کرم شب
مواد لازم :
سیب، روغن زیتون، گلاب
روش تهیه :
سیب را از وسط نصف کرده و هسته آن را جدا کنید و وسط میوه را نیز دربیاورید، سپس میوه را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید و بعد یک فنجان روغن زیتون و نصف فنجان گلاب را به آن اضافه کنید. سپس این مواد را خوب با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شود. این مخلوط را در یک شیشه دربسته حدود 1?5 ساعت در آب جوش حرارت دهید سپس یک بار دیگر نصف فنجان گلاب به آن اضافه کنید و هم بزنید، حالا این مخلوط را حدود یک دقیقه کنار بگذارید تا کمی خنک شود. شما می توانید این مخلوط را درون شیشه دردار تا 6 روز در یخچال نگهداری کنید. این مخلوط یک کرم شب خوب برای پوست حساس شماست.
چه دردناک است در روزگاری که دربین عزیزان باشی ولی فرموش شده باشی....ای روزگار


نایت اسکین




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 بهمن 10 :: 11:2 صبح :: نویسنده : فاطیما

7 راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا

7 راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا
بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید. برای همین پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.
پیری، خستگی و تیرگی پوست با روش های جوان سازی آن از بین می روند. این روش ها، مشکلات پوستی را حل کرده و پوستی صاف و درخشان ایجاد می کنند.
اگر متوجه شدید که پوستتان خشک، تیره و چروک شده است، زمان خوبی است که به فکر جوان سازی آن باشید.
پوست سالم، به خودی خود هر 14 تا 30 روز یک بار، تجدید می گردد.
1 – درست استحمام کنید
مدت زمان استحمام را کوتاه کنید ( یعنی طول ندهید ) و با آب ولرم ( نه داغ ) دوش بگیرید، گرمای حمام باعث می شود رطوبت پوست از بین برود. با این روش از پوست خود محافظت کرده اید.
روش دیگر برای حفظ شادابی پوست، عدم استفاده از صابون می باشد.
صابون با بوی تند می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و موجب خارش و پوسته پوسته شدن پوست گردد. شامپوهای بدن اغلب کمتر از صابون ها ایجاد حساسیت پوستی می کنند.
شامپوی بدنی را بخرید که دارای مرطوب کننده هایی مانند روغن های طبیعی و یا سرامیدها است.
2 – به طور منظم لایه برداری کنید
سلول های مرده پوست ظاهر تیره و خشنی به پوست شما می دهند و از نفوذ موثر لوسیون ها و یا کرم ها به پوست جلوگیری می کنند.
بیش از حد پوست خود را مالش ندهید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کنید و پوست خشک تر از قبل شود.
3 – آبرسانی کنید
سلول های پوست برای سالم بودن نیاز به آبرسانی دارند.
به اندازه کافی و مخصوصا در حین ورزش و هوای گرم، آب بنوشید.
باید روزانه 2 لیتر (حدود 8 لیوان) آب بنوشید.
در زمستان اگر از بخاری استفاده می کنید، اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید و یا در ارتفاعات زندگی می کنید، از یک دستگاه بخور سرد برای برگرداندن رطوبت به محیط و سالم نگاه داشتن پوست استفاده کنید.
4 – به مقدار کافی بخوابید
پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند.
بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید.
برای همین پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.
5 – امگا 3 مصرف کنید
اگر شما کپسول امگا-3 و یا ماهی سالمون را هفته ای یک بار مصرف کنید، پوستتان از شما متشکر خواهد بود.
اسید چرب امگا-3 به کاهش التهاب در بدن و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند.
علاوه بر این، امگا-3 در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند.
6 – رطوبت پوست را زیاد کنید
اگر پوستتان خشک است، بعد از حمام بهتر است با یک کرم مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.
کرم مرطوب کننده را به صورت دورانی به تمام بدن خود بمالید و مطمئن شوید که همه مرطوب کننده جذب پوست شده است.
7 – کاری را که دوست دارید، انجام بدهید
هنگامی که از درون شاد و خوشحال هستید، پوست شما نیز شفاف تر به نظر می آید.
بنابراین کارها و یا فعالیت هایی که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود را انجام دهید، مانند گذراندن زمان با دوستان، اقوام و یا شرکت در کلاس های هنری و یا ورزشی.
خدایا در خیابانهای شلوغ روزگار دستم را محکتر بگیر که تابلو بسویت گم نکنم.............باعلی

نایت اسکین




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 5 :: 11:6 صبح :: نویسنده : فاطیما

ماسک مو با عسل، روغن زیتون و سرکه برای براق‌شدن موهای‌تان
2- قاشق غذاخوری عسل
- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام
- یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
مواد را مخلوط کرده و قبل از شست‌وشو، روی موهای‌تان بمالید و با شانه‌زدن مواد را از ریشه به سمت نوک موها هدایت کنید. تونیک را به‌مدت یک ساعت روی موهای‌تان بگذارید، سپس موهای‌تان را بشویید.

ماسک تقویتی ریشه‌های مو
- یک عدد زرده تخم‌مرغ
2- قاشق غذاخوری روغن کرچک
- یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید)
تمام مواد را مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت دو ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

ماسک مو برای رفع شوره سر و جلوگیری از آن
- 3 قاشق غذاخوی سرکه سیب
- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
سرکه و روغن زیتون را مخلوط کنید. ابتدا موهای‌تان را خوب با شامپو بشویید سپس مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بعد موهای‌تان را با آب ولرم بشویید سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو
- یک عدد سیب‌زمینی
- 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا
- یک قاشق غذاخوری عسل
سیب‌زمینی را پوست بکنید و آب آن‌را بگیرید. دو قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با آلوورا مخلوط کنید و عسل را به آن اضافه کنید.
بعد از زدن تونیک ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با کلاه مو بپوشانید و بگذارید به مدت دو ساعت روی باقی بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید

ماسک مو برای تسریع رشد مو
- یک قاشق غذاخوری روغن کرچک
- یک عدد آمپول ویتامین A
- یک عدد زرده تخم‌مرغ
مواد را خوب مخلوط کرده و روی موهای خیس بمالید.
با شانه مواد را از سمت ریشه به نوک موهای‌تان هدایت کنید. بگذارید ماسک به مدت یک ساعت بماند سپس با شامپو و آب ولرم موهای‌تان را بشویید.

ماسک جلوگیری از موخوره
- 2قاشق غذاخوری عسل
- یک قاشق غذاخوری سرکه
- یک قاشق غذاخوری روغن بادام
مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی نوک موها بمالید. بگذارید به‌مدت 30 دقیقه بماند تا جذب مو شود سپس با آب گرم موهای‌تان را بشویید.

 

 

نایت اسکین




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 بهمن 5 :: 11:4 صبح :: نویسنده : فاطیما

 

چگونه یه قابض (سفت کننده) برای پوست بسازیم
1ب یک لیمو رو در یه ظرف دربسته که محفوظ از هوا باشه بریزید و اونو کاملا تکان بدید تا میکــس بشه. حالا دو فنجان آب روی گاز به جوش بیارید و پس از جوش امدن اب گاز رو خاموش کنید. چند تا تی بگ (از نوع چای سبز) داخل آب بیاندازید و اونها رو فشار بدید تا عصاره ی اونها وارد آب بشه و در آب حل بشه و سپس تی بگ ها رو خارج کنید.
چند قطره روغن میخک و یا روغن نعناع به این مایع اضافه کنید . یک قاشق چایخوری سرکه ی سیب به اون بیافزائید. سپس نصف فنجان روغن فندق هم در اون بریزید. و همه ی این مواد رو در شیشه بریزید.

درب شیشه رو محکم ببندید و اون رو خوب تکان بدید. این مایع رو در یخچال نگهداری کنید و بایک پنبه روی صورتتون استعمال کنید.

روغن نعناع خاصیت خنک کنندگی داره و سرکه ی سیب پوست شما رو محافظت میکنه و باعث می شه از شر آکنه ها خلاص بشید. چای سبز از همه ی مواد بالا بهتره. اون خاصیت آنتی اکــسیدانی داره و پوست شما رو از چین و چروک حفظ می کنه و جوانی و شادابی پوست شما رو تامین می کنه.




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >   
 
درباره وبلاگ

فاطیما هستم و طنم دوست دارم اهل حق و حقیقت از دروغ و شعار متنفرم... دل بی محبت اهل بیت چون گل بی بویست..........

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 283554


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن


نایاب ترین کد های جاوا و موس